Üçü önemsiz dört kazası var. Son kaza 34.836 TL hasarlı. İlginç olan arabanın ön tarafında hava yastıkları dahil değişmedik parça kalmamış ama pert kaydını bırakın ağır hasar bile yazmamışlar. Turbolu olsa proje aracı olarak düşünülebilirdi ama turbolu da değil. Turbo takılabilir ama maliyeti ne olur bilemiyorum.
Valla o fiyat birden korkuttu beni. Ayrıca boyanın komple kaplanmış olması aracın ekspertizde sıkıntı çıkaracağına delalet ediyor. Ama temiz görünüyor gerçekten.
Araba ucuz degil aslinda, atmosferik tutulmayan modellwr arasinda ve kazali bir bir arac icin cok bile istemisler. Bu modeller 125 hp. Ayni kasa xtler ile arasinda sadece turbo farki yok. Motor blogu, piston segman, biel kol, gömlek, yatak, krank mili, olculer aynj olsada kullanilan metertyal farkli. Yani xt deki ful elektrik ecu ve sensor aksamini buna yerlestirip diger turbo, mamofold, intercooler vs bilesenleride ekleseniz dahi yine bir xt olmayacak çünkü dedigim gibi motor meteryali ayni degil.
10-15bin TL civarı çıkma Forester turbo motorlar var ama attığın taş ürküttüğün kurbağaya değer mi bilemiyorum. Bu biraz da fiyatın nereye kadar düşeceğine bağlı. Böyle bir aracı alan son sahibi olmayı göze almalı. Elden çıkarmanın tek şartı aracı bir şekilde modifiyeli (200+ HP) hale getirip meraklısını bulmak.
Abi sadece cikma motor da yetmiyor. Tum elektrik aksami, bütün sensorler, ecu degismeli. Bencede değmez. Foresterin en tutulmayan modeli bu 125 likler. Motor sanzuman arızası yoksa alınıp bu şekilde binilebilir.
Ayrica Turkiye de yerde duran sökülmus hic bir cikma subaru motoru alinmaz. Adamlar eskisini ver bunu al mantigi ile çalışıyor. Eskisini uyduruktan tamir edip tekrar satiyor. Ancak çalışır yürür haldeki kazali arabadan söküp alicaksin ki cikma motor bir ise yarasin. Yoksa vallaha daha 40 bn km yapmadan tekrar motor arizasi verir bu çıkma motorlar.
Ecu yla kalsa gene iyi bunun arka tekerleklerde kampana var disk de yok ön akslar da XT ile aynı değil komple yürür de değişmeli. Yani araç şu an sadece Şasiden ibaret kalıyor proje yapacak olursanız komple motor ve yürür değişmeli.
(12-06-2018, Saat: 16:29)Cherkess demiş ki: Ecu yla kalsa gene iyi bunun arka tekerleklerde kampana var disk de yok ön akslar da XT ile aynı değil komple yürür de değişmeli. Yani araç şu an sadece Şasiden ibaret kalıyor proje yapacak olursanız komple motor ve yürür değişmeli.
Kampana fren sorun değil. Artık sürtünme katsayısı yüksek kampana balataları var. Disk fren kadar sıkı fren yapıyor. Ama proje yapılacak bir araç değil. Astarı yüzünden pahalıya geliyor. Mehmet Beyin dediği gibi motor şanzıman düzgünse binmek için alınabilir.
Proje arabası diyince akıllara sadece güçlendirmek geliyor, bence bunu alıp sağlam yükselteceksin, dev gibi BFGoodrich KO2'leri takacaksın, tamponlarını söküp demir taktıracaksın, altını komple sac kaplatacaksın, tavana çadır, bagaj kapağına dışarıya stepne koyacaksın, zaten delici ledleri dememe gerek yok.