Merhaba , XV aracımla görece çok zor durumda olmayan çamura batmış Ford Focus aracı kurtarmak isterken xv'nin arka tampon demiri koptu . Servis amacı dışında kullanım olduğunu söyledi. Sonrasında araştırma yapınca ve arka tampon demiri bağlantısını inceleyince kurtarma amaçlı kullanım yapılamayacağını sadece nazikçe çekme için kullanılabileceğini anladım . Aşağıdaki yazı yurtdışı forumdan alıntıdır .
Bugün gerçekleri kontrol ettim. Arazi kurtarma uzmanımla konuştum. Tüm gerekli belgelere ve bilgiye sahip gerçek bir çekici sürücüsü ve kurtarma görevlisi. Crosstrek Wilderness'ımdaki çekme noktalarının kurtarma noktaları OLMADIĞINI söylüyor. Beni sıkıştığım yerden kurtarmak için bunları kullanmayacak! Tekerleğime bir kayış takıp beni o şekilde çıkaracak. Subaru çekme halkalarının tek işlevi, kolayca hareket edebilen bir şeyi nazikçe çekmektir. Ya da kolayca hareket edebiliyorsanız çekilmek.
Arazi eğitim şirketimi ziyaret ettim, gerçek kurtarma noktaları istiyorlar. Wilderness'ımdakiler yeterli değil. Wilderness'ımla bana arazi sürüşü öğretmeyecekler.
Üyesi olduğum arazi kulübü, kulüp etkinliklerine katılmak için arazi araçlarının gerçek kurtarma noktalarına sahip olmasını şart koşuyor.
Elbette gerçek dünyada istediğimizi yapabiliriz. Şimdiye kadar her şey yolunda.
Subaru çekme halkalarına ne kadar yük bindirilebileceğini bilen varsa çok yardımcı olur.
Güzel bir konu, ben hiç böyle olacağını düşünmemiştim, bilgilendirme için teşekkürler. Youtube'da takip ettiğim Matt's Of Road Recovery isimli bir kanal var, genelde çeki demirini ( tamponun içinde gizli olan) kullanmıyor. Arabanın altına yatıp direk şasenin etrafına bez halat bağlıyor.Bu arada aracı çekerken halatın boşluğunu alıp yavaş yavaş gerdirip , yavaş yavaş çektiniz değil mi? Bu arada eğer halat şaseye bağlanacaksa tampon plastiğini eğme bükme ihtimali var ona da dikkat etmek lazım
ABD'de ve Avustralya'da çeki demiri ile araç kurtarma esnasında yaralananlar hatta ölenler var. Çeki demirinin maksadı römork vb. şeyleri çekmektir. Kurtarma gibi ani yüklenmelere uygun değildir. Subaru'larda tampondaki yuvasına takılan çekme demiri sadece yolda kalan aracı en yakın tamirciye kadar çekmeye yarar, offroad uygulamalarındaki gibi çamura saplanan aracı kurtarmaya gücü yetmez. Hatta benzer şekilde araçların altında bulunan mapalar da bu işe uygun değildir. Bu mapaların maksadı araç kamyon ya da kurtarıcı ile taşınırken sabitlemektir. Gerçek kurtarma mapaları kalın demirden imal edilip doğrudan şaseye bağlanır/kaynaklanır. Diğer yandan off-road kurtarmada metal kullanımını oldukça azalttılar. Metal D-kilitlerin yerini halattan yapılan sapanlar, ağır makaraların yerini donut makaralar aldı. Vinçlerde tel halat yerine sentetik halat tavsiye ve tercih ediliyor. Aniden yüklenerek kurtarmalar için esneme özelliği olan halatlar kullanılıyor. Ben bütün kurtarma donamımı bu yönde oluşturdum.
(29-04-2025, Saat: 12:17)furtherquiterdeeper demiş ki: ABD'de ve Avustralya'da çeki demiri ile araç kurtarma esnasında yaralananlar hatta ölenler var. Çeki demirinin maksadı römork vb. şeyleri çekmektir. Kurtarma gibi ani yüklenmelere uygun değildir. Subaru'larda tampondaki yuvasına takılan çekme demiri sadece yolda kalan aracı en yakın tamirciye kadar çekmeye yarar, offroad uygulamalarındaki gibi çamura saplanan aracı kurtarmaya gücü yetmez. Hatta benzer şekilde araçların altında bulunan mapalar da bu işe uygun değildir. Bu mapaların maksadı araç kamyon ya da kurtarıcı ile taşınırken sabitlemektir. Gerçek kurtarma mapaları kalın demirden imal edilip doğrudan şaseye bağlanır/kaynaklanır. Diğer yandan off-road kurtarmada metal kullanımını oldukça azalttılar. Metal D-kilitlerin yerini halattan yapılan sapanlar, ağır makaraların yerini donut makaralar aldı. Vinçlerde tel halat yerine sentetik halat tavsiye ve tercih ediliyor. Aniden yüklenerek kurtarmalar için esneme özelliği olan halatlar kullanılıyor. Ben bütün kurtarma donamımı bu yönde oluşturdum.
</p><p><br></p><p>Tamponda yuvası bulunan yere takılan çeki kancası ile kurtarmaya çalışırken Tampon ile beraber çeki demiri ve bağlı olduğu parça koptu . Bu parça arkadan alınacak darbeyi sönümlemek için yapılmış iki parçaya punta kaynak yapılmış bir saçtan oluşuyor. Bir daha değil kurtarma çekme için bile kullanacağımı zannetmiyorum. </p><p> <br></p>
Çeki demirinin kopmasını anlarım ama bağlı olduğu parçanın kopması ilginç. Çeki demiri orijinal Subaru mu yoksa piyasada satılan yan sanayi olanlardan mı?
(29-04-2025, Saat: 16:13)furtherquiterdeeper demiş ki: Çeki demirinin kopmasını anlarım ama bağlı olduğu parçanın kopması ilginç. Çeki demiri orijinal Subaru mu yoksa piyasada satılan yan sanayi olanlardan mı?
</p><p><br></p><p>Aracımda çeki demiri yok , stepnede bulunan çeki kancasını arka tamponda bulunan yuvasına taktıktan sonra çekme halatı bağlayarak çekmeye çalışırken çeki demirinin bağlı olduğu saç levha koptu ve plastik tamponu da zarar vererek bağlı olduğu yerden çıktı . Fotoğrafta gözüken iki parça sütun gibi olan kısıma saç levha punta kaynak yapılarak sabitlenmiş, aşağıda fotoğraf bulunan Çeki kancası bu kopan levhaya vidalı kısmından takılıyor . Şaseye bağlantısı yok , uyduruktan bir saça bağlanıyor o da puntalanmış. </p><p> </p>
(29-04-2025, Saat: 16:13)furtherquiterdeeper demiş ki: Çeki demirinin kopmasını anlarım ama bağlı olduğu parçanın kopması ilginç. Çeki demiri orijinal Subaru mu yoksa piyasada satılan yan sanayi olanlardan mı?
</p><p><br></p><p>Aracımda çeki demiri yok , stepnede bulunan çeki kancasını arka tamponda bulunan yuvasına taktıktan sonra çekme halatı bağlayarak çekmeye çalışırken çeki demirinin bağlı olduğu saç levha koptu ve plastik tamponu da zarar vererek bağlı olduğu yerden çıktı . Fotoğrafta gözüken iki parça sütun gibi olan kısıma saç levha punta kaynak yapılarak sabitlenmiş, aşağıda fotoğraf bulunan Çeki kancası bu kopan levhaya vidalı kısmından takılıyor . Şaseye bağlantısı yok , uyduruktan bir saça bağlanıyor o da puntalanmış. </p><p> </p>
Şimdi anlaşıldı. Önceki paylaşımımda dediğim gibi çeki kancası kurtarma amaçlı kullanılamaz. Bununla geçmiş olsun.