Sormak istediğim şeyleri sıralarsak; 1- Aracın direksiyonu motor ısındıktan sonra ağırlaşıyor neden olabilir ? 2- Raci usta direksiyon yağını ve pompa oringini 1 2 ay anca oldu olmadı değiştirmişti yağına baktım simsiyah olmuştu bildiğim kadarıyla bu yağ kırmızımsı oluyor bu sürede kararması normal mi ? Dipnot yağ tankının alt tarafındaki hortumun kelepçesinde gevşeklik vardı hafif kaçırmıştı sistem muhtemel burdan hava alıyordu bu yağın kararmasına sebeb olabilir mi ? 3-Kelepçeler yenilendi ve sıkıldı kaçak yok kayış hafif gevşekti gevşekliği alındı ve direksiyon hala ağırlaşıyor. Bariz bi pompa ötmesi yok. Rot ayarı yapıldı ,lastik basınçları kontrol edildi.
Bir türlü çözemedim bu olayı aklıma başka bişey de gelmiyor sürekli bir ağırlık yok motor soğukken gayet yumuşak ısınınca ağırlaşıyor dönmeyecek gibi felan değil tabi ama farkediliyor.
Özgür abi bişeyler önerdi bi o kaldı onu da yağı tekrar değişeyim diyorum sonra onu da yapıcam son çare sanırım pompaya bi baktırıcaz.
yağ eskimiştir diyecem ama yeni değişti demişsiniz. kaçak sebebiyle bozulmuş olabilir.kararması normal değil. kırmızı olması gerekir. bence yağı tekrar değiştirip bir deneyin. sonrasında gerekirse pompaya müdahale edilir.
Muhtemel alt krlepce kacaj nedeni ile yagi bozdu ve bozululan yag hava karisimi.pover icindeki bicaklara zarar verdi. Diye dusundum. Bu arada oringler de atf ile eriyip karartmis olabilir atf yi. Benim son direksiyon power i 3. Kez sokmeme neden olan ariza. Oring erimesi idi oda 1 hafta icinde olmustu.
(04-02-2020, Saat: 10:36)Ufuk demiş ki: Muhtemel alt krlepce kacaj nedeni ile yagi bozdu ve bozululan yag hava karisimi.pover icindeki bicaklara zarar verdi. Diye dusundum. Bu arada oringler de atf ile eriyip karartmis olabilir atf yi. Benim son direksiyon power i 3. Kez sokmeme neden olan ariza. Oring erimesi idi oda 1 hafta icinde olmustu.
bıçaklar zarar görmüş olsa soğukken de yapmaz mıydı birde sanırım öterdi ? oringi tekrar değiştiririm zaten kontrol edip yağı tekrar değiştireyim olmadı birdaha deneyelim sonrasında gerekiyorsa pompa tamir edilecek muhtemelen birde araç rolantide çalışırken dışardan duyduğum bir çıt çıt çıt sesi var benzin ve lpg de ikisinde de yapıyor subap desem ayarlarını yeni yaptı raci usta desem ki rulman triger seti devirdaim v kayışı klima gergi bilyası felan değişti altından geliyor gibi acaba egzoza felan mı motor çıt çıt çıt değiyor anlamadım pompadan da gelmiyor motordan bağımsız bi ses gibi yada normal hepsinde var ben sorunmuş gibi pinpirikleniyorum
(04-02-2020, Saat: 09:20)Adem61 demiş ki: yağ eskimiştir diyecem ama yeni değişti demişsiniz. kaçak sebebiyle bozulmuş olabilir.kararması normal değil. kırmızı olması gerekir. bence yağı tekrar değiştirip bir deneyin. sonrasında gerekirse pompaya müdahale edilir.
valla adem hocam başka yapacak bişey yok gibi birde liqui moly atf additive ekleyeceğim yarım doz kadar sonrası kader kısmet
Komple sistemdeki yağı boşaltıp yeni kırmızı koymamiza rağmen eski yağın 1 damlası rengini değiştirmeye yetiyor,diğer konular hakkında tecrübeli arkadaşlar cevaplamış ilk calistirmada bendede aynı his oluşuyor gibi ama çok bariz değil ötme vs olmadığı için çok üstünde durmadım açıkçası.
(04-02-2020, Saat: 14:35)Ufuk demiş ki: Buyukce bir siringanin ucuna serum hortumu takarak bosaltin daha sonra yeni atf yi ekleyin.
(04-02-2020, Saat: 14:46)Salim demiş ki: Komple sistemdeki yağı boşaltıp yeni kırmızı koymamiza rağmen eski yağın 1 damlası rengini değiştirmeye yetiyor,diğer konular hakkında tecrübeli arkadaşlar cevaplamış ilk calistirmada bendede aynı his oluşuyor gibi ama çok bariz değil ötme vs olmadığı için çok üstünde durmadım açıkçası.
Umarım yağ değişimiyle çözülür bunlar kolay işler ilk fırsatta yapıp neticeyi burdan bildiririm teşekkür ediyorum kıymetli yorumlarınız için
subarularda direksiyon hidroligi olarak sanzuman yagi veya seffaf direksiyon hidroligi kullaniliyor. sanzuman yagi en cok kullanilan sividir. Eger rezervuardan yag numunesi almadan, icine bakarak rengi kararmis goruyorsaniz; tahminimce rezervuarinizdan kaynakli renk yanilgisi mevcut. en guzeli siringa yardimiyla veya beyaz bir kagit havluyu daldirip rengine bakin.
Yaginiz neden karar? benim suan icin aklima gelen 2 nokta vardir. 1- aracinizi kullanilmis olarak almissaniz ve ilk defa yag degisimi oluyorsa, onceki sahibi hic degistirmemis olabilir ve sistem icine yerlesmis pislik olabilir. ilk degisimde renk yine kararabilir ama sonraki degisimde rengi duzelmeye baslayacaktir. 2- aracinizda buyuk jant varsa, yag cok cabuk kararma yapiyor. bunu bariz olarak cx9 da yasiyorum. 20" jant oldugu icin yagi cabuk karariyor.
Siringa ile sistemden cekebileceginiz maksimum miktar, rezervuarin icindeki miktar kadardir. Araci kaldirmadan yapabileceginiz en kolay degisim ise, 1-direksiyonu en sag veya sol a cevirip kontagi kapatin. 2- siringa vs yardimiyla rezervuar icindeki hidroligi bosaltin. 3- rezervuara 2 boru baglanir. en alttaki sisteme gidis, ust taraftaki ise sistemden donustur. Sistemden donus borusunu kelepceden cikartip, bir boru ekleyip aracin disina cikartip bir bidonun icine sokun. 4- araci calistirip, en sonda olan direksiyon birazcik daha donecektir ve 1-2sn tutun. sistemdeki yag cok hizli birsekilde bidona dolacaktir. tukurmeye baslayinca direksiyonu birakip kontagi kapatin. 5- geri donus hortumunu rezervuara baglayin. 6- rezervuara taze hidroligi doldurun. 7- rezervuar dolduktan sonra araci calistirip, rezervuari kontrol edin. eger seviye dusmusse tamamlayin. 8- direksiyonu birazcik sag sol yaparak sistemden havanin cikmasini hizlandirin ve seviyeyi kontrol edin. gerekirse ekleme yapin. 9- araci ara sokaklarda birazcik surun. direksiyonu bol bol tam sag-sol yapabileceginiz yerler sizin icin islemi hizlandiracaktir. sonra kontrol edip, ekleme yapin.
2.alternatif: hava kompressoru gerektirir. 1- rezervuardan siringayla hidroligi bosaltin. 2- donus hortumunu ayni yukaridaki gibi uzatma yaparak bidona sokun. 3- rezervuarin kapagini kapatin. 4- rezervuara donus hortumunun baglandigi delige hava kompressorunu baglayip sisteme hava verin. 5- sistemdeki yag donus hortumundan bidona dolacaktir ve daha fazla yag gelmeyince sisteme taze hidrolik doldurup yukaridaki gibi sistemdeki havayi alin.
(05-02-2020, Saat: 16:36)sarpworks demiş ki: subarularda direksiyon hidroligi olarak sanzuman yagi veya seffaf direksiyon hidroligi kullaniliyor. sanzuman yagi en cok kullanilan sividir. Eger rezervuardan yag numunesi almadan, icine bakarak rengi kararmis goruyorsaniz; tahminimce rezervuarinizdan kaynakli renk yanilgisi mevcut. en guzeli siringa yardimiyla veya beyaz bir kagit havluyu daldirip rengine bakin.
Yaginiz neden karar? benim suan icin aklima gelen 2 nokta vardir. 1- aracinizi kullanilmis olarak almissaniz ve ilk defa yag degisimi oluyorsa, onceki sahibi hic degistirmemis olabilir ve sistem icine yerlesmis pislik olabilir. ilk degisimde renk yine kararabilir ama sonraki degisimde rengi duzelmeye baslayacaktir. 2- aracinizda buyuk jant varsa, yag cok cabuk kararma yapiyor. bunu bariz olarak cx9 da yasiyorum. 20" jant oldugu icin yagi cabuk karariyor.
Siringa ile sistemden cekebileceginiz maksimum miktar, rezervuarin icindeki miktar kadardir. Araci kaldirmadan yapabileceginiz en kolay degisim ise, 1-direksiyonu en sag veya sol a cevirip kontagi kapatin. 2- siringa vs yardimiyla rezervuar icindeki hidroligi bosaltin. 3- rezervuara 2 boru baglanir. en alttaki sisteme gidis, ust taraftaki ise sistemden donustur. Sistemden donus borusunu kelepceden cikartip, bir boru ekleyip aracin disina cikartip bir bidonun icine sokun. 4- araci calistirip, en sonda olan direksiyon birazcik daha donecektir ve 1-2sn tutun. sistemdeki yag cok hizli birsekilde bidona dolacaktir. tukurmeye baslayinca direksiyonu birakip kontagi kapatin. 5- geri donus hortumunu rezervuara baglayin. 6- rezervuara taze hidroligi doldurun. 7- rezervuar dolduktan sonra araci calistirip, rezervuari kontrol edin. eger seviye dusmusse tamamlayin. 8- direksiyonu birazcik sag sol yaparak sistemden havanin cikmasini hizlandirin ve seviyeyi kontrol edin. gerekirse ekleme yapin. 9- araci ara sokaklarda birazcik surun. direksiyonu bol bol tam sag-sol yapabileceginiz yerler sizin icin islemi hizlandiracaktir. sonra kontrol edip, ekleme yapin.
2.alternatif: hava kompressoru gerektirir. 1- rezervuardan siringayla hidroligi bosaltin. 2- donus hortumunu ayni yukaridaki gibi uzatma yaparak bidona sokun. 3- rezervuarin kapagini kapatin. 4- rezervuara donus hortumunun baglandigi delige hava kompressorunu baglayip sisteme hava verin. 5- sistemdeki yag donus hortumundan bidona dolacaktir ve daha fazla yag gelmeyince sisteme taze hidrolik doldurup yukaridaki gibi sistemdeki havayi alin.
Çok teşekkür ederim kiymetli bilgiler için yağ rengine dışarda baktık siyahtı benden önceki sahibi ne sıklıkla değiştirmiştir veya hiç değiştirmiş midir bilmem ama bilinen bir servise sürekli gittiğini söylemişti yağ değişimi ilk fırsatta yapicam kendimde yapabilirim bursa da ustamız var onunla birlikte de yapabiliriz iyice temizlendiginden emin olmak lazim kompresör ile tahliye yapar güzelce temizleriz insallah sonrasında düzelir
(05-02-2020, Saat: 16:36)sarpworks demiş ki: subarularda direksiyon hidroligi olarak sanzuman yagi veya seffaf direksiyon hidroligi kullaniliyor. sanzuman yagi en cok kullanilan sividir. Eger rezervuardan yag numunesi almadan, icine bakarak rengi kararmis goruyorsaniz; tahminimce rezervuarinizdan kaynakli renk yanilgisi mevcut. en guzeli siringa yardimiyla veya beyaz bir kagit havluyu daldirip rengine bakin.
Yaginiz neden karar? benim suan icin aklima gelen 2 nokta vardir. 1- aracinizi kullanilmis olarak almissaniz ve ilk defa yag degisimi oluyorsa, onceki sahibi hic degistirmemis olabilir ve sistem icine yerlesmis pislik olabilir. ilk degisimde renk yine kararabilir ama sonraki degisimde rengi duzelmeye baslayacaktir. 2- aracinizda buyuk jant varsa, yag cok cabuk kararma yapiyor. bunu bariz olarak cx9 da yasiyorum. 20" jant oldugu icin yagi cabuk karariyor.
Siringa ile sistemden cekebileceginiz maksimum miktar, rezervuarin icindeki miktar kadardir. Araci kaldirmadan yapabileceginiz en kolay degisim ise, 1-direksiyonu en sag veya sol a cevirip kontagi kapatin. 2- siringa vs yardimiyla rezervuar icindeki hidroligi bosaltin. 3- rezervuara 2 boru baglanir. en alttaki sisteme gidis, ust taraftaki ise sistemden donustur. Sistemden donus borusunu kelepceden cikartip, bir boru ekleyip aracin disina cikartip bir bidonun icine sokun. 4- araci calistirip, en sonda olan direksiyon birazcik daha donecektir ve 1-2sn tutun. sistemdeki yag cok hizli birsekilde bidona dolacaktir. tukurmeye baslayinca direksiyonu birakip kontagi kapatin. 5- geri donus hortumunu rezervuara baglayin. 6- rezervuara taze hidroligi doldurun. 7- rezervuar dolduktan sonra araci calistirip, rezervuari kontrol edin. eger seviye dusmusse tamamlayin. 8- direksiyonu birazcik sag sol yaparak sistemden havanin cikmasini hizlandirin ve seviyeyi kontrol edin. gerekirse ekleme yapin. 9- araci ara sokaklarda birazcik surun. direksiyonu bol bol tam sag-sol yapabileceginiz yerler sizin icin islemi hizlandiracaktir. sonra kontrol edip, ekleme yapin.
2.alternatif: hava kompressoru gerektirir. 1- rezervuardan siringayla hidroligi bosaltin. 2- donus hortumunu ayni yukaridaki gibi uzatma yaparak bidona sokun. 3- rezervuarin kapagini kapatin. 4- rezervuara donus hortumunun baglandigi delige hava kompressorunu baglayip sisteme hava verin. 5- sistemdeki yag donus hortumundan bidona dolacaktir ve daha fazla yag gelmeyince sisteme taze hidrolik doldurup yukaridaki gibi sistemdeki havayi alin.
Çok teşekkür ederim kiymetli bilgiler için yağ rengine dışarda baktık siyahtı benden önceki sahibi ne sıklıkla değiştirmiştir veya hiç değiştirmiş midir bilmem ama bilinen bir servise sürekli gittiğini söylemişti yağ değişimi ilk fırsatta yapicam kendimde yapabilirim bursa da ustamız var onunla birlikte de yapabiliriz iyice temizlendiginden emin olmak lazim kompresör ile tahliye yapar güzelce temizleriz insallah sonrasında düzelir
Eger lift e kaldircaksaniz, direksiyon mili uzerinde tahliye tipasi olmasi lazim. cok pasli degilse ordan da butun hidrolik disari cikartilabilir. hatta bosalttiktan sonra 1 adet hidroligi gozden cikartip, yukardan dokup sistemde kalan kirli yagi da cikartabilirsin.