Aracım Honda Civic FB7 2012, ve sonradan takılan BRC kiti mevcut. LPG ortak bir konu olabileceği için buraya yazıyorum. Honda'ya biniyorum ama Subaru hayalleri bitmiyor.
Son 4 - 5 aydır 10 derecenin altındaki soğuk havalarda sabah ilk marş zahmetli oluyordu. Çalışır gibi yapıp, 500devir civarında takılıp sonradan açılıyordu. Daha soğuksa stop edip bir daha çalıştırmak gerekiyordu. Araştırmalarıma göre sıkındı LPG Regülatör Diyaframının çatlak/yırtık olması. Havalar soğumadan regülatör diyafram değişimine giriştim.
Araştırdığıma göre çok basit olması gereken bir işlem. Lpgyedekparca sitesinden uyumluluğu kontrol ederek gereken conta ve diyafram kitini aldım (yanında bir de filtre hediye) ve geçen hafta sonu araç başına indim. (Bu arada aynı sitede ayrıntılı değişim videosu, nasıl yapılacağı anlatılıyor, gösteriliyor)
Planım regülatörü söküp eve götürüp tatlı tatlı diyafram değişimi yapıp max 4-5 saat içinde bitirmekti. Fakat işin biraz acemisi olunca beklenmedik problemler çıkıyor. En çok uğraştıran gaz çıkışındaki hortumu regülatörden ayırmakta. Meret öyle sıkı ki tek kişi mümkün değil çıkaramadım. Komşu arkadaş yetişti, beraber el attık olmadı. Halbuki izlediğim videolarda adamlar çekiyor geliyor. Bu aşamada diyafram değişimini regülatörü sökmeden yapmaya karar verdim, içini açtım, diyafram zaten çatlak patlak içinde, fakat regülatörün içi da katran karası!!
Şu durumda regülatörü eve alıp temizlemek farz olduğundan çıkış hortumunu maket bıçağıyla kestim. Evde regülatörün her yerini açıp diş fırçası, eski havlu ve gaz yağıyla bir güzel temizledim, gece havalandırmaya bıraktım ve tüm contaları ve diyaframı pakette gelen yenileriyle değiştirip montajını bitirdim.
Gelmişken filtre de değiştirelim dedik, eşimle kolları sıvadık, çünkü yine hortum çıkarmaca var :) kesmeden çıkartabildik fakat filtre sökme aparatı olmadan çok zor oluyormuş. Yine de muvaffak olduk. Kestiğim hortum yerine aldığım yeni hortum tazecik olduğu için sokmak da problem oldu, ama sıcak su vasıtasıyla ısıtıp takabiliyorsunuz.
Acemilikten başımıza bir iş gelmesin diye LPG diye gidip kacak kontrolü yaptırdık, iyi ki gitmişiz. Regülatörün gaz girişindeki cıvatayı tam sıkamamışım, bi 10 TLye onu da hallettirdim ve sonuç: MÜKEMMEL. Bir sonraki hedefim motorcu zamanlarımdan kalma gaz yağını bir daha değerlendirip gaz kelebeğini temizlemek
+3 Derecede araba canavar gibi çalıştı.
Şimdi buradan çıkardığım dersler:
1) Arabanı kendin tamir etmek çok güzeldir, ama alet edevat daha güzeldir.
2) İyice araştırıp etmeden yapmamak lazım, yoksa ortasında vazgeçince çekici lazım olabilir.
3) Bir elin nesi var, iki elin sesi var.
4) Yine de kendin ilgilendiğin zaman tadı başka oluyor.
Zaman ayırıp okuyanlara teşekkürler.
Son 4 - 5 aydır 10 derecenin altındaki soğuk havalarda sabah ilk marş zahmetli oluyordu. Çalışır gibi yapıp, 500devir civarında takılıp sonradan açılıyordu. Daha soğuksa stop edip bir daha çalıştırmak gerekiyordu. Araştırmalarıma göre sıkındı LPG Regülatör Diyaframının çatlak/yırtık olması. Havalar soğumadan regülatör diyafram değişimine giriştim.
Araştırdığıma göre çok basit olması gereken bir işlem. Lpgyedekparca sitesinden uyumluluğu kontrol ederek gereken conta ve diyafram kitini aldım (yanında bir de filtre hediye) ve geçen hafta sonu araç başına indim. (Bu arada aynı sitede ayrıntılı değişim videosu, nasıl yapılacağı anlatılıyor, gösteriliyor)
Planım regülatörü söküp eve götürüp tatlı tatlı diyafram değişimi yapıp max 4-5 saat içinde bitirmekti. Fakat işin biraz acemisi olunca beklenmedik problemler çıkıyor. En çok uğraştıran gaz çıkışındaki hortumu regülatörden ayırmakta. Meret öyle sıkı ki tek kişi mümkün değil çıkaramadım. Komşu arkadaş yetişti, beraber el attık olmadı. Halbuki izlediğim videolarda adamlar çekiyor geliyor. Bu aşamada diyafram değişimini regülatörü sökmeden yapmaya karar verdim, içini açtım, diyafram zaten çatlak patlak içinde, fakat regülatörün içi da katran karası!!
Şu durumda regülatörü eve alıp temizlemek farz olduğundan çıkış hortumunu maket bıçağıyla kestim. Evde regülatörün her yerini açıp diş fırçası, eski havlu ve gaz yağıyla bir güzel temizledim, gece havalandırmaya bıraktım ve tüm contaları ve diyaframı pakette gelen yenileriyle değiştirip montajını bitirdim.
Gelmişken filtre de değiştirelim dedik, eşimle kolları sıvadık, çünkü yine hortum çıkarmaca var :) kesmeden çıkartabildik fakat filtre sökme aparatı olmadan çok zor oluyormuş. Yine de muvaffak olduk. Kestiğim hortum yerine aldığım yeni hortum tazecik olduğu için sokmak da problem oldu, ama sıcak su vasıtasıyla ısıtıp takabiliyorsunuz.
Acemilikten başımıza bir iş gelmesin diye LPG diye gidip kacak kontrolü yaptırdık, iyi ki gitmişiz. Regülatörün gaz girişindeki cıvatayı tam sıkamamışım, bi 10 TLye onu da hallettirdim ve sonuç: MÜKEMMEL. Bir sonraki hedefim motorcu zamanlarımdan kalma gaz yağını bir daha değerlendirip gaz kelebeğini temizlemek
+3 Derecede araba canavar gibi çalıştı.
Şimdi buradan çıkardığım dersler:
1) Arabanı kendin tamir etmek çok güzeldir, ama alet edevat daha güzeldir.
2) İyice araştırıp etmeden yapmamak lazım, yoksa ortasında vazgeçince çekici lazım olabilir.
3) Bir elin nesi var, iki elin sesi var.
4) Yine de kendin ilgilendiğin zaman tadı başka oluyor.
Zaman ayırıp okuyanlara teşekkürler.