İlanda ki araç yetkiliden satılık ama eyesight konusunda bilgi alamadım var mı yok mu, ayrıca motor blok konusunda geçmiş bilgilerini alamadım sizin görüşünüz nedir, sarı sitede gözünüze iyi gelen bir outback var mı, tecrübelerinizden yararlanmak isterim...
Ön camın üst kısmına bakarsanız araçta eye-sight olduğu görülüyor. Bu, cama yapışık olmayan ilk eye-sight modellerinden. Bu model camda buhar olduğunda etkinliğini kaybettiği için sonraki yıllarda cama yapışık modelle değiştirildi. Ancak bir açıdan da iyi bir şey. Kaza vb nedenlerle ön cam kırıldığında sadece camı değiştirip kurtarıyorsunuz, oysa yeni modellerde eye-sight cama yapışık olduğu için sistem komple değişiyor. Şu anda Türkiye'de yedeği yok, Japonya'dan sipariş ediliyor. 2012 Euro5 Dizel Forester kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim. Bu Outback'in motoru biraz daha gelişmiştir ama Boxer diesel biraz da şans işi. Kullanımla ve bakımla doğrudan orantılı. Km.si düşük olduğu için eğer bakımlıysa uzun süre sorunsuz binilir. Param olsa ben bu Outback'i alırdım.
(01-02-2023, Saat: 10:14)furtherquiterdeeper demiş ki: Ön camın üst kısmına bakarsanız araçta eye-sight olduğu görülüyor. Bu, cama yapışık olmayan ilk eye-sight modellerinden. Bu model camda buhar olduğunda etkinliğini kaybettiği için sonraki yıllarda cama yapışık modelle değiştirildi. Ancak bir açıdan da iyi bir şey. Kaza vb nedenlerle ön cam kırıldığında sadece camı değiştirip kurtarıyorsunuz, oysa yeni modellerde eye-sight cama yapışık olduğu için sistem komple değişiyor. Şu anda Türkiye'de yedeği yok, Japonya'dan sipariş ediliyor. 2012 Euro5 Dizel Forester kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim. Bu Outback'in motoru biraz daha gelişmiştir ama Boxer diesel biraz da şans işi. Kullanımla ve bakımla doğrudan orantılı. Km.si düşük olduğu için eğer bakımlıysa uzun süre sorunsuz binilir. Param olsa ben bu Outback'i alırdım.
yani yüksek km olup misal 2017 modellerde var ilk aahibinden falan onlar daha iyi olmaz mı, birde düşük km olup fiyat biraz uygun geldi neden acaba
(01-02-2023, Saat: 10:14)furtherquiterdeeper demiş ki: Ön camın üst kısmına bakarsanız araçta eye-sight olduğu görülüyor. Bu, cama yapışık olmayan ilk eye-sight modellerinden. Bu model camda buhar olduğunda etkinliğini kaybettiği için sonraki yıllarda cama yapışık modelle değiştirildi. Ancak bir açıdan da iyi bir şey. Kaza vb nedenlerle ön cam kırıldığında sadece camı değiştirip kurtarıyorsunuz, oysa yeni modellerde eye-sight cama yapışık olduğu için sistem komple değişiyor. Şu anda Türkiye'de yedeği yok, Japonya'dan sipariş ediliyor. 2012 Euro5 Dizel Forester kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim. Bu Outback'in motoru biraz daha gelişmiştir ama Boxer diesel biraz da şans işi. Kullanımla ve bakımla doğrudan orantılı. Km.si düşük olduğu için eğer bakımlıysa uzun süre sorunsuz binilir. Param olsa ben bu Outback'i alırdım.
yani yüksek km olup misal 2017 modellerde var ilk aahibinden falan onlar daha iyi olmaz mı, birde düşük km olup fiyat biraz uygun geldi neden acaba
Yılı ne olursa olsun Boxer dizelde yüksek km riskli. Bence bu aracın fiyatı olması gereken fiyat. Piyasa çok şişti. Satıcılar her ay 50-100 koyuyorlar üstüne. Zaten iyi bir ustaya baktırmadan Subaru alınmaz. Bu araçta ilk akla gelen DPF sorunu olabilir. Onun da çözümü kolay; iptal ettirmek.
(01-02-2023, Saat: 11:47)tuncernet demiş ki: yani yüksek km olup misal 2017 modellerde var ilk aahibinden falan onlar daha iyi olmaz mı, birde düşük km olup fiyat biraz uygun geldi neden acaba
Yılı ne olursa olsun Boxer dizelde yüksek km riskli. Bence bu aracın fiyatı olması gereken fiyat. Piyasa çok şişti. Satıcılar her ay 50-100 koyuyorlar üstüne. Zaten iyi bir ustaya baktırmadan Subaru alınmaz. Bu araçta ilk akla gelen DPF sorunu olabilir. Onun da çözümü kolay; iptal ettirmek.
dpf iptali şart gibi artık dizelde önce boşaltıp sonra yazılımla iptal ama şu da var expertizde herşey ortaya çıkıyor kurumsal tarcanlar oto rapor vb tam expertizde motor mekanik kaporta ne varsa söyleniyor, birde bu blok revizyonu kırmadan yapılırsa 60-70 bin gibi rakamlara ömürlük olur denildi doğru mudur
(01-02-2023, Saat: 14:35)furtherquiterdeeper demiş ki: Yılı ne olursa olsun Boxer dizelde yüksek km riskli. Bence bu aracın fiyatı olması gereken fiyat. Piyasa çok şişti. Satıcılar her ay 50-100 koyuyorlar üstüne. Zaten iyi bir ustaya baktırmadan Subaru alınmaz. Bu araçta ilk akla gelen DPF sorunu olabilir. Onun da çözümü kolay; iptal ettirmek.
dpf iptali şart gibi artık dizelde önce boşaltıp sonra yazılımla iptal ama şu da var expertizde herşey ortaya çıkıyor kurumsal tarcanlar oto rapor vb tam expertizde motor mekanik kaporta ne varsa söyleniyor, birde bu blok revizyonu kırmadan yapılırsa 60-70 bin gibi rakamlara ömürlük olur denildi doğru mudur
Blok revizyonundan kastınız ne anlamadım. Sağlam blok niye revize edilsin ki? Hem de 60-70bine!
(01-02-2023, Saat: 16:20)tuncernet demiş ki: dpf iptali şart gibi artık dizelde önce boşaltıp sonra yazılımla iptal ama şu da var expertizde herşey ortaya çıkıyor kurumsal tarcanlar oto rapor vb tam expertizde motor mekanik kaporta ne varsa söyleniyor, birde bu blok revizyonu kırmadan yapılırsa 60-70 bin gibi rakamlara ömürlük olur denildi doğru mudur
Blok revizyonundan kastınız ne anlamadım. Sağlam blok niye revize edilsin ki? Hem de 60-70bine!
yani şöyle konulara baktıysanız dizel boxer motorlarda kronik blok kırma olayı var bu olunca motor yeniden revizyon yapılıyor şuan ki verilen fiyat 120 bin civarında bir fiyat, bu olay kesinlikle her dizel boxer aracın başına gelecek deniliyor bu yüzden dedim
(01-02-2023, Saat: 16:42)furtherquiterdeeper demiş ki: Blok revizyonundan kastınız ne anlamadım. Sağlam blok niye revize edilsin ki? Hem de 60-70bine!
yani şöyle konulara baktıysanız dizel boxer motorlarda kronik blok kırma olayı var bu olunca motor yeniden revizyon yapılıyor şuan ki verilen fiyat 120 bin civarında bir fiyat, bu olay kesinlikle her dizel boxer aracın başına gelecek deniliyor bu yüzden dedim
O sizin dediğiniz Euro4 motorlar için geçerli. Yani 2008-2010 arası üretilen modeller için. Blok revizesinin çok işe yaramadığını söylüyordu Raci Usta. Subaru, 2010 ikinci yarısından itibaren Euro5 motorlara geçti ve bu kronik sorun ortadan kalktı. Ancak bu Euro5 motor blok kırmaz anlamına gelmiyor. Aracı sürekli yüksek devirlerde kullanmak, DPF dolu iken zorlamak vs nedenlerle düşük ihtimal de olsa Euro5 motor da blok kırabilir. Revizyon için 120bin vermektense komple motoru 2.5 benzinliye çevirmek daha mantıklı bir yaklaşım olur bence.