Merhabalar, Geçen hafta başı 2013 Model forester XT almış bulunmaktayım. Öncelikler araç sahibi olan herkese kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum. Olmayanlara da gönüllerinde ki arabaya sahip olmalarını diliyorum. Benim sizlerin fikrine ihtiyacım olan konu şudur. Aracımın üzerinde 2016 yılı falken marka lastikler var. Lastikler çokta kötü görünmemekle beraber yıl olarak değişimi geldi sanırım. Diğer araçlarım da sürekli kışlık ve yazlık lastik kullanmıştım. Kocaeli'nde ikamet ediyorum. Acaba 4 mevsim lastik yaz kış işimi görür mü? Yada öneriniz nedir lastik konusunda..
Bende de şu anda Falken var 4 mevsim almıştım. Kışın güzeldi, yol tutuşu vs memnundum. Ama yazın yaz lastiği de olsa daha olur diye düşünüyorum. Sanki yol tutuşu biraz azaldı havalar ısınınca. Kahramanmaraş - Osmaniye - Hatay üçgeninde araç kullanıyorum.
Nokian line suv yazlık lastik kullanıyorum, hiç tavsiye etmem. 2 yılda tüm yanaklar çatladı. Bundan sonra brigeston düşünüyorum. 4 mevsim yoğun karda pek işe yaramaz, yaz mevsimi de yine yetersiz yol tutuşu yapar ve tahminen yakıtı artırır.
Subarularda kışlık ve yazlık şeklinde kullanmak daha verimli. Daha doğrusu tüm araçlarda bu şekilde daha verimli. 4 mevsim lastik ne kışın ne yazın tam performans verebiliyor.
(15-07-2020, Saat: 11:25)Adem61 demiş ki: Subarularda kışlık ve yazlık şeklinde kullanmak daha verimli. Daha doğrusu tüm araçlarda bu şekilde daha verimli. 4 mevsim lastik ne kışın ne yazın tam performans verebiliyor.
Aynen katılıyorum deneyerek görmüş oldum. Tabi ben uyguna geldiği için almıştım.
Michelin tavsiye ederim. Yalniz farkli bir konuya dikkat cekecegim. Ilginc bir sekilde benim aractaki (2016 Forester) saplamalar kirilip duruyor, sanirim lastikciler bunu beceremiyor, buna dikkat etmenizi oneririm, yazlik kislik lastik degisimlerinde saplamalar kirilmasin diye ozellikle lastikcileri uyarirsaniz ve mumkun mertebe bijonlari elle sikarlarsa daha iyi olur.
Falken için aldığım fiyat, yazlık 800 TL, 4 mevsim 875 TL. Yazlık kışlık takım yapayım dersen yaklaşık 8000 TL gibi bir rakama çıkacak. Kışlık alayım üzerindekiler 1 sene daha idare eder diyeceğim sanırım artık. Belki de kışı görmem gerekiyor. Yazlık alıp bir sonraki dönem mi kışlık alsam acaba. Kafam ne kadar karışık...
Yazlığınız idare edecekse kış lastiklerinizi hazır edin bence. Zira kış şartları daha ıslak ve önem arz eder. 4 mevsim lastiği unutun. Öyle bir kauçuk daha üretilmedi. Kışlık lastiklerinizi yaşadığınız yerin mevsim şartlarına göre belirleyin. Çok kar yağan bir yerse kesinlikle standart kış lastiği yerine kar lastiği tercih edin. Kar lastiklerini kış lastiklerinden çok rahat ayırırsınız. Dış desenleri alışılmışın dışındadır. Daha bir off-road havası taşır.
Bu standart kış lastiği
Bu da kar ve buz lastiği. Desenlerinden çok rahat farkı anlayabilirsiniz İkisi de falken marka lastik. Ben Rize’de yaşadığım ve yaylalara çıktığım icin alttakini kullanıyorum. Aşırı memnunum. Bunlar da kar lastiklerimin performansı. Şubat ayına aittir.
Geçen gün lastiğin biri çukurda attığı için 10 yıllık stepne lastiği Yokohama go 95 i taktım. Diğer lastikler 2015 tarihli Kumho. Tarih eski ama dişler çok iyi. Bu 10 yıllık lastik 2 yaz daha idare ederse dört lastik değiştirmeyi düşünüyorum. RAF ömrü 10 yıl olan lastikler sizce idare eder mi. Kışın kış lastiği kullanacağım
Hiçbir lastiğin raf ömrü 10 yıl değildir. Sağlıklı ömür 3 yıl ticari ömrü 5 yıldır. Stepne ise farklı bir detay. O lastik kısa süreli kullanım yapılacağı icin fiziki deformasyona uğramamışsa her zaman kullanılabilir ama onun görevi sizi tamirhaneye götürmek veya yarım kalan yolunuzu tamamlamanızı sağlamaktır.