Aracımın çakmaklığında bir problem var bir hafta önce başladı . Farklı telefonlar farklı çakmaklık şarj aletleri denedim hatta çakmaklığı bile sıfır alıp değiştirdim. Şirket arabamda çalışan çakmaklık kendi aracımda takınca şarj etmiyor telefonu bağlayınca da şarj adaptörünün üzerindeki ışık şiddeti kısılıp açılmaya başlıyor ve telefonda da aynı şekilde şarj olup kesiyor ayrıca telefonun daha hızlı şarjı bitiyor. Başına daha önce böyle bir sorunla karşılaşıp çözümleyen veyahut bir fikri olan var mı?
Bir hafta önce kardeşime araba sürmesini öğretirken araç bir kaç kere stop etti o esnada da çakmaklık şarjda telefonu şarj ediyordu. Onun bir etkisi olma ihtimali var mı? Elektrik olayından çok anlamam ama mantık yürüttüğümde sanki voltaj az geliyor telefonuda bağlayıp akım çekince güç hiç yetmiyor gibi.
Çakmaklığın sigortasını kontrol ettiniz mi? Eğer sigorta sağlamsa çakmaklık devresindeki kabloları kontrol etmek lazım. Ezilme, sıyrılma, kopma, şasi yapma hepsi mümkün. Aracın stop etmesiyle çakmaklığın ilgisi yok.
Merhabalar. Bu durum bizimde başımıza gelmişti hatta daha sonra şarj etmemeye başlamıştı. Bir arkadaşım içini tornavida ile temizle dedi fazla bastırmadan temizledikten sonra düzelmişti. Çakmaklığın içini ve oradaki tırnakları temizleye bilirsiniz. Ben hatta şarj aletinin tırnaklarını da inceden kontrol etmiştim sonradan düzelmişti. Umarım faydalı olur.
(15-02-2022, Saat: 08:55)furtherquiterdeeper demiş ki: Çakmaklığın sigortasını kontrol ettiniz mi? Eğer sigorta sağlamsa çakmaklık devresindeki kabloları kontrol etmek lazım. Ezilme, sıyrılma, kopma, şasi yapma hepsi mümkün. Aracın stop etmesiyle çakmaklığın ilgisi yok.
Ustam öncelikle ilgin için teşekkür ederim. Sigortaları kontrol ettim sağlam, hatta çakmaklığı bile değiştirdim sıfır çakmaklık alıp taktım. Arac kısa sürede bir kaç kez stop edip çalışınca sürekli telefonda şarjda olduğu için acaba bir kısa devre vs olmuş olabilir mi diye düşünmüştüm. Bugün bir ölçüm yapayım o zaman voltmetre ile.
(15-02-2022, Saat: 08:56)Şobel demiş ki: Merhabalar. Bu durum bizimde başımıza gelmişti hatta daha sonra şarj etmemeye başlamıştı. Bir arkadaşım içini tornavida ile temizle dedi fazla bastırmadan temizledikten sonra düzelmişti. Çakmaklığın içini ve oradaki tırnakları temizleye bilirsiniz. Ben hatta şarj aletinin tırnaklarını da inceden kontrol etmiştim sonradan düzelmişti. Umarım faydalı olur.
Öncelikle teşekkür ederim yardımlarınız için. Bende aynı şeyi düşündüm içerisinde pas vs mevcut idi gidip sıfır çakmaklık alıp değiştirdim komple ama aynı sorun devam ediyor.
(15-02-2022, Saat: 09:21)nitro37 demiş ki: Çakmaklığın sigortasını bir üst amper ile değiştirmeyi deneyin.
Oda aklımda abi, ama 5 senedir aynı sigorta ve aynı çakmaklığı kullanıyordum birden bire ne olabilir acaba.
Kablolar deforme olmuş dolayısı ile yeterli akım çekemiyor olacağı gibi çakmaklığa giden kablo demetinde olası bir şase yapma sorunu da olabilir. Eğer şarz cihazı şarz etmek yerine var olan şarzı bitiriyorsa bu artı eksi kutupların şase yaptığını gösterir. Diğer taraftan şarz cihazı çok uzun süre beklemesine rağmen bağlı cihazı şarz etmiyor ise buda şarz soketine bağlı sigortanın yeterli akım göndermediğini gösterir.
(15-02-2022, Saat: 10:26)Tuura34 demiş ki: Oda aklımda abi, ama 5 senedir aynı sigorta ve aynı çakmaklığı kullanıyordum birden bire ne olabilir acaba.
Kablolar deforme olmuş dolayısı ile yeterli akım çekemiyor olacağı gibi çakmaklığa giden kablo demetinde olası bir şase yapma sorunu da olabilir. Eğer şarz cihazı şarz etmek yerine var olan şarzı bitiriyorsa bu artı eksi kutupların şase yaptığını gösterir. Diğer taraftan şarz cihazı çok uzun süre beklemesine rağmen bağlı cihazı şarz etmiyor ise buda şarz soketine bağlı sigortanın yeterli akım göndermediğini gösterir.
Teşekkürler abi, çok yardımcı oldu bu yazın kablolardaki kusurlara bakacağım o zaman. Umarım büyük bir sorun değildir yedek sigortalar da var elimde birde sigortayı da değiştireyim.
Yeni çakmaklık aldığınızı söylemişsiniz. Eskiyi atmadıysanız, arkasındaki tırnaklara yeterli uzunlukta kablo monte edip, doğrudan akünün kutup başlarına bağlayarak şarj olayını deneyebilirsiniz. Eğer bu şekilde şarj ederse, sigortadan çakmaklığa gelen kablolamada sorun olabilir, arkadaşların dedikleri gibi. Şarj etmiyorsa akü gidici olabilir.
Fakat elektrik işinden pek anlamadığınızı belirttiğiniz için dikkatli olmanızı öneririm. Hatta bence bir oto elektrikçiye gidin, kendiniz yapmayın.