(29-06-2020, Saat: 16:42)Ferhat23 demiş ki: (29-06-2020, Saat: 16:10)nitro37 demiş ki: Ferhat abi 2013 sonrası XT lerde cvt şanzıman sert sürüş karakterini önceki 2.5 xtye göre torpulemis. Mesala 2006 ve üzeri 2.5 XT lerde gaza basinca o gücü hissediyorsunuz. Ama yeni XT lerde gücü sürücüye şanzıman yansıtmıyor. Araç seri hızlanıyor ama önceki kasaya göre sürat keyfi vermiyor. Cvt tamamen konfor odaklı bir sanziman. Ben emim ki 2.5 XT kullanmış birisi yeni XT den çok fazla sürat hız anlamında keyif almaz. Üst devirlerde bile Boxer motor sesi çok zor geliyor kulağına konfor hız ve sessizlik isteyenlerin aracı olmuş. Tabi önceki kasasına göre bunları soyluyorum
Demek ki Subaru otomatik vitesli araçlarını konfor odaklı yapıyor. Performans isteyen ise manuel STI alsın diyor. Tamam da otomatik şanzımanla da performans keyif verebilir. Bakın Audi ve Mercedes yapıyor. 6-7 ileri bit çift kavramalı şanzıman koysunlar, millet de bu CVT zulmünden kurtulsun. CVT inadı nedir anlam veremiyorum.
Aman cift kavrama bahsini acmayiniz, akliniza bile getirmeyiniz
Bu arada, CVT’nin ben sahsen sportifliginden cok memnunum. Sasiran olabilir ama artik CVT’ler bambaska bir programlama sekli ile uretiliyor, gaza az basinca “devri sabit tutayim, CVT ile hizlanayim” seklinde calisiyor, %65’ten daha fazla gaz verildiginde “vites atma” taklidi yapmaya basliyor, baya baya normal otomatik vitesi taklit ederek devir bandini bitire bitire vites atiyor, tabii ki normal otomatik gibi degil ama ona cok cok yakin bir hizla hizlaniyor.
Yani kisacasi yeni CVT’lerin icinde aslinda sanal olarak iki sanziman var. Gaza az basinca konfor odakli, cok basinca performans odakli. Bence bu makul.
Eskiden vites atma taklidi olayi yokmus, CVT tek bir devirde sabit dururmus (ornegin gaza ful basiyorsunuz, CVT sabit 5000 devirde tutuyor arabayi) ancak hizlanirmis. Tabii bu da dogal olarak insanlara cok garip ve “hissiz” gelirmis. Artik oyle degil, CVT’ler artik baya baya normal otomatik gibi davraniyorlar ve bilmeyen biri CVT oldugunu anlamayabilir.
Diger yandan, CVT’yi yukaridaki anlattigim sekilde programlayan ve CVT’nin icine adeta “ruh” enjekte eden ilk firma bildigim kadariyla Subaru oldu. Sonrasinda Honda vs bircok firma bunu taklit etti. Artik gunumuzde cogu CVT bu sekilde calisiyor ancak yine de uzmanlar en basarilisinin Subaru CVT oldugunu soyluyorlar.
Sent from my iPhone using Tapatalk