Merhaba Arkadaşalar. 1 Nisan 2018 den itibaren AB bünyesinde yeni üretilecek tüm araçlar için e-Call sistemi ( Araç İçi Acil Çağrı Sistemi) zorunlu hale getirilmiştir. Kısaca bu sistemi haberini vereyim ve tanıtayım istedim. Tabiki ilerleyen zamanlarda bilgi güvenliği gibi sıkıntıları beraberinde getirecek gibi dursada yararlı ve can kurtarmada oldukça faydalı bir sistem.
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi projesi 112 acil çağrı numarasına bağlı olarak çalışan araç içi acil çağrı sistemini hedeflemektedir. 31.03.2018 tarihinden itibaren Avrupa Birliği ülkelerinde tüm araçlar bu sisteme uyumlu halde üretilecek olup, ülkelerin de Acil Çağrı Merkezlerini e-Call çağrılarını karşılayacak şekilde yeniden dizayn etmeleri istenmektedir.
Bu sisteme sahip olan bir araç kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girecek ve 112 acil çağrı merkezini arayacaktır.112 Acil Çağrı Merkezi, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit edecek ve araçta bulunan sensörler sayesinde araçta meydana gelen hasarı da yaklaşık olarak hesap edecektir. Çarpma ile birlikte devreye giren sistem sayesinde araç içerisinde bulunan kişiler ile Acil Çağrı Merkezinde bulunan görevliler karşılıklı olarak görüşebileceklerdir. E- Call çağrısı alındıktan sonra Acil Çağrı Merkezinde (Polis–Jandarma–Ambulans–İtfaiye) bulunan tüm görevliler tarafından kaza yapan araca gerekli müdahale yapılacaktır. 2011–2013 yılları arasında 9 Avrupa ülkesi 112 alt yapısını kullanarak, birlikte çalışabilir araç içi acil çağrı sistemini kurmaya başlamışlardır. Pilot ülkelerdeki uygulamalar Avrupa Standardizasyon Kurumunun belirlediği standartlar çerçevesinde değerlendirilecek ve tüm Avrupa Birliği ülkelerinde uygulama birliği sağlanacaktır
Pilot Ülkeler
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 1 projesi Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Almanya, Yunanistan, Hollanda, İtalya, Romanya ve İsveç tarafından yürütülmektedir. 2013–2015 yılları için Avrupa Birliği tarafından Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 2 projesine 3 milyon EURO ödenek ayrılmıştır. 1 Ocak 2013 tarihinde 9 pilot ülkeye ilave olarak 6 yeni ülke projeye dâhil edilmiştir. Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 2 projesinin pilot ülkeleri Türkiye, İspanya, Bulgaristan, Lüksemburg, Danimarka ve Belçika’dır. Proje, Türkiye adına İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmüş olup, ASELSAN A.Ş.- TÜRK TELEKOM A.Ş. – TURKCELL - RENAULT- TOFAŞ İçişleri Bakanlığının alt yüklenicileri olarak projede yer almışlardır.
Güzel uygulamaymış.Bilgi güvenliği konum ve gerektiğinde dinleme sistemi şeklinde kullanılacağıysa kstın zaten akıllı telefonlar onu yapıyor.Ben bu uygulamanın kaza ayağını olumlu buldum.Ona uygun alt yapı kurulur mu ve ne kadar yaygınlaşır? Olmaz denen bir sürü şey oldu.Aksar vs ama olur. "Büyük birader" bizi ve de bütüm dünyayı gözetliyor.
Bu sistem ile amerika da tanismistim. bircok aracta mevcut.
kaza aninda otomatik olarak sistem devreye giriyor. Aracinizda kaza algiladik diyor ve uretici markanin acil mudahale merkezini ariyor. Operator size kazanin boyutunu soruyor. hafif kaza ambulans gerekmiyorsa sadece polis gonderiyor. Eger operatore bir sure cevap vermezseniz sizi 911(112) e baglayip olay yerine ambulas-itfaiye ve polisi olay yerine otomatik yolluyor. Aracta surus halindeyken rahatsizlanmaniz veya yolda kaza gordugunuzde yardim cagirmak icin tavandaki SOS dugmesine basarak da aktiflestirebiliyorsunuz.
Bu sistemin baska bir ozelligi de sisteme ucret odemeniz durumunda; anahtarinizi kaybettiginizde kapilari actirabiliyor ve duruma gore motoru da calistirtabiliyorsunuz.
Buna benzer bir sistem gemilerde mevcut. Epirb denen alet gemi batınca sinyal gönderiyor. Denizcilik ve ulaştırma bakanlığı sinyalleri anlık olarak takip ediyor ve gerekli durumlarda bölgeye liman başkanlığı yada sahil güvenlik gönderiliyor. Güzel bir sistemin araçlara da uygulanması.
Sistem çok güzelmiş. Geçen seneydi sanırım bir profesör kadın ortadan kayıp oluyor 2 hafta arayıp bulamıyorlar daha sonra eve giderken aracı yoldan çıkmış ormanlık alana yuvarlanmış halde bulundu kadın ölmüştü. Ormanlık alanda olduğu için görememişlerdi aracı bu tip kazalarda can kaybının önüne geçecektir mutlaka. Ancak Türkiye'de bu sistem opsiyonel olarak parasıyla satılır bizim çakallar onu standart olarak koydurmazlar maalesef. Avrupada mecburi olan ESP yi zor koydular arabalar. Belki halen opsiyonel bile olabilir. Ben maalesef bu işlerin pesimist tarafından bakıyorum. Ayrıca özel hayatınızı ve güvenliğinizi de tehlikeye atabilir çünkü sistem sizin her daim takip ediliyor olmanızın da yolunu açıyor.
Ben daha çok güvenlik tarafını düşündüm @Cherkess yani eğer izlenmek takip edilmek istemiyorsak akıllı telefonlar yerine takoz telefon kullandığımız gibi bu araçların yerine de sıradan özelliksiz araçları kullanacağız.Gerektiğinde.Verdiğiniz örnekdeki gibi durumlar için çok elzem
(02-04-2018, Saat: 16:58)Kaptan demiş ki: Merhaba Arkadaşalar. 1 Nisan 2018 den itibaren AB bünyesinde yeni üretilecek tüm araçlar için e-Call sistemi ( Araç İçi Acil Çağrı Sistemi) zorunlu hale getirilmiştir. Kısaca bu sistemi haberini vereyim ve tanıtayım istedim. Tabiki ilerleyen zamanlarda bilgi güvenliği gibi sıkıntıları beraberinde getirecek gibi dursada yararlı ve can kurtarmada oldukça faydalı bir sistem.
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi projesi 112 acil çağrı numarasına bağlı olarak çalışan araç içi acil çağrı sistemini hedeflemektedir. 31.03.2018 tarihinden itibaren Avrupa Birliği ülkelerinde tüm araçlar bu sisteme uyumlu halde üretilecek olup, ülkelerin de Acil Çağrı Merkezlerini e-Call çağrılarını karşılayacak şekilde yeniden dizayn etmeleri istenmektedir.
Bu sisteme sahip olan bir araç kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girecek ve 112 acil çağrı merkezini arayacaktır.112 Acil Çağrı Merkezi, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit edecek ve araçta bulunan sensörler sayesinde araçta meydana gelen hasarı da yaklaşık olarak hesap edecektir. Çarpma ile birlikte devreye giren sistem sayesinde araç içerisinde bulunan kişiler ile Acil Çağrı Merkezinde bulunan görevliler karşılıklı olarak görüşebileceklerdir. E- Call çağrısı alındıktan sonra Acil Çağrı Merkezinde (Polis–Jandarma–Ambulans–İtfaiye) bulunan tüm görevliler tarafından kaza yapan araca gerekli müdahale yapılacaktır. 2011–2013 yılları arasında 9 Avrupa ülkesi 112 alt yapısını kullanarak, birlikte çalışabilir araç içi acil çağrı sistemini kurmaya başlamışlardır. Pilot ülkelerdeki uygulamalar Avrupa Standardizasyon Kurumunun belirlediği standartlar çerçevesinde değerlendirilecek ve tüm Avrupa Birliği ülkelerinde uygulama birliği sağlanacaktır
Pilot Ülkeler
Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 1 projesi Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Almanya, Yunanistan, Hollanda, İtalya, Romanya ve İsveç tarafından yürütülmektedir. 2013–2015 yılları için Avrupa Birliği tarafından Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 2 projesine 3 milyon EURO ödenek ayrılmıştır. 1 Ocak 2013 tarihinde 9 pilot ülkeye ilave olarak 6 yeni ülke projeye dâhil edilmiştir. Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi 2 projesinin pilot ülkeleri Türkiye, İspanya, Bulgaristan, Lüksemburg, Danimarka ve Belçika’dır. Proje, Türkiye adına İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmüş olup, ASELSAN A.Ş.- TÜRK TELEKOM A.Ş. – TURKCELL - RENAULT- TOFAŞ İçişleri Bakanlığının alt yüklenicileri olarak projede yer almışlardır.
Bu konuyla ilgili LOG dergisinde ayrıntılı bir yazı var. Facebook sayfamızda paylaştım. Forumun facebook sayfasını takip edelim ve arkadaşlarımızı davet edelim arkadaşlar. Adresimiz