• Aracımı 12.01.2021’ de aldım. Trafiğe çıkışı 2017 yılı olmasına rağmen, oldukça az kullanılmış. Satın almadan yetkili serviste ekspertize sokup, yine orada ilk bakımını yaptırdım.
• İlk sahibi, 2018’de ve 2019’da senelik bakımlarını Bayraktar’da yaptırmış. 2020 senelik bakımını ise, nedendir bilmem, Maslak Porsche yetkili servisinde yaptırmış. Bu durum biraz canımı sıktığı için, gol yememek adına (aslında Subaru’yu hiç bilmediğim için) yetkili servisten ekspertiz rica ettim. Sağ olsunlar; normalde yapmıyorlarmış, ama kabul ettiler ücret almadan.
30.000km bakımı dışında, sadece ön disklerin çizilmiş ve biraz da eğilmiş olduğunu, bu diskleri değiştirmek gerektiğini belirttiler. Mecburen balataları da değiştirmek gerekti.
(İtiraf: O an, acemisi olduğum bir marka için yetkili servise güvenmem gerektiğini ve az kullanılsa da 4-5 yıl geçmiş olduğu için doğal olabilir gibi düşünmüştüm.
Şimdi bakınca, yeni bir araba satın alma vs. gerilim ve heyecanına yenik düşmüş olabilirim gibime geliyor. Gerçeğin ne olduğunu öğrenemeyeceğim için, iyi niyetten şaşmak istemiyorum.
Açıkçası zaten balataları güvenlik için değiştirecektim. Şişkinliğin sebebi sadece diskler yani.
)
Model: Outback (2,0lt Diesel)
Yıl: 2016
Km: 29.930 km
30.000km bakımı, ön fren diskleri ve balataları ile KDV dahil 6.607,52₺ tuttu.
Bir başka şaşkınlığım ise, yetkili servis olan bir kurumda ilk kez kredi kartına taksit yapılmadığına şahit oldum. Ama artan fiyatlar yüzünden iyi niyet gösterdiler ve 2 taksit yaptılar. Durum böyle...
Adını vermeyeceğim yetkili servisi beğendim; servis konularına denk gelirsem, adını orada verip övgüyü tamamlarım. Ama 2. bakımı da deneyimlemek istiyorum önce!
Dip Not: Gözünü sevdiğimin Mazda Skyactiv dizeli; balatalarla birlikte, en ağır bakımı 2.000₺ tutmuştu 70.000km’de yetkili serviste...