Arkadaslar belki sacma gelebilir fakat aracin ECU/ECM yani halk arasinda 'arac beyni' diye isimlendirilen parcanin temizligi ve su almamasi konusunda neler yapilabilir?
birde bazi araclarda bu modul cok berbat konumda ve su alabilme sansi cok yuksek. sivi temasindan korumak icin neler onerilebilir? kilif, plastik ile sarmak ..vs.
(13-08-2019, Saat: 15:48)sarpworks demiş ki: Arkadaslar belki sacma gelebilir fakat aracin ECU/ECM yani halk arasinda 'arac beyni' diye isimlendirilen parcanin temizligi ve su almamasi konusunda neler yapilabilir?
birde bazi araclarda bu modul cok berbat konumda ve su alabilme sansi cok yuksek. sivi temasindan korumak icin neler onerilebilir? kilif, plastik ile sarmak ..vs.
Bu ecularin birleşim yerlerinde mum benzeri bir madde var izalasyon sağlayan. O açıldığı anda eskisi gibi tekrar kapatmak mümkün değil demişti ECU tamiri yapan bir arkadaşımız. ECU giris soket yerlerinin bakımını ve kontrolünü yapmak bence yeterli.
(13-08-2019, Saat: 15:48)sarpworks demiş ki: Arkadaslar belki sacma gelebilir fakat aracin ECU/ECM yani halk arasinda 'arac beyni' diye isimlendirilen parcanin temizligi ve su almamasi konusunda neler yapilabilir?
birde bazi araclarda bu modul cok berbat konumda ve su alabilme sansi cok yuksek. sivi temasindan korumak icin neler onerilebilir? kilif, plastik ile sarmak ..vs.
Bu ecularin birleşim yerlerinde mum benzeri bir madde var izalasyon sağlayan. O açıldığı anda eskisi gibi tekrar kapatmak mümkün değil demişti ECU tamiri yapan bir arkadaşımız. ECU giris soket yerlerinin bakımını ve kontrolünü yapmak bence yeterli.
ECU ya su en yaygin nerden girebilir ve ariza isigi yaktirabilir?
(13-08-2019, Saat: 22:38)Adem61 demiş ki: Ecunun soketlerini temizlemek yeterlidir bence. Su alma riski varsa suyu iten kimyasal uygulanabilir.
bildigin bir su itici var mi? benim tek aklima gelen carnauba wax. birde ecu gorunurde biryerde degil. on cam altinda akunun arkasinda akuyu cikartmadan ulasilamayacak bir yerde. sanirim on cam tahliyesinin yakininda bir yerde.
(13-08-2019, Saat: 22:16)nitro37 demiş ki: Bu ecularin birleşim yerlerinde mum benzeri bir madde var izalasyon sağlayan. O açıldığı anda eskisi gibi tekrar kapatmak mümkün değil demişti ECU tamiri yapan bir arkadaşımız. ECU giris soket yerlerinin bakımını ve kontrolünü yapmak bence yeterli.
ECU ya su en yaygin nerden girebilir ve ariza isigi yaktirabilir?
Ben ecuya su girme ihtimalinin normal şartlarda imkansız olduğunu düşünüyorum. Yani araba dereye denize gole ucmadikca su girmesi çok zor. Önden kazalı Ford focus 2011 model bir arac vardi ama çıtır hasarlı. Aracın kazasini inceledik, sol ön fardan vurmuş direğe. Hasar tampon , far, fara denk gelen kaput agzi ve sol ön çamurluk ucu idi. Fakat hasar tutarı 35 bn TL çıktı. Meğer bunların ECU yerleri sol ön far arkasında bir yere konumlandırılmış. Kazada ECU soketleri kırılmış ve değişim şart dediler. Ecuyu alıp serviste çalışan tamirci arkadasima götürdüm. Açılması lazım yaparım ama yeri çok kötü su alabilir dedi. Ecuyu acarsam yerini değiştirmeniz gerekir çünkü kasası eskisi gibi saglam olmayacak dedi. Bizde çıkmasını aldık. Yani demem o ki ecunun birlestirilme işleminde elektronik üniteyi koruyan özel jel ve buna benzer kimyasallar kullanıyorlar. Normal şartlarda su alması çok zor. Mesela sel hasarlı Volvo vardı yine aracın heryeri su ve çamur idi. Tüm sensorler ve elektronik aksam su almış ve bozulmuş iken araç ecusu da su alma durumu yoktu.
(13-08-2019, Saat: 22:36)sarpworks demiş ki: ECU ya su en yaygin nerden girebilir ve ariza isigi yaktirabilir?
Ben ecuya su girme ihtimalinin normal şartlarda imkansız olduğunu düşünüyorum. Yani araba dereye denize gole ucmadikca su girmesi çok zor. Önden kazalı Ford focus 2011 model bir arac vardi ama çıtır hasarlı. Aracın kazasini inceledik, sol ön fardan vurmuş direğe. Hasar tampon , far, fara denk gelen kaput agzi ve sol ön çamurluk ucu idi. Fakat hasar tutarı 35 bn TL çıktı. Meğer bunların ECU yerleri sol ön far arkasında bir yere konumlandırılmış. Kazada ECU soketleri kırılmış ve değişim şart dediler. Ecuyu alıp serviste çalışan tamirci arkadasima götürdüm. Açılması lazım yaparım ama yeri çok kötü su alabilir dedi. Ecuyu acarsam yerini değiştirmeniz gerekir çünkü kasası eskisi gibi saglam olmayacak dedi. Bizde çıkmasını aldık. Yani demem o ki ecunun birlestirilme işleminde elektronik üniteyi koruyan özel jel ve buna benzer kimyasallar kullanıyorlar. Normal şartlarda su alması çok zor. Mesela sel hasarlı Volvo vardı yine aracın heryeri su ve çamur idi. Tüm sensorler ve elektronik aksam su almış ve bozulmuş iken araç ecusu da su alma durumu yoktu.
gecen gun aracta; kor nokta, cekis kontrol, sanzuman, ...vs birsuru isik yanmis. ama kontak kapaninca geri gelmemis ve cihaza bagladim ariza kaydi yok. sigorta panellerini kontrol ettim. bu ozelliklerin sigortasi yok tahminimce ecu tarafindan kontrol ediliyor. ecu nun yerine baktim, sofor tarafi on cam altinda. aku cikmadan gormek cok zor ve sanirim su tahliye kanallarinin yaninda bir yerde. tek aklima gelen sey acama tahliyeler tikandi da su ecu nun uzerine mi geldi diye. belki de soketlere gelmis de olabilir. haftasonu sokup o bolgeye bir koruma yapacam. ecuyu sarmak istemiyorum cunku cok isiniyor. belki su kanallari tarafina nylon izolasyon yapabilirim.
(13-08-2019, Saat: 22:50)nitro37 demiş ki: Ben ecuya su girme ihtimalinin normal şartlarda imkansız olduğunu düşünüyorum. Yani araba dereye denize gole ucmadikca su girmesi çok zor. Önden kazalı Ford focus 2011 model bir arac vardi ama çıtır hasarlı. Aracın kazasini inceledik, sol ön fardan vurmuş direğe. Hasar tampon , far, fara denk gelen kaput agzi ve sol ön çamurluk ucu idi. Fakat hasar tutarı 35 bn TL çıktı. Meğer bunların ECU yerleri sol ön far arkasında bir yere konumlandırılmış. Kazada ECU soketleri kırılmış ve değişim şart dediler. Ecuyu alıp serviste çalışan tamirci arkadasima götürdüm. Açılması lazım yaparım ama yeri çok kötü su alabilir dedi. Ecuyu acarsam yerini değiştirmeniz gerekir çünkü kasası eskisi gibi saglam olmayacak dedi. Bizde çıkmasını aldık. Yani demem o ki ecunun birlestirilme işleminde elektronik üniteyi koruyan özel jel ve buna benzer kimyasallar kullanıyorlar. Normal şartlarda su alması çok zor. Mesela sel hasarlı Volvo vardı yine aracın heryeri su ve çamur idi. Tüm sensorler ve elektronik aksam su almış ve bozulmuş iken araç ecusu da su alma durumu yoktu.
gecen gun aracta; kor nokta, cekis kontrol, sanzuman, ...vs birsuru isik yanmis. ama kontak kapaninca geri gelmemis ve cihaza bagladim ariza kaydi yok. sigorta panellerini kontrol ettim. bu ozelliklerin sigortasi yok tahminimce ecu tarafindan kontrol ediliyor. ecu nun yerine baktim, sofor tarafi on cam altinda. aku cikmadan gormek cok zor ve sanirim su tahliye kanallarinin yaninda bir yerde. tek aklima gelen sey acama tahliyeler tikandi da su ecu nun uzerine mi geldi diye. belki de soketlere gelmis de olabilir. haftasonu sokup o bolgeye bir koruma yapacam. ecuyu sarmak istemiyorum cunku cok isiniyor. belki su kanallari tarafina nylon izolasyon yapabilirim.
Anlık elektronik bir aksaklık olmuş olabilir. Ecunun soketlerini çıkarıp temizlemen yeterli bencede