(17-05-2024, Saat: 10:08)nkt61 demiş ki:(13-05-2024, Saat: 08:53)cagataytuzemen demiş ki: 2019 da sıfır km olarak aldığımız foresterı kullanıyorum, çok keyifli ve çok rahat bir araba olduğunu söyleyebilirim. İnanılmaz bir güven veriyor sürerken. Eşim önceden küçük bir araba kullanıyordu, bu aracı daha rahat kullandığını ve park ettiğini söylüyor. Aracın içi çok geniş, tam bir aile arabası. Bagajı da oldukça geniş. Sürekli 4x4 olması karlı ve yağışlı havalarda çok iyi bir sürüş deneyimi veriyor. Şehir içi trafiğinde 9-10 litreleri görüyor ama şehir dışı 110 km/h civarı giderseniz 6 - 6,5 litreleri rahat görüyorsunuz. DPF başa bela, sürekli takipte olmakta, yağ seviyesinin yükselmesini ve kalitesini gözlemlemelisiniz.
Bilgiler için teşekkür ederim, gerçekten hem aile hem de hobilerinizi gerçekleştirebilecek bir araç benim gözlemimde de. DPF artık anladığım ve araştırmalarıma devam ettiğim tarafta iptal ettirilip kurtarılan bir olguyada temizlenmesi ile devamlı uğraşmalı olabilir.
Normal bakımlar dışında yağ değiştirme ihtiyacı duyuyor musunuz? Atıyorum önleyici olarak bakımı beklemeden 10binde bir mesela değiştirmekle hayat yolunda gidiyor mu?
Merhaba, öncelikle DPF iptal ettirdikten sonra kafam rahat şekilde sürdüğümü söyleyebilirim. Arada OBD2 portuna bağlanıp verilere bakıyorum ama şimdilik her şey yolunda görünüyor. DPF iptal ettirmeden önce Car Scanner uygulamasından sürekli olarak yağ seyreltme oranına ve DPF doluluk oranına bakıyordum. DPF doluluk oranı %60-65 olduğunda kontrollü olarak temizlemesi için bir çok kez Ankara çevre yoluna çıkmışlığım var ama bunun sonu yok maalesef. Genelde şehir içi kullandığım için haftada bir boşuna 40-50 km yapıyordum. Bu kadar iyi takip etmeme rağmen tam kmsini hatırlamıyorum ama bakımdan sonra 4-5 ayda 5000-6000 km sonra oil dilution rate %8'e çıkmıştı. Ya sürekli oil dilution rate değerini takip edip 4-5 ayda bir yağ değiştirecektim ya da DPF iptali ile sorunu kökten çözecektim. Ben ikinciyi seçtim
![Gülücük Gülücük](http://subaruturkiyeforum.com/images/ifadeyeni/smile.png)