Bilenler vardır aracım 25k km önce forged yapılarak toplanmış bir araç. O tarihten sonraki sahibinin aracın kaporta boyasına özen göstermediğini daha önce söylemiştim ama motora da gerektiği kadar özen göstermediğini bugün ki yağ bakımında anladık. Forged öncesi motorda yanan kırmızı antifrizin aynısı forged sonrası da kullanılmış. Bugün yağ ve filtre değişimlerinden sonra Arif ustanın yedek su bidonunun içinin görünmeyecek derecede kirlenmesi neticesinde temizlemeye karar vermesi ile meşakkatli bir süreç başladı. Bidonu temizlemek tam 1 saat sürdü. İlaçlı su yetmedi, basınçlı su yetmedi, en son içine vida atarak basınçlı su ile uzun uğraşlar sonucunda temizlemeyi başardık. Eski kırmızı antifrizli suyu değiştirip yeşil antifrizle su ekleyip motoru çalıştırınca zamanla suyun çamur rengini aldığını gördük. Acaba pas mi derken yaptığımız su ölçümleri ve kontroller bunun aksini gösteriyordu. Tam 3 devirdaim sonrasında 4. Denememizde devirdaimdeki su tamamen tertemiz gelmeye başladı. Antifrizi ekleyip çalıştırdık renkte hiçbir değişiklik yok. İyice zorladık ama her şey ok
Bu arada turbomuzun da çok sağlam bastığını gördük. Sonra alt takım kontrolünde sağ ön rotilin gevşediğini görüp yenisi ile değiştirdik. Ardından daha önce ameliyat yaptığımız kickdown switchimizi sıfırı ile değiştirdik. Ölü gözü gibi yanan gösterge ışıklarına da el atan Arif usta her şey ok dediğimiz anda kontak açtığımızda bile yanmayan yağ lambası sorunuyla karşılaştı. O ana kadar böyle bir sıkıntı olmadığı için göstergeye zarar verdiğini düşünerek baya üzüldü, yine uzun uğraşlar sonucunda göstergedeki yağ ışığının sağlam olduğu onaylanınca yağ müşürümüzün takılı kaldığını anladık. Göstergeyi toplarken kendine gelen müşür yola çıkarken yine hayata gozlerini kırptı. Yenisi ile değiştirilecek. En sonunda da çalışmayan sürücü koltuğu yükseklik ayarı çarkını da tamir ettik. Kısacası sağlam bir temizlik ve bakım oldu. Şimdi tamirden sonra yeniden yağ kaçıran arka amortisörlerimizi değiştirmek kaldı. O da bir sonraki bahara kaldı

