Fırsat buldukça araçla oynaşmaya devam ediyorum. Aklıma daha doğrusu burnuma takılan araç içindeki koku nice zamandır aklımdaydı. Özellikle araç, sıcakta ve kapalı kaldıktan sonra, bindiğimde beni rahatsız ediyordu. Yaklaşık 20 yaşındaki bir araç için kesinlikle anormal bir durum olmamakla birlikte, yine de yapılabilecek birşeyler var mı diye de düşünmeden kendimi alamıyordum. Daha önceki temizlik işlerinden sonra (Bakınız: "Subaru Legacy 2000 Model Bireysel Detaylı Temizlik" ve "Legacy 2000 Model Detaylı Temizlik-2" ) iyileşme olmuştu ancak, yinede beklentimi karşılamıyordu.
Kokunun kaynağının zemin döşemesi olduğu kanaatim ağır basıyordu, zira 19 yıldır aracın içine ayakkabı ile basılıyor, çoluk çocuğun döktüğünün hadi hesabı bulunmuyor malum. Bununla beraber A-B-C sütunları ve tavandaki kirler de gözüme batmıyor değildi.
Nitekim ilk fırsat bulduğumda zemin döşemesini yerinden çıkartmak için kolları sıvadım. Bu işlemi yapmak için arka koltuğun sırt kısmı hariç koltukların ve orta konsolun sökülmesi gerekiyor. Ayrıca kapı girişlerindeki plastik kaplamalarda sökülüyor. Söküm işlemini yapmak için sıradan takım taklavata ilave olarak lokma seti yeterli oluyor. İlave olarak plastik klipsleri sökmek için basit bir alet daha var ki, sökme işlemleri oldukça kolaylaştırıyor. Trim ve iç döşeme parçalarını söküp takmak için kullanılmasını şiddetle tavsiye ederim. Aletin fotoğrafını aşağıya ekledim, Ali Exspress den 25-30TL gibi bir rakama satın almıştım.
Zemin döşemesini yerinden çıkarttıktan sonra, kir çıkarma konusunda etkili olduğunu test ve tespit ettiğim matik çamaşır makinası deterjanı kullanmayı tercih ettim, durulama içinde küçük boy basınçlı yıkama makinası kullandım. Zemin döşemesi sentetik bir halı olduğu için hassa davranacak bir durum görmedim, kısacası Allah ne verdiyse kullandım, deterjan, su, fırça vs.... Bu noktada önemli olan döşemenin iyice kurumasına dikkat etmek. Tam kurumadan araca yerleştirilmesi durumunda küflenmeye bağlı daha beter kokması kaçınılmaz olacaktır.
Zemin döşemesini çıkartıp, yıkayıp asmak vakti akşam yapınca, döşemeyi çamaşır gibi asıp işe mola verdim. Ertesi sabah aracın kapılarını açınca beklediğim gibi kokusu değişmiş, temizlenmiş bir durumla karşılaşmayınca biraz hayal kırıklığı olmadı diyemem. Zemin döşemesinden 19 yıllık kir çıkmıştı ama içinde zemin döşemesi olmayan arabanın içi yine kokuyordu....
Bu kadar olmuşkeeennnn..... tavan döşemesine de parmak atmamak ayıp olur diyerekten niyeti biraz daha bozdum...
Tavan döşemesini sökmek için yine standart takım ve lokma setine birde klips sökme aparatına ihtiyaç var. Kapı üstündeki el tutamakları, tavan lambaları, güneş siperlikleri, A,B, C sütunlarının kaplamaları, kapı fitilleri ve 3-5 tane klipsin sökülmesi sonucunda tavan döşemesi kucağınıza düşüveriyor. Bu arada, B sütunlarındaki emniyet kemeri bağlantılarının da sökülmesi gerekiyor. Buraya kadar olan işlemler, acemiye yarım saat, bir kere yaptıkjtan sonra 15 dakika sürer, yani işlemler gayet kolay. Sorun, tavan döşemesini araçtan çıkartmakta yaşanıyor. Sonuçta 4 kapıdan başka yer yok tavan döşemesini çıkartmak için. Döşemeyi sökmek yarım saat, arabadan çıkartma manevralarını tamamlamak da yarım saat sürüyor. Ama çıkıyor...
Kokunun kaynağının zemin döşemesi olduğu kanaatim ağır basıyordu, zira 19 yıldır aracın içine ayakkabı ile basılıyor, çoluk çocuğun döktüğünün hadi hesabı bulunmuyor malum. Bununla beraber A-B-C sütunları ve tavandaki kirler de gözüme batmıyor değildi.
Nitekim ilk fırsat bulduğumda zemin döşemesini yerinden çıkartmak için kolları sıvadım. Bu işlemi yapmak için arka koltuğun sırt kısmı hariç koltukların ve orta konsolun sökülmesi gerekiyor. Ayrıca kapı girişlerindeki plastik kaplamalarda sökülüyor. Söküm işlemini yapmak için sıradan takım taklavata ilave olarak lokma seti yeterli oluyor. İlave olarak plastik klipsleri sökmek için basit bir alet daha var ki, sökme işlemleri oldukça kolaylaştırıyor. Trim ve iç döşeme parçalarını söküp takmak için kullanılmasını şiddetle tavsiye ederim. Aletin fotoğrafını aşağıya ekledim, Ali Exspress den 25-30TL gibi bir rakama satın almıştım.
Zemin döşemesini yerinden çıkarttıktan sonra, kir çıkarma konusunda etkili olduğunu test ve tespit ettiğim matik çamaşır makinası deterjanı kullanmayı tercih ettim, durulama içinde küçük boy basınçlı yıkama makinası kullandım. Zemin döşemesi sentetik bir halı olduğu için hassa davranacak bir durum görmedim, kısacası Allah ne verdiyse kullandım, deterjan, su, fırça vs.... Bu noktada önemli olan döşemenin iyice kurumasına dikkat etmek. Tam kurumadan araca yerleştirilmesi durumunda küflenmeye bağlı daha beter kokması kaçınılmaz olacaktır.
Zemin döşemesini çıkartıp, yıkayıp asmak vakti akşam yapınca, döşemeyi çamaşır gibi asıp işe mola verdim. Ertesi sabah aracın kapılarını açınca beklediğim gibi kokusu değişmiş, temizlenmiş bir durumla karşılaşmayınca biraz hayal kırıklığı olmadı diyemem. Zemin döşemesinden 19 yıllık kir çıkmıştı ama içinde zemin döşemesi olmayan arabanın içi yine kokuyordu....
Bu kadar olmuşkeeennnn..... tavan döşemesine de parmak atmamak ayıp olur diyerekten niyeti biraz daha bozdum...
Tavan döşemesini sökmek için yine standart takım ve lokma setine birde klips sökme aparatına ihtiyaç var. Kapı üstündeki el tutamakları, tavan lambaları, güneş siperlikleri, A,B, C sütunlarının kaplamaları, kapı fitilleri ve 3-5 tane klipsin sökülmesi sonucunda tavan döşemesi kucağınıza düşüveriyor. Bu arada, B sütunlarındaki emniyet kemeri bağlantılarının da sökülmesi gerekiyor. Buraya kadar olan işlemler, acemiye yarım saat, bir kere yaptıkjtan sonra 15 dakika sürer, yani işlemler gayet kolay. Sorun, tavan döşemesini araçtan çıkartmakta yaşanıyor. Sonuçta 4 kapıdan başka yer yok tavan döşemesini çıkartmak için. Döşemeyi sökmek yarım saat, arabadan çıkartma manevralarını tamamlamak da yarım saat sürüyor. Ama çıkıyor...