Merhaba arkadaslar. Geçen hafta italya dan bir arkadaşım Ankaraya gelmişti. Gelir gelmez bana aracında belli hızlarda bir titreme olduğunu, bu durum için aracını İtalyanın Trento kentinde yetkili bir servise götürdüğünü, servisin araca bir hafta el koyup sonunda da " aracinizdaki problemin nedeni anlasilamamistir" diyerek 150 euro para alip aracini teslim ettiklerini söyledi. Arkadaşımın aracı 2008 model cryeslwr 300c dizel. Bugün islerinde yogun olmamasini firsat bilerek sanayiye sorunu çözmeye gittik. Arkadaşımın sanayiye giderken cekinceleri vardi. Ya arabayı daha çok bozarlarsa vs gibi. Daha sanayiye adim atar atmaz bize sorunun saft mafsali oldugunu söylediler. Mafsali yağladılar sorun anında gitti. Ustaya sordum bunu yetkili servis nasil anlamaz diye. Bana dediki yagmurlu bir hava da test etmis iseler mafsal islandigi için rahat döner anlayamazlar. Yine araci life kaldirip bakmislar ise mafsala el ile hareket vermislerdir. Bu durumda yine anlayamazlar. Akillara sanziman turbunu gelir direk dedigi anda benim arkadaş " evet servis son care sanziman indirecwklerini bana soylemisti" dedi. :
Demem o ki bizim sanayimiz cidden cok ileride. Alayli olduklarindanmidir yoksa isini zevkle yaptiklarindanmi bilinmez ama arkadasin dedigi cumleyi buraya yazmak istiyorum. "İtalyanlari buraya kursa göndermek lazim"
ustad oda ustadan ustaya değişiyo be, bıraderın mınıyı servıse goturduk yağı suyu değişsin diye, sonra aklıma geldı şanzıman yagınada baksınlar dıye, bırader cıkmıs servısten ustayı aradı usta haftaya deıstırırız dedı !!!!!!!! daha sonra baska bı arkadasın tanıs ustasına gıttık ,,, (can alıcı nokta) abı bu modellerın şanzıman yağı ömürlük değişmez dedi, durumu anlattım abı yaptım dıyıp alır parayı kotulemek olmasın dedı, bende ustayı yemledım hatta arabayıda goturdum değişiriz falan dedi , ömürlük olduğunu söyledım neden boyle soyledıgını sordum aga adam bır kızardı, renkten renge gırdı, yok modelı karıstırdım yok bunun pakedı seydı yanyattı camura battı kıvıra kıvıra bı hal oldu
Bildiğim birşey varsa ki bende servis işindeyim . yetkili . distribitör gibi bir yer 1e alıp 5 e satmadan olmuyor . ustaları da en ucuzundan bulurlar maaşlarına bakın özeller daha iyi fiyata daha iyi usta çalıştırıyor . birinci önceliğim subaru mu kendim yapmaya çalışırım olmadı tanıdık bildik ustaya giderim oda olmasa nam yapmış subaru ustalarına parayı bayılırım
Yani o tipler işi bildigi halde üçkağıtina kaçan tipler. Ben is bilmeyi ön plan da tutuyorum. İşi bilir ama yapmaz yada yapar fazlasını ister orası ayrı. Tamamen karakter meselesi.
Bizim ustalar yine opecek bir bahane buluyor buda iş bilmekten geçer. İş bilmezsen bahane bulamazsın. Mesela bu arabadaki sorunu bizim isguzar ustalardan biri yapacak olsa önce enjektor ardindan sensörleri degistirirdi. Mafsali yağlar sorun çözüldü deyip tonla para alırdı. Italyadaki opecek bahanede bulamiyor hahahh. Sanziman diyor.
Zamaninda babamla arabayi ustaya goturdugumuzde motoru dinlerdi ve rolantisi bozukmu, nerden kaciriyor vs.. hemen hallederlerdi. Cirak olarak calisan kisiler ise, aksam paydostan sonra dukkanda kalip kendi araclariyla ugrasirlardi.Suan 50 yas ve uzeri usta varsa eminimki son nesil cekirdek ustalardir. simdilerde ise arabalar daha cok elektronik oldu ve bilgisayara bakip sorunu cozerim dusuncesiyle ise atilanlar cok fazla. hele birde otomatik sanzuman gecmisi cok olmayan ulkemizde herseyi sanzumana baglama durumu ise cabasi.
forum konusu olan subaru icin yasadigim en buyuk problem ise; aracin contalarinin erimesi ve yag kacaklarinin baslamasi. boxer motor ve pahali oldugu icin bircok usta ellemek istemiyor. Yaparim diyen de motoru komple indirmem lazim diyor bunu da ben istemiyorum. cunku sanzumani oturtamiyorlar bosluk olusuyor. cozumu nasil yapacam henuz karar vermedim acikcasi. son care kendim sokup 1 hafta sure icerisinde yavas yavas yapacam.
avrupayi bilmiyorum. ama amerika icin konusmak gerekirse benim dusuncem; %50 lik kisim usta diye gecinenlerin yapabildigi tek sey parcayi yenisiyle degismek.sokerken de kirarak sokmek ve faturayi sisirmek. %30 luk kisim sadece japon ve amerikan araclarini onarmak. %15 lik kisim avrupa araclar hakkinda bilgi sahibi olup onarabilmek. %5 lik kisim ise en zor bulunanlari. cekirdekten yetisme, yenilikci ustalar. kirip dokmez, onarimi yapar, omur bicer, yapamayacagi is icin bastan soyler ve durust calisir.
İtalyanlar mekanikte iyidir bildiğim kadarıyla ama bunun dışında yetkili servisin böyle bir şey yapması çok üzücü ve acınası bir durum. Konya da ismi lazım değil eski yetkili servis olan arkadaşlar iyi ustalar mesela ama giydirmeden rahat edemiyorlar. Ve üç bin liradan az iş olursa çay bile söylemiyor ya. Defalarca gitmişliğim var en son katalizör değişimi ve motor bakımından sonra çay içebildim Biraz pişman oldum şimdi Allah var katalizörü (komple egsoz manifoldu ile değişiyor) uygun fiyata verdi bana.
(14-03-2018, Saat: 21:16)frtzencir demiş ki: ustad oda ustadan ustaya değişiyo be, bıraderın mınıyı servıse goturduk yağı suyu değişsin diye, sonra aklıma geldı şanzıman yagınada baksınlar dıye, bırader cıkmıs servısten ustayı aradı usta haftaya deıstırırız dedı !!!!!!!! daha sonra baska bı arkadasın tanıs ustasına gıttık ,,, (can alıcı nokta) abı bu modellerın şanzıman yağı ömürlük değişmez dedi, durumu anlattım abı yaptım dıyıp alır parayı kotulemek olmasın dedı, bende ustayı yemledım hatta arabayıda goturdum değişiriz falan dedi , ömürlük olduğunu söyledım neden boyle soyledıgını sordum aga adam bır kızardı, renkten renge gırdı, yok modelı karıstırdım yok bunun pakedı seydı yanyattı camura battı kıvıra kıvıra bı hal oldu
Hiçbir şanzıman yağı ve ya başka yağ ömürlük değildir bu da bir hurafe. Öyle dedikleri araçların başında BMW ve Mercedes geliyor bunların yağı ömürlük diye sonra da o değişmeyen yağı şanzımanla birlikte komple değiştiriyorlar. Oldu ki şanzıman arızalandı tamir edildi o şanzımanın yağı ömürlük diye içinden çıkan yağı geri mi koyuyorlar acaba. Böyle de ömürlük dedikleri yağlar sayesinde komple şanzıman değişimi yapıyorlar. Yağ sadece serviste satılıyor olabilir pahalı olabilir bundan kaçmak istiyor da olabilirler ama ömürlük olması mümkün değil Fırat.
@nitro37 sanayi ve tamir konusunda yurtdışından çok ilerideyiz. Ancak servisler tam olarak yurtdışı sistemini benimsemiş durumdalar. Emin ol Türkiyede yetkili servis açmak için arabanın markası hiç önemli değil elinden biraz iş gelen herkes açar. Arabayı PC ye bağla arıza kodu ne çıktı, misal O2 sensör arızası, değiştir bitsin bu iş. Daha tamir yoluna giden yetkili servis çok az, özellikle de tamir etmezler çünkü satılan yedek parçadan servis çalışanları da prim alır. Sağ Z Rot bozulduysa solu da değişirler ön amortisörler patladıysa arkaları da değiştirirler. Ruslar çok iyiler bu konularda özellikle de şanzımanda çok çok ileri seviyedeler. Ama kendi işleri için öyleler sen gitsen Turbon bozulsa motoru değiştirmekten de çekinmezler paragözdür geneli. Amerika da zaten adamlar servislere çok uçuk paralar veriyorlar 4 sene önce Toyota Highlander ın radyatör değişimine 700 dolar istediklerini biliyorum ki radyatör 35 dolardı. O yüzden geneli kendi garajını liftini hatta torna tezgahını bile bulunduruyor izlediğim videolarda. Tamirciler de çok güzel para kazanıyor çünkü kalifiye eleman sıkıntısı çok. Bizde de 10 yıl sonra sanayide düzgün usta bulamayacaksınız. Meslek liseleri eğitim kademelerinin çöplüğü konumunda resmen. Kafası basmayan herkes orada bari bir mesleği olsun diye veriyorlar meslek lisesine. Eskisi gibi olsa 5. sınıf bitene kadar okudu okudu okumadı sanayiye çırak olarak veriyorlar kafa basmıyorsa da eli iş tutuyordu. Ustalardan yedikleri dayaklarla da o kafa basar hale geliyordu. Meslek liselerimiz nitelikli olsaydı öğrenciler teorik bilgiyi sanayide ya da iş başında pekiştirselerdi yine sıkıntı yaşamazdık. Şu an sanayideki ustaların kıymetini bilmek lazım onlar giderse alttan gelen kimse yok varsa bile onlar kadar iş bilmiyorlar.
(14-03-2018, Saat: 21:16)frtzencir demiş ki: ustad oda ustadan ustaya değişiyo be, bıraderın mınıyı servıse goturduk yağı suyu değişsin diye, sonra aklıma geldı şanzıman yagınada baksınlar dıye, bırader cıkmıs servısten ustayı aradı usta haftaya deıstırırız dedı !!!!!!!! daha sonra baska bı arkadasın tanıs ustasına gıttık ,,, (can alıcı nokta) abı bu modellerın şanzıman yağı ömürlük değişmez dedi, durumu anlattım abı yaptım dıyıp alır parayı kotulemek olmasın dedı, bende ustayı yemledım hatta arabayıda goturdum değişiriz falan dedi , ömürlük olduğunu söyledım neden boyle soyledıgını sordum aga adam bır kızardı, renkten renge gırdı, yok modelı karıstırdım yok bunun pakedı seydı yanyattı camura battı kıvıra kıvıra bı hal oldu
Hiçbir şanzıman yağı ve ya başka yağ ömürlük değildir bu da bir hurafe. Öyle dedikleri araçların başında BMW ve Mercedes geliyor bunların yağı ömürlük diye sonra da o değişmeyen yağı şanzımanla birlikte komple değiştiriyorlar. Oldu ki şanzıman arızalandı tamir edildi o şanzımanın yağı ömürlük diye içinden çıkan yağı geri mi koyuyorlar acaba. Böyle de ömürlük dedikleri yağlar sayesinde komple şanzıman değişimi yapıyorlar. Yağ sadece serviste satılıyor olabilir pahalı olabilir bundan kaçmak istiyor da olabilirler ama ömürlük olması mümkün değil Fırat.
lifetime diye geçiyor, sanırım şanzımanında kendi soğutması var bizim minide ayrıca 25 lt yağ alıyor, boşaltım yeri var lakin doldurma yeri yok, yağ kontrol yeri bile yok ( bu arada miniyi BMW aldı baya bi önce ) bu yuzden şanzımanla aynı ömürde diyorlar yağ için, vites geçişlerde hiç bi sıkıntı yok şimdilik 2008 mod, 180 bınde makıne maşallahı var tabı lerde ne olur bakıcaz he cok sıkıntı olursa getırtırız bulgardan şanzımanı