Konunun üzerinden biraz zaman geçti.bu sürede gözlemlerim şöyle: duman rengi beyazdan çok griye yakın. Her 3 veya 4 sürüşte bir yapıyor ve sadece gaza yüklenirken atıyor bu dumani. Normal sürüşte duman yok ama motor sesi biraz farklilasiyor, biraz boğuk bir ses çikariyor. Ve bu süreç 5-10 dakika sürüyor.sonra herşey normal
(25-02-2020, Saat: 10:01)Erhan07 demiş ki: Konunun üzerinden biraz zaman geçti.bu sürede gözlemlerim şöyle: duman rengi beyazdan çok griye yakın. Her 3 veya 4 sürüşte bir yapıyor ve sadece gaza yüklenirken atıyor bu dumani. Normal sürüşte duman yok ama motor sesi biraz farklilasiyor, biraz boğuk bir ses çikariyor. Ve bu süreç 5-10 dakika sürüyor.sonra herşey normal
Motor Isınınca her şey normale dönüyorsa problem yoktur
Valla geçen gün uzun yoldayken de yine 5-10 dakika gibi sürede gaz verdikçe attı grimsi dumanı. Dikiz aynasindan bariz gorunuyor. 10 dk sonra geçti. Dpf deki kurumları yakıyordur diycem ama nerdeyse her 3 sürüşte bir yapiyor bunu. Pek nkrmal gelmedi bana
OBD-II cihazınız varsa Car Scanner programından DPF rejenerasyon sıklığını kontrol edebilirsiniz. Her 3 sürüşten birinde yapıyorsa kullandığınız yakıtla alakalı sıkıntı olabilir normalde bu kadar sık rejenerasyon yapmaz. Rejenerasyon sırasında motor sesi artabilir bu normaldir.
O cihazdan yok. Servise gidip baktirayim eniyisi. Mazotu hep ayni shell bayiinden aliyordum. Enson başka bir shell den aldim, sonuç degişmedi. Birde opet i deneyeyim birdahakine
Herhangi bir oto mekaniker bakabilir hocam zaten bakacağı iki tane yer var. Birincisi turbodan çıkıp intercooler'a giren boru diğeri de intercooler'dan çıkıp manifold girişine giren hortum. Özellikle üstteki hortum yırtılmaya başladığında araçta basınç kaybı olacağından gaz emirlerine cevap verebilmek için zengin karışım yapar bu da dpf'in daha hızlı dolmasına sebep olabilir.
(25-02-2020, Saat: 16:58)bahcekapiliyavuz demiş ki: Herhangi bir oto mekaniker bakabilir hocam zaten bakacağı iki tane yer var. Birincisi turbodan çıkıp intercooler'a giren boru diğeri de intercooler'dan çıkıp manifold girişine giren hortum. Özellikle üstteki hortum yırtılmaya başladığında araçta basınç kaybı olacağından gaz emirlerine cevap verebilmek için zengin karışım yapar bu da dpf'in daha hızlı dolmasına sebep olabilir.