
Daha sonra aşağıdaki videoları izleyip iyice etüd ettim. Bu meret pahalı bir şey ve gaflete düşüp hata yapmak istemedim.
https://youtu.be/CNoFtK6rYdU
https://youtu.be/tJxfsoUU6fw
https://youtu.be/gRfaPfTcfOM
Yukarıda bahsettiğim gibi sensör kaynaklı bir problem yaşamıyordum, ama sensörü söktüğümde pırıl pırıl olmadığını gördüm. Videoda gösterildiği gibi yüzeye hiç el değdirmeden spreyi bol bol sıkarak temizleyip yerine taktım. Bir kutu spreyin 3’te biri ancak kullanılmıştır. Aslında bu MAF temizliğini de periyodik bakım listesine alabilirim, her yağ değişimi veya iki değişimde bir MAF sensörü temizleyebilirim.
Niyetlenenlere uyarı: sensör temizliğine kesinlikle bu amaç için üretilmiş ürün alın. Balata temizleyicisi falan kullanmayın. Ben ustaların yalancısıyım. Bu konuda net uyarı var.
Elimde hazır sıvı kalınca, Seat Cordobanın yıllardan beri problemli olan MAF sensörünü de bu şekilde temizlemek aklıma geldi. Hemen onun sensörünü söktüm, bariz kirliydi. Senelerin tozu kiri üstünde belli oluyordu. Geri kalan spreyi Seatın sensörüne harcadım. Taktık ve denedik, problem %100 çözülmedi ama kesinlikle %90 çözüldü. Daha önce sensör kablosunu taktığımda 100 metrede yığılan ve enjektör şaklatıp siyah duman atan araç şimdi sadece 1. ve 2. viteste düşük hızda geç devirleniyor. Başka viteslerde at gibi şahlanıyor.
Şimdilik bu MAF sensörü temizliğinden çok memnunum.
Aklımda iken maf sensörü temizlemeden önce ve sonraki değerleri kayıt ettim. Şimdilik bana pek bir anlam ifade etmiyor, birden fazla etken var sonuçta. Ama değerler aşağıda dursun.
Bütün değerler motor soğukken ölçüldü. Motor sıcaklık değerleri yazıyor zaten. Gaz pedalına basılmadı. Aracın kendi rölanti değerleri
Temizlik öncesi:
Kontak kapalı

Kontak açık



Temizlik sonrası
Kontak kapalı

Motor rölantide:



Motor yağı değişti, hava filtresi değişti.
Rölantide

Nasıl yorumlanacağı ile ilgili fikri olanlar açıklarsa sevinirim.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi