Aşağıda yazacağım şeyler subaru marka aracımdan değil, seat marka aracımdan ama disk fren çalışma dinamikleri aşağı yukarı hep aynı olduğu için arkadaşların haberdar olmasının faydalı olacağına inanıyorum.
Konuyu sohbet havasında uzunca anlattım, vakti olmayan arkadaşlar için konunun özü şu:
Frenleriniz şakırdıyor ve ıslık çalıyorsa fren kovan körüklerini ve pimlerini kontrol edin. Elinizle pimleri bastırın. Rahatlıkla çalışıyorsa , yani bastırınca kovana giriyor ve baskıyı kaldırınca pimler eski yerine geliyorsa sorun orada değil. Körük yırtık veya pimi bastırınca rahat çalışmıyorsa ilk değiştirilecek şey kaliper pimleri ve körükleri. Her fren balata değişiminde mutlaka o pim ve körükleri siz de elinizle kontrol edin. Problem var ise usta ne derse desin değiştirtin. Parça yok ise pimleri iyi temizletip yağlatın. İlk fırsatta da parçayı yeniletin. Pimler mutlaka silikonlu gres ile yağlanacak, normal gresi kabul etmeyin. Diğer gres ise bakır karışımlı montaj pastası diye de adlandırılan bakırlı gres kullanın.
Detaylı okumak isteyenler buradan devam edebilirler
Her şey Ağustos ayında , uzun yola çıkmayı planladığımdan seat marka aracımını düzenli bakım için özel servise götürmemle başladı. Özel servis sahibi arkadaşım ve 2015’ten beri yani servisi açtıklarından beri başka şehirde olmam hariç bütün bakımlarımı onlarda yaptırdım. Yani öylesine bir yer değil benim için. Her neyse, arabanın yağı suyu değiştikten sonra arabaya bakan usta ön fren balatalarının bitmek üzere olduğunu söyledi. Ben de uzun yola çıkacağımdan değiştirelim o zaman dedim. Benim aracın fren disk ve pedallarını değiştirmek hep macera olmuştur. VW hangi akla hizmetle bilinmez aynı kasa araçlarda farklı kodda motorlar kullanmış. Benimki de 1.9 TDI AGR motor ve Türkiyede pek satılmış bir motor kodu değil. Parça ararken bu bana hep köstek olmuştur. Bu sefer de öyle oldu ve gelen balatayı kaliper yatağına uydurmak için taşlama makinası ile baya bir uğraşarak traşladılar. İş bitti. Sanayi ortamı zaten gürültülü, sabırsızlıkla hızla eve döndüm. Ertesi gün bir baktım sol ön tekerden şakır şakır metal sesi geliyor. Hayatımda ilk defa böyle bir durumla karşı karşıya kaldım. Yürüyenden gelen sesler beni hep telaşlandırır. Sonuçta metalin sürtmesi hayra alamet değil. Ülke bayram tatiline girdi ve arabaya baktıracak hiç bir yer yok, servis sahibi arkadaş da memlekete gitmiş, ortada kaldık yani. Frenler bu halde iken uzun yola çıkılmaz dedim, ve şehir dışına çıkmaktan vaz geçtim. Neyse bayram bitti. Bayram sırasında çakal olduğunu bildiğim bir lastikçiye bir ümit diye gerek olmayan şeyleri yaptırarak kazıklandım. Canım sıkkın servise gittim. Daha önce araca bakmış olan usta yeniden baktı, bir sürü şey söyledi, özetle artık bitti dedi. Eve döndüm gene aynı şakırtı. Ben insan hata yapar önemli olan hatayı telafi etmek düsturuyla gene servise gittim, gene hede hede lafları ve nihayetinde sorunun tıraşlama kaynaklı olup frenlemeye engeli olmadığı teminatı ile artık vaktim kalmadığından uzun yola çıktım. Sol ön fren bildiğiniz bateri zili gibi şakırdıyor. Artısı frene basınca ıslık gibi de ses gelmeye başladı. Öyleki araba dizel, millet motor sesinden önce fren şakırtısı ve ıslığından araç geldiğini anlıyor. Benim için durum can sıkıcı olmaktan utanç verici olmaya hızla gidiyor. Bu sırada bizimkilerin de ısrarıyla yeni araba arayışı ve iyiki almışım dediğim foresterımı alıyorum. Öte yandan seatı da satasım yok. Bu arara bir fren ustasına da baktırdım. Frenlemede sorun yok, ses rahatsızlık verici dendi.
Forester beni araçlar hakkında daha fazla öğrenmeye itti. Kendi yağımı değiştirmeyi öğrenip uyguladım. Videoları izlerken ara ara fren disk ve balata değişimi videolarına denk geliyorum. Videoda her şey kolay da gerçek hayatta öyle olmadığının farkındayım. Neyse seatın arka tekerleri kampana fren, onları yapmak disk değiştirmekten daha zor. Videolarda bile kafam karışıyor. En iyisi bir özel servise değil de , işi sadece frencilik olan bir yere gideyim dedim. Arka kampana balatalarını değiştirteceğim. Hazır gelmişken ön frenlerin de tamirini gerekirse disk ve balataları da değiştirterek utanç verici sesten kurtulmak istiyorum.
YouTube da Chris Fix diye bir kanal var, bir delikanlı yönetiyor kanalı. Çocuk genç menç ama, öğretmek çocuğun doğasında var. Ben de onun kanalının müdavimi oldum sayılır. Frenciye gitmeden önce Chrisin disk fren ve balataları ile ilgili videolarını saniye saniye özümseyerek izliyorum.
En beğendiğim şu:
https://youtu.be/6RQ9UabOIPg
Burada bütün ilkelerden bahsediyor genç. Oradaki yapılan işlemlerin aşağı yukarı hepsini daha önce gördüm ama amaçlarını bilmiyordum. Video sayesinde yapılan işlemlerin amaçlarını anlıyorum. Daha önce görmediğim şey Chris’in kullandığı silikon gres ve bakırlı montaj pastası. Neyse atölyede başka yerlerde de kullanırım diye internet üzerinden rota hırdavattan winkel marka birer kiloluk paketlerde alıp atölyeme koydum.
Frenciye vardım. Usta böyleyken böyle. O da açtı baktı şöyle böylelere ek olarak kaliperleri tornacıya göndermek gerek dedi. Disk ve balata değişimine gerek yok dedi. Sol teker balatalarının birinin ucu kırılmış resmen. Ustaya emin misin bak parçacı şurası gidip alayım diyorum; adam yok diyor. Eh usta olan o. Neyse iş bitti arka kampana balataları değişti. Kaliperler tornacıdan geldi. Takıldı, sanayide test sürüşü yapıldı, şakırtı yok gibi, daha doğrusu duymuyorum. Islık kesinlikle eskisi gibi yüksek değil. Daha önce görmediğim ve hala görmediğim şey yağlama işi ve o gresler. Ustaya yağlamayacak mısın ustam dedim, gerek yok dedi. Neyse evde yağ nasıl olsa var. Ben evde sürerim fikri ile ücreti ödeyip ayrıldım. Eve gelirken bozuk bir yoldan geçmem gerekiyor. Evet şakırtı eskisi kadar yok ama hala var. Canım sıkıldı. O kadar para bayıldım, vakit ayırdım hala şakırtı bitmiş değil. Neyse ertesi gün oldu, dersim yok. Ön tekerleri söküp silikon gres ve montaj pastalarını Chris’in sürdüğü yerlere ben de süreceğim. Ses oradan geldiği için ilkin sol ön tekeri söktüm. Ardından kaliperi tekerden ayırıp kaliper pimini kovandan çıkararak silikonla yağlayacağım.
Pim şöyle bir şey:
Ha diğer görmediğim şey, orta kuvvette cıvata yapıştırıcı ve onu da almıştım. Usta irfanıyla o yapıştırıcıya da gerek yok demişti.
Neyse pimleri söktüm. Görülen körükleri ayırdım. İki tane pim var. Pimleri yağladım ama üst pimin körüğü yırtıkmış yağ dışarı sızıyor.
Yırtık körük bu. Körüğün amacı balata tozlarının pim kovanına girmesini önlemek. Bizim durumda körük yırtılalı çok olmuş.
Bu pimin temizlenmiş hali, daha önceden kovana kaçan balata tozları pime bulaşarak yer yer taşlaşmış. Bundan sebep pim kovan içinde rahatlıkla hareket etmiyor. İdeali pimin üzerindeki baskı kalkınca eski konumuna dönmesi lazım ama yukarıdaki durumda pimin hareketi sağlıklı değil.
Aklıma Chris Fix’in şu videosu geldi.
Videoda pim körük ve pimin görevi net bir şekilde anlatılıyor. Videonun gayesi eşit aşınmayan fren balatalarının neden aşınma açılarının farklı olduğunu anlayıp problemi çözmek. Videoyu izleyin görüntüler kendini anlatıyor.
https://youtu.be/Gdc3PZ0gFvA
Burada da pim sıkıntılı, rahat hareket etmiyor ve bu yüzden değiştirmek lazım. Neyse akşam olduğundan işe ara verip ertesi gün sanayiye gidip körük ve pimleri bulmaya karar veriyorum.
Akşam evde internette araştırıyorum ama maalesef kaynak yok gibi. Britanya kaynaklı bir siteden araba marka ve modelini girince ilgili parça ve kodlarını bulabildiğin bir siteye rast geliyorum. www.onlinecarparts.co.uk sitesinden arabanın verilerini girip bakınca aradığım şeyin kaliper tamir kiti adıyla satıldığını öğreniyorum. Bu adla yeniden arıyorum, ı ıhh Türkçe kaynak veya ürün hala yok. Neyse elimde artık parça numarası var. Daha güzeli aynı parça başka hangi araçlarda kullanılmış onlarda elimde. Bir çok araç markası var ama onların arasından VW
Citroen
Renault 

Gördüğünüz gibi tonla arabada kullanılmış. Sanayide kolaylıkla bulunur diyorsunuz değil mi?
Ümitleri yüksek tutmamak lazım. Bizden kat be kat zengin avrupa ülkelerinde var ama bizim gibi ikinci el hurda araçların bile saçma sapan fiyatlara satıldığı ülkede gittiğim parçacılar elimde numunesi olan şey göktaşı muamelesi çekmekte. Adamlar hiç satmadıkları için parçanın ne olduğunu bilmiyorlar. İşin burası kendi başına bir hikaye . Neyse bir parçacıda ürünün aynısını komik bir fiyata set halinde buluyorum. Fiyat 30 lira, inanılır gibi değil. İzmit körfez sanayide fiyat performans konusunda beni hiç hayal kırıklığına uğratmayan yer Oto 41. Orası da ayrı bir hikaye, bu zevkli olanı. Sanayi ve kasveti geride bırakıp hızla eve dönüyorum. Hemen kaliper tamir kitinin montojını yapıp yağlayıp tekeri takıyorum. Veeeee sonuç: artık şakırtı ve ıslık yok . Hem de bunu internetten izlediğim videolar sayesinde yaptım . Hepsinden ötesi bunu kendim yaptım. Tamam yağı herkes değiştirir, ama freni , frenci ustaları bile yapamamıştı.
Neyse amacımız milletin emeğine saygısızlık değil ama o kadar usta, o körüğün ve pimin fonksiyonuna dikkat etmeyi öğrenmedi ise bu ciddi bir problem. Fren sistemi, bu işin bana öğrettiğine göre çok önemli olduğundan son derece basit ve etkin şekilde tasarlanmış. Yani ne turbo sistemi ne motor toplamak gibi detaylı. Beni aylarca süründürüp yüzlerce liraya mal oldular. Onların yüzünden 50 yaşında fren sisteminin ilkelerini öğrenmek zorunda kaldım. Öğrenecek o kadar şey de yok ki, video izlemek yetiyor yani.
Neyse aklınızda bulunsun, toparlıyorum. Frenleriniz şakırdıyor ve ıslık çalıyorsa fren kovan körüklerini ve pimlerini kontrol edin. Elinizle pimleri bastırın. Rahatlıkla çalışıyorsa , yani bastırınca kovana giriyor ve baskıyı kaldırınca pimler eski yerine geliyorsa sorun orada değil. Körük yırtık veya pimi bastırınca rahat çalışmıyorsa ilk değiştirilecek şey kaliper pimleri ve körükleri. Her fren balata değişiminde mutlaka o pim ve körükleri siz de elinizle kontrol edin. Problem var ise usta ne derse desin değiştirtin. Parça yok ise pimleri iyi temizletip yağlatın. İlk fırsatta da parçayı yeniletin. Pimler mutlaka silikonlu gres ile yağlanacak, normal gresi kabul etmeyin. Diğer gres ise bakır karışımlı montaj pastası diye de adlandırılan bakırlı gres kullanın.
Kolaylıklar dilerim.
Not: başkalarının derdine merhem olsun diye araç marka ve modelini yazıyorum. Seat cordoba vario fren şakırtısı veya ıslığı
https://youtu.be/kCz0AICuBJ8
Kaliper pimlerinin sökülmesi bu videoda gayet net gösterilmiş. Umarım faydası olur
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Konuyu sohbet havasında uzunca anlattım, vakti olmayan arkadaşlar için konunun özü şu:
Frenleriniz şakırdıyor ve ıslık çalıyorsa fren kovan körüklerini ve pimlerini kontrol edin. Elinizle pimleri bastırın. Rahatlıkla çalışıyorsa , yani bastırınca kovana giriyor ve baskıyı kaldırınca pimler eski yerine geliyorsa sorun orada değil. Körük yırtık veya pimi bastırınca rahat çalışmıyorsa ilk değiştirilecek şey kaliper pimleri ve körükleri. Her fren balata değişiminde mutlaka o pim ve körükleri siz de elinizle kontrol edin. Problem var ise usta ne derse desin değiştirtin. Parça yok ise pimleri iyi temizletip yağlatın. İlk fırsatta da parçayı yeniletin. Pimler mutlaka silikonlu gres ile yağlanacak, normal gresi kabul etmeyin. Diğer gres ise bakır karışımlı montaj pastası diye de adlandırılan bakırlı gres kullanın.
Detaylı okumak isteyenler buradan devam edebilirler
Her şey Ağustos ayında , uzun yola çıkmayı planladığımdan seat marka aracımını düzenli bakım için özel servise götürmemle başladı. Özel servis sahibi arkadaşım ve 2015’ten beri yani servisi açtıklarından beri başka şehirde olmam hariç bütün bakımlarımı onlarda yaptırdım. Yani öylesine bir yer değil benim için. Her neyse, arabanın yağı suyu değiştikten sonra arabaya bakan usta ön fren balatalarının bitmek üzere olduğunu söyledi. Ben de uzun yola çıkacağımdan değiştirelim o zaman dedim. Benim aracın fren disk ve pedallarını değiştirmek hep macera olmuştur. VW hangi akla hizmetle bilinmez aynı kasa araçlarda farklı kodda motorlar kullanmış. Benimki de 1.9 TDI AGR motor ve Türkiyede pek satılmış bir motor kodu değil. Parça ararken bu bana hep köstek olmuştur. Bu sefer de öyle oldu ve gelen balatayı kaliper yatağına uydurmak için taşlama makinası ile baya bir uğraşarak traşladılar. İş bitti. Sanayi ortamı zaten gürültülü, sabırsızlıkla hızla eve döndüm. Ertesi gün bir baktım sol ön tekerden şakır şakır metal sesi geliyor. Hayatımda ilk defa böyle bir durumla karşı karşıya kaldım. Yürüyenden gelen sesler beni hep telaşlandırır. Sonuçta metalin sürtmesi hayra alamet değil. Ülke bayram tatiline girdi ve arabaya baktıracak hiç bir yer yok, servis sahibi arkadaş da memlekete gitmiş, ortada kaldık yani. Frenler bu halde iken uzun yola çıkılmaz dedim, ve şehir dışına çıkmaktan vaz geçtim. Neyse bayram bitti. Bayram sırasında çakal olduğunu bildiğim bir lastikçiye bir ümit diye gerek olmayan şeyleri yaptırarak kazıklandım. Canım sıkkın servise gittim. Daha önce araca bakmış olan usta yeniden baktı, bir sürü şey söyledi, özetle artık bitti dedi. Eve döndüm gene aynı şakırtı. Ben insan hata yapar önemli olan hatayı telafi etmek düsturuyla gene servise gittim, gene hede hede lafları ve nihayetinde sorunun tıraşlama kaynaklı olup frenlemeye engeli olmadığı teminatı ile artık vaktim kalmadığından uzun yola çıktım. Sol ön fren bildiğiniz bateri zili gibi şakırdıyor. Artısı frene basınca ıslık gibi de ses gelmeye başladı. Öyleki araba dizel, millet motor sesinden önce fren şakırtısı ve ıslığından araç geldiğini anlıyor. Benim için durum can sıkıcı olmaktan utanç verici olmaya hızla gidiyor. Bu sırada bizimkilerin de ısrarıyla yeni araba arayışı ve iyiki almışım dediğim foresterımı alıyorum. Öte yandan seatı da satasım yok. Bu arara bir fren ustasına da baktırdım. Frenlemede sorun yok, ses rahatsızlık verici dendi.
Forester beni araçlar hakkında daha fazla öğrenmeye itti. Kendi yağımı değiştirmeyi öğrenip uyguladım. Videoları izlerken ara ara fren disk ve balata değişimi videolarına denk geliyorum. Videoda her şey kolay da gerçek hayatta öyle olmadığının farkındayım. Neyse seatın arka tekerleri kampana fren, onları yapmak disk değiştirmekten daha zor. Videolarda bile kafam karışıyor. En iyisi bir özel servise değil de , işi sadece frencilik olan bir yere gideyim dedim. Arka kampana balatalarını değiştirteceğim. Hazır gelmişken ön frenlerin de tamirini gerekirse disk ve balataları da değiştirterek utanç verici sesten kurtulmak istiyorum.
YouTube da Chris Fix diye bir kanal var, bir delikanlı yönetiyor kanalı. Çocuk genç menç ama, öğretmek çocuğun doğasında var. Ben de onun kanalının müdavimi oldum sayılır. Frenciye gitmeden önce Chrisin disk fren ve balataları ile ilgili videolarını saniye saniye özümseyerek izliyorum.
En beğendiğim şu:
https://youtu.be/6RQ9UabOIPg
Burada bütün ilkelerden bahsediyor genç. Oradaki yapılan işlemlerin aşağı yukarı hepsini daha önce gördüm ama amaçlarını bilmiyordum. Video sayesinde yapılan işlemlerin amaçlarını anlıyorum. Daha önce görmediğim şey Chris’in kullandığı silikon gres ve bakırlı montaj pastası. Neyse atölyede başka yerlerde de kullanırım diye internet üzerinden rota hırdavattan winkel marka birer kiloluk paketlerde alıp atölyeme koydum.
Frenciye vardım. Usta böyleyken böyle. O da açtı baktı şöyle böylelere ek olarak kaliperleri tornacıya göndermek gerek dedi. Disk ve balata değişimine gerek yok dedi. Sol teker balatalarının birinin ucu kırılmış resmen. Ustaya emin misin bak parçacı şurası gidip alayım diyorum; adam yok diyor. Eh usta olan o. Neyse iş bitti arka kampana balataları değişti. Kaliperler tornacıdan geldi. Takıldı, sanayide test sürüşü yapıldı, şakırtı yok gibi, daha doğrusu duymuyorum. Islık kesinlikle eskisi gibi yüksek değil. Daha önce görmediğim ve hala görmediğim şey yağlama işi ve o gresler. Ustaya yağlamayacak mısın ustam dedim, gerek yok dedi. Neyse evde yağ nasıl olsa var. Ben evde sürerim fikri ile ücreti ödeyip ayrıldım. Eve gelirken bozuk bir yoldan geçmem gerekiyor. Evet şakırtı eskisi kadar yok ama hala var. Canım sıkıldı. O kadar para bayıldım, vakit ayırdım hala şakırtı bitmiş değil. Neyse ertesi gün oldu, dersim yok. Ön tekerleri söküp silikon gres ve montaj pastalarını Chris’in sürdüğü yerlere ben de süreceğim. Ses oradan geldiği için ilkin sol ön tekeri söktüm. Ardından kaliperi tekerden ayırıp kaliper pimini kovandan çıkararak silikonla yağlayacağım.
Pim şöyle bir şey:
Ha diğer görmediğim şey, orta kuvvette cıvata yapıştırıcı ve onu da almıştım. Usta irfanıyla o yapıştırıcıya da gerek yok demişti.
Neyse pimleri söktüm. Görülen körükleri ayırdım. İki tane pim var. Pimleri yağladım ama üst pimin körüğü yırtıkmış yağ dışarı sızıyor.
Yırtık körük bu. Körüğün amacı balata tozlarının pim kovanına girmesini önlemek. Bizim durumda körük yırtılalı çok olmuş.
Bu pimin temizlenmiş hali, daha önceden kovana kaçan balata tozları pime bulaşarak yer yer taşlaşmış. Bundan sebep pim kovan içinde rahatlıkla hareket etmiyor. İdeali pimin üzerindeki baskı kalkınca eski konumuna dönmesi lazım ama yukarıdaki durumda pimin hareketi sağlıklı değil.
Aklıma Chris Fix’in şu videosu geldi.
Videoda pim körük ve pimin görevi net bir şekilde anlatılıyor. Videonun gayesi eşit aşınmayan fren balatalarının neden aşınma açılarının farklı olduğunu anlayıp problemi çözmek. Videoyu izleyin görüntüler kendini anlatıyor.
https://youtu.be/Gdc3PZ0gFvA
Burada da pim sıkıntılı, rahat hareket etmiyor ve bu yüzden değiştirmek lazım. Neyse akşam olduğundan işe ara verip ertesi gün sanayiye gidip körük ve pimleri bulmaya karar veriyorum.
Akşam evde internette araştırıyorum ama maalesef kaynak yok gibi. Britanya kaynaklı bir siteden araba marka ve modelini girince ilgili parça ve kodlarını bulabildiğin bir siteye rast geliyorum. www.onlinecarparts.co.uk sitesinden arabanın verilerini girip bakınca aradığım şeyin kaliper tamir kiti adıyla satıldığını öğreniyorum. Bu adla yeniden arıyorum, ı ıhh Türkçe kaynak veya ürün hala yok. Neyse elimde artık parça numarası var. Daha güzeli aynı parça başka hangi araçlarda kullanılmış onlarda elimde. Bir çok araç markası var ama onların arasından VW
Citroen
Renault 

Gördüğünüz gibi tonla arabada kullanılmış. Sanayide kolaylıkla bulunur diyorsunuz değil mi?
Ümitleri yüksek tutmamak lazım. Bizden kat be kat zengin avrupa ülkelerinde var ama bizim gibi ikinci el hurda araçların bile saçma sapan fiyatlara satıldığı ülkede gittiğim parçacılar elimde numunesi olan şey göktaşı muamelesi çekmekte. Adamlar hiç satmadıkları için parçanın ne olduğunu bilmiyorlar. İşin burası kendi başına bir hikaye . Neyse bir parçacıda ürünün aynısını komik bir fiyata set halinde buluyorum. Fiyat 30 lira, inanılır gibi değil. İzmit körfez sanayide fiyat performans konusunda beni hiç hayal kırıklığına uğratmayan yer Oto 41. Orası da ayrı bir hikaye, bu zevkli olanı. Sanayi ve kasveti geride bırakıp hızla eve dönüyorum. Hemen kaliper tamir kitinin montojını yapıp yağlayıp tekeri takıyorum. Veeeee sonuç: artık şakırtı ve ıslık yok . Hem de bunu internetten izlediğim videolar sayesinde yaptım . Hepsinden ötesi bunu kendim yaptım. Tamam yağı herkes değiştirir, ama freni , frenci ustaları bile yapamamıştı.
Neyse amacımız milletin emeğine saygısızlık değil ama o kadar usta, o körüğün ve pimin fonksiyonuna dikkat etmeyi öğrenmedi ise bu ciddi bir problem. Fren sistemi, bu işin bana öğrettiğine göre çok önemli olduğundan son derece basit ve etkin şekilde tasarlanmış. Yani ne turbo sistemi ne motor toplamak gibi detaylı. Beni aylarca süründürüp yüzlerce liraya mal oldular. Onların yüzünden 50 yaşında fren sisteminin ilkelerini öğrenmek zorunda kaldım. Öğrenecek o kadar şey de yok ki, video izlemek yetiyor yani.
Neyse aklınızda bulunsun, toparlıyorum. Frenleriniz şakırdıyor ve ıslık çalıyorsa fren kovan körüklerini ve pimlerini kontrol edin. Elinizle pimleri bastırın. Rahatlıkla çalışıyorsa , yani bastırınca kovana giriyor ve baskıyı kaldırınca pimler eski yerine geliyorsa sorun orada değil. Körük yırtık veya pimi bastırınca rahat çalışmıyorsa ilk değiştirilecek şey kaliper pimleri ve körükleri. Her fren balata değişiminde mutlaka o pim ve körükleri siz de elinizle kontrol edin. Problem var ise usta ne derse desin değiştirtin. Parça yok ise pimleri iyi temizletip yağlatın. İlk fırsatta da parçayı yeniletin. Pimler mutlaka silikonlu gres ile yağlanacak, normal gresi kabul etmeyin. Diğer gres ise bakır karışımlı montaj pastası diye de adlandırılan bakırlı gres kullanın.
Kolaylıklar dilerim.
Not: başkalarının derdine merhem olsun diye araç marka ve modelini yazıyorum. Seat cordoba vario fren şakırtısı veya ıslığı
https://youtu.be/kCz0AICuBJ8
Kaliper pimlerinin sökülmesi bu videoda gayet net gösterilmiş. Umarım faydası olur
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi