Arkadaşlar merhaba.
2006 model Forester 2.5 XT aracıma ne zamandır kule gergisi yaptırmak istiyorum. Bildiğiniz gibi Türkiye'de kule gergisi imalatı yapan firma yok. Yurtdışından getirince de kargo çok pahalı ve gelen malın kalitesinden emin olamıyorsunuz. Ancak İstanbul Sancaktepe Otomer içindeki atölyesinde custom made kule gergisi üreten (sadece kule gergisi de değil sway bar, roll cage, x-brace ve diğer hepsini üretiyor) bir Caner (Erkin) Usta var. Türkiye'de tek olduğu için google'dan bulmak zor olmadı. 23 Mart günü için sözleştik. Caner usta öğleden sonra işe başlayıp, gerektiğinde sabaha kadar çalışma biçiminde bir çalışma yöntemine sahip. Bu yüzden, sabah 04:30'da İzmir'den yola çıkıp önce doğrudan Avrupa yakası Maslak'ta Jaspasubarı İbrahim Ustaya uğradım. Aracın 10 bin bakımı artı (direksiyon hidroliği hariç) tüm sıvıları filtreleriyle beraber değiştirildi. Hafşf çatlaklar gördüğüm ön cam fitilini de İbrahim ustadan aldım ancak camcıya gitmeye vakit kalmadı. Çünkü saat 13'te CNR Caner Ustanın atölyesinde olmam, yani Anadolu yakasına geçmem gerekiyordu. Atölyeye vardığımda usta henüz gelmemişti (1 saat erken gittim), ama kısa süre sonra geldi. Hemen ölçmeye ve imalata başladı. Bu adam kule gergisi ile aşk yaşayan bir usta inanın. Bıraksan arabayı komple donatacak da benim bütçem kısıtlı olduğu için aracın ön-arka ve alt gergilerinden birazını yaptırdım (birazını diyorum, çünkü usta aracın altını komple bağlamayı düşünüyordu ama benim bütçem kısıtlıydı). Yıllardır sanayide her türlü usta ile muhatap olmuş bir arkadaşınız olarak, size şu kadarını söyleyebilirim ki, ben hayatımda böyle sanatkâr görmedim. İnanılmaz bir titizlik, tertemiz imalat, pürüzsüz montaj ve gece yarısına hatta sabaha kadar çay-kahve ikramı eşliğinde hoş sohbet. Montaj sabah saat 02:30'a kadar sürdü. Saat 03:00 gibi yola çıktım, otobana çıkınca bir benzin istasyonuna çektim, koltuğu yatırıp uyudum. Sabah 09:30 gibi uyandım, sert bir kahve ve poğaçadan sonra yola çıktım. Peki kule gergisi yolda ne gibi fark yarattı? Hemen özetleyeyim:
1. Öncelikle bizim kasa Forester saçma biçimde yumuşak ve hissiz direksiyonu ile meşhurdur. İşte bu direksiyon hissizliği önemli oranda azaldı. Direksiyon en az %25-30 sertleşti ve hissiyat kazandı. Artık daha net tepkiler veriyor.
2. Araç virajlarda zaten çok iyiyken şimdi mükemmel hale geldi. Kule gergilerinin yarattığı şasi bütünlüğü ve rijitliği hissini sonuna kadar yaşıyorsunuz.
3. Otobanda köprü geçerken, köprü bağlantı noktalarında araç havalanıp yere konunca yaylanır ya, işte o yaylanma tamamen ortadan kalktı. Kule gergileri ile araç sadece havalanıyor ve konuyor; konduktan sonra bir defa bile zıplamıyor, salınmıyor.
4. Bunu anlatmam çok zor ama araç sanki (bir Volvo gibi) daha bir oturaklı oldu. Yani daha tok bir oturuşu ve sürüşü var. Daha önce Volvo kullananlar bu hissi bilir. İşte uzun yıllar sonra bana bu hissi verdi.
5. Özellikle alt kule gergileri ve x-brace, arazi sürüşlerinde aracın altını koruyacaktır. Çünkü ilk darbe kule gergisine gelecektir.
Bu arada Caner usta forum üyelerine özel fiyat vereceğini de belirtti. Sarı, kırmızı, siyah renk seçenekleri mevcut. Ben sarıyı seçtim. Herkese şiddetle tavsiye ederim. Fotoğraflar aşağıdadır:
2006 model Forester 2.5 XT aracıma ne zamandır kule gergisi yaptırmak istiyorum. Bildiğiniz gibi Türkiye'de kule gergisi imalatı yapan firma yok. Yurtdışından getirince de kargo çok pahalı ve gelen malın kalitesinden emin olamıyorsunuz. Ancak İstanbul Sancaktepe Otomer içindeki atölyesinde custom made kule gergisi üreten (sadece kule gergisi de değil sway bar, roll cage, x-brace ve diğer hepsini üretiyor) bir Caner (Erkin) Usta var. Türkiye'de tek olduğu için google'dan bulmak zor olmadı. 23 Mart günü için sözleştik. Caner usta öğleden sonra işe başlayıp, gerektiğinde sabaha kadar çalışma biçiminde bir çalışma yöntemine sahip. Bu yüzden, sabah 04:30'da İzmir'den yola çıkıp önce doğrudan Avrupa yakası Maslak'ta Jaspasubarı İbrahim Ustaya uğradım. Aracın 10 bin bakımı artı (direksiyon hidroliği hariç) tüm sıvıları filtreleriyle beraber değiştirildi. Hafşf çatlaklar gördüğüm ön cam fitilini de İbrahim ustadan aldım ancak camcıya gitmeye vakit kalmadı. Çünkü saat 13'te CNR Caner Ustanın atölyesinde olmam, yani Anadolu yakasına geçmem gerekiyordu. Atölyeye vardığımda usta henüz gelmemişti (1 saat erken gittim), ama kısa süre sonra geldi. Hemen ölçmeye ve imalata başladı. Bu adam kule gergisi ile aşk yaşayan bir usta inanın. Bıraksan arabayı komple donatacak da benim bütçem kısıtlı olduğu için aracın ön-arka ve alt gergilerinden birazını yaptırdım (birazını diyorum, çünkü usta aracın altını komple bağlamayı düşünüyordu ama benim bütçem kısıtlıydı). Yıllardır sanayide her türlü usta ile muhatap olmuş bir arkadaşınız olarak, size şu kadarını söyleyebilirim ki, ben hayatımda böyle sanatkâr görmedim. İnanılmaz bir titizlik, tertemiz imalat, pürüzsüz montaj ve gece yarısına hatta sabaha kadar çay-kahve ikramı eşliğinde hoş sohbet. Montaj sabah saat 02:30'a kadar sürdü. Saat 03:00 gibi yola çıktım, otobana çıkınca bir benzin istasyonuna çektim, koltuğu yatırıp uyudum. Sabah 09:30 gibi uyandım, sert bir kahve ve poğaçadan sonra yola çıktım. Peki kule gergisi yolda ne gibi fark yarattı? Hemen özetleyeyim:
1. Öncelikle bizim kasa Forester saçma biçimde yumuşak ve hissiz direksiyonu ile meşhurdur. İşte bu direksiyon hissizliği önemli oranda azaldı. Direksiyon en az %25-30 sertleşti ve hissiyat kazandı. Artık daha net tepkiler veriyor.
2. Araç virajlarda zaten çok iyiyken şimdi mükemmel hale geldi. Kule gergilerinin yarattığı şasi bütünlüğü ve rijitliği hissini sonuna kadar yaşıyorsunuz.
3. Otobanda köprü geçerken, köprü bağlantı noktalarında araç havalanıp yere konunca yaylanır ya, işte o yaylanma tamamen ortadan kalktı. Kule gergileri ile araç sadece havalanıyor ve konuyor; konduktan sonra bir defa bile zıplamıyor, salınmıyor.
4. Bunu anlatmam çok zor ama araç sanki (bir Volvo gibi) daha bir oturaklı oldu. Yani daha tok bir oturuşu ve sürüşü var. Daha önce Volvo kullananlar bu hissi bilir. İşte uzun yıllar sonra bana bu hissi verdi.
5. Özellikle alt kule gergileri ve x-brace, arazi sürüşlerinde aracın altını koruyacaktır. Çünkü ilk darbe kule gergisine gelecektir.
Bu arada Caner usta forum üyelerine özel fiyat vereceğini de belirtti. Sarı, kırmızı, siyah renk seçenekleri mevcut. Ben sarıyı seçtim. Herkese şiddetle tavsiye ederim. Fotoğraflar aşağıdadır: