Daha önce yurtdışındaki bir forumda metallerdeki pası temizlemek için fosforik asit kullananları okumuştum. Kışın İnternet üzerinden 5 litre asit aldım ama deneme fırsatım olmadıydı. Neyse dün akşam bir proje için kullandığım metal parçadaki pası fosforik asit ile temizledim. Bir gün dışarda bıraktım, sabah baktığımda metal üstünde yer yer katran kıvamında siyah katman gördüm. O katmanı tel fırça marifeti ile elimden geldiğince temizledim. Resim aşağıda.
Metal parçanın paslı hali ve fosforik asit uygulanmış hali görüldüğü gibi.
Aşağıdaki siteden fosforik asit ile pas temizliği hakkında okuduklarımdan katran kıvamındaki katmanın sebebini anladım gibi.
https://purity.designuspro.com/tr/sredst...chiny.html
Sitede yazılana göre metal üzerinde yağ veya benzeri kimyasal bulaşık varsa sabunlu suyla temizlenmeliymiş. Yazılmamış ama tiner de olur. Ben daha önce metali işlemiş ve işlerken ısınmayı önlemek için yağ kullanmıştım. Yağı temizlemeden asidi uygulayınca, yağlı kesimlerde o katranvari katman oluştu.
Fosforik asidi seyreltmeden boya fırçası ile uyguladım. Sitede suyla seyreltmek gerektiğinden bahsediyor. Suyla seyreltmek daha ekonomik bir çözüm olacaktır. Yurt dışından izlediğim videolarda sıradan kullanıcılar herhangi bir emniyet tedbiri almadan asidi metala uyguluyorlardı. Atölyede kimyasal maske bile var olduğu halde, gördüklerimden sebep maske takmadım. Uygulama sonrası genzim hafif tahriş oldu ve bir kaç kez öksürdüm. Bunun dışında bir yan etki hissetmedim.
Araçlarımız metal. Görünen görünmeyen yerlerde metalde paslanma olması zamanla kaçınılmaz. Bu uygulamadan bana ilk bahseden kişi fosforik asit ile pası temizledikten sonra sıvı çinko ile otomobil metalini pasa karşı fabrika çıkışı dayanıklılığa ulaştırdığını iddia ettiydi. Sıvı çinko, diğer adı ile galvaniz, paslamaya karşı endüstriyel çözüm olarak kullanılmakta zaten. Fosforik asidin Boyaya yan etkisi olmadığından bahsetti ama onu denemedim. Bu hali ile araçların bagaj ve taban gibi görünmeyen yerlerini pas sonrası ya da öncesi pasa karşı mukavim hale getirmek için ideal bir çözüm gibi duruyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Metal parçanın paslı hali ve fosforik asit uygulanmış hali görüldüğü gibi.
Aşağıdaki siteden fosforik asit ile pas temizliği hakkında okuduklarımdan katran kıvamındaki katmanın sebebini anladım gibi.
https://purity.designuspro.com/tr/sredst...chiny.html
Sitede yazılana göre metal üzerinde yağ veya benzeri kimyasal bulaşık varsa sabunlu suyla temizlenmeliymiş. Yazılmamış ama tiner de olur. Ben daha önce metali işlemiş ve işlerken ısınmayı önlemek için yağ kullanmıştım. Yağı temizlemeden asidi uygulayınca, yağlı kesimlerde o katranvari katman oluştu.
Fosforik asidi seyreltmeden boya fırçası ile uyguladım. Sitede suyla seyreltmek gerektiğinden bahsediyor. Suyla seyreltmek daha ekonomik bir çözüm olacaktır. Yurt dışından izlediğim videolarda sıradan kullanıcılar herhangi bir emniyet tedbiri almadan asidi metala uyguluyorlardı. Atölyede kimyasal maske bile var olduğu halde, gördüklerimden sebep maske takmadım. Uygulama sonrası genzim hafif tahriş oldu ve bir kaç kez öksürdüm. Bunun dışında bir yan etki hissetmedim.
Araçlarımız metal. Görünen görünmeyen yerlerde metalde paslanma olması zamanla kaçınılmaz. Bu uygulamadan bana ilk bahseden kişi fosforik asit ile pası temizledikten sonra sıvı çinko ile otomobil metalini pasa karşı fabrika çıkışı dayanıklılığa ulaştırdığını iddia ettiydi. Sıvı çinko, diğer adı ile galvaniz, paslamaya karşı endüstriyel çözüm olarak kullanılmakta zaten. Fosforik asidin Boyaya yan etkisi olmadığından bahsetti ama onu denemedim. Bu hali ile araçların bagaj ve taban gibi görünmeyen yerlerini pas sonrası ya da öncesi pasa karşı mukavim hale getirmek için ideal bir çözüm gibi duruyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi