@nitro37 180 dereceden sonra yağ görevini yapmaz diye bir şey yok benim dediğim genel olarak 180 derecede kaynamaya başlar yazıyor üreticiler yağ için ama bunun yağın tam sentetik yarı sentetik gibi özelliklere göre değişiklik gösterdiğini bilmek gerekiyor bu yağların köpürme derecesi ayrı alev alma derecesi ayrı yanma derecesi ayrıdır ve yağda kullanılan değişik kimyasallarla bu ayarlar yapılır yağa. Genelde yüksek ısılarda yağlama verimi düşer ama yağlamaz diyemeyiz basınç mutlaka düşer ama en az düşenini bulmak gerekir bunu etkileyen faktörlerden biri de aracın dizel ya da benzinli olmasıdır mesela dizel motorlarda Çelik Blok kullanıldığı için kışın daha geç ısınır benzinli motorlar genellikle Mitsubishi hariç alüminyum blokludur yani ısı iletkenliği fazladır tabi soğuması da ısınması kadar kolay olur alüminyumun ama dizellerin ısınması geç olur hararet yapması da ciddi bir sıkıntı yoksa çok az görülür dizellerde (tabi bazı markalarda kronik hareret problemi olabilir bunu tüm dizellere mal edemeyiz) erken ısınan bloktaki yağ da daha erken kaynama noktasına ulaşabilir bu yüzden aynı markanın aynı vizkozitesine sahip yağı dizel motorda farklı benzinli motorda daha farklı tepkimeler de gösterebilir.
180 derecede yağlamayı kesse zaten motordaki parçalar birbirine kaynar. Bu arada araçtaki soğutma suyu o yağın o derecelere çıkmaması için motoru soğutur. Yani hararet problemi hiçbir zaman yağlamadan kaynaklı olmaz genellikle zaten su kaynatır conta yakar hararet problei yaşayan araçlar. Bir kaç sebep vardır yağdan dolayı hararet problemine sebebiyet veren o da birincisi yağ pompasının bozulmasıdır, ikincisi de yağın kalitesizliğidir. Hasip söylemişti gömerken burada marka vermek pek uygun olmaz ama çok bilindik deniz kabuğu logolu akaryakıt istasyonları olan bir firmanın [ Marka vermiyor olabilirim ipucundan anlamışsınızdır ] yağını kullanan İmpreza motor kilitlemişti yağın normalde bir kayganlığı olur bunu parmaklarımın arasına aldığımda kaymıyordu su gibiydi diye anlatmıştı. Yani yağ tercihi de bu konuda önemli ama gündelik kullanıcı yanlış yağ ile en fazla yüksek yakıt masrafı açar başına performanslı araç sahipleri zaten önerilen ya da rüştünü ispatlamış kaliteli yağları biz söylemesek de tercih etmek zorundadır.
Gündelik kullanıcının dikkat etmesi gereken tek şey aracı sanayiye sokup yağ değiştirirken ustaların her gelen araca 10/40 yağ koyma gibi bir huyu var bunun önüne geçip aracında kullanılan yağın numarasını bilmesidir. Bu kadarını bilmiyorsa yetkili servise gitsin en azından yanlış yağ koymazlar. Sanayiye giderse 50-60 liralık 10/40 yağa 150 lira ödeyip bir de yanlış yağ koydurup evine döner. Bizim arkadaşın dizel aracına 10/40 koydular mesela gidip bir şey de diyemiyor gitmeden önce de sorma zahmetine girmedi şimdi diken üstünde bakım kmsini ya da yılını doldurmayı bekliyor. Kısaca bizdeki yağ kaynaklı problemler yanlış yağ koymaktan yoksa hararet kaynaklı değil Mehmet.
@bahcekapiliyavuz teşekkür ederim Yavuz tecrübelerinle gecemize renk kattığın için 0/20 XV lerin fabrika dolum yağı zaten bu yağ çok ince 5/30 a geçeyim diyenler zincir sesi problemi falan yaşıyor sanki fabrikadan iyi biliyorlarmış gibi bizim halkımızın böyle deneysel bir yanı da var. Antalyada yaşıyorum 0/20 yazın su gibi olur buranın sıcağında diye 5/30 geçen vardı bir ara. Ama olay pek te öyle değil de işte anlatamıyorsun ya da anlamaya karşı direnç gösteriyor bazı insanlar bende onları anlayamıyorum. Sen Trabzondasın 10/40 koy desek yapmazsın ama bu yağı margarin gibi sanıp Antalya sıcağında eriyeceğini düşünmek de ayrı bir olay.
180 derecede yağlamayı kesse zaten motordaki parçalar birbirine kaynar. Bu arada araçtaki soğutma suyu o yağın o derecelere çıkmaması için motoru soğutur. Yani hararet problemi hiçbir zaman yağlamadan kaynaklı olmaz genellikle zaten su kaynatır conta yakar hararet problei yaşayan araçlar. Bir kaç sebep vardır yağdan dolayı hararet problemine sebebiyet veren o da birincisi yağ pompasının bozulmasıdır, ikincisi de yağın kalitesizliğidir. Hasip söylemişti gömerken burada marka vermek pek uygun olmaz ama çok bilindik deniz kabuğu logolu akaryakıt istasyonları olan bir firmanın [ Marka vermiyor olabilirim ipucundan anlamışsınızdır ] yağını kullanan İmpreza motor kilitlemişti yağın normalde bir kayganlığı olur bunu parmaklarımın arasına aldığımda kaymıyordu su gibiydi diye anlatmıştı. Yani yağ tercihi de bu konuda önemli ama gündelik kullanıcı yanlış yağ ile en fazla yüksek yakıt masrafı açar başına performanslı araç sahipleri zaten önerilen ya da rüştünü ispatlamış kaliteli yağları biz söylemesek de tercih etmek zorundadır.
Gündelik kullanıcının dikkat etmesi gereken tek şey aracı sanayiye sokup yağ değiştirirken ustaların her gelen araca 10/40 yağ koyma gibi bir huyu var bunun önüne geçip aracında kullanılan yağın numarasını bilmesidir. Bu kadarını bilmiyorsa yetkili servise gitsin en azından yanlış yağ koymazlar. Sanayiye giderse 50-60 liralık 10/40 yağa 150 lira ödeyip bir de yanlış yağ koydurup evine döner. Bizim arkadaşın dizel aracına 10/40 koydular mesela gidip bir şey de diyemiyor gitmeden önce de sorma zahmetine girmedi şimdi diken üstünde bakım kmsini ya da yılını doldurmayı bekliyor. Kısaca bizdeki yağ kaynaklı problemler yanlış yağ koymaktan yoksa hararet kaynaklı değil Mehmet.
@bahcekapiliyavuz teşekkür ederim Yavuz tecrübelerinle gecemize renk kattığın için 0/20 XV lerin fabrika dolum yağı zaten bu yağ çok ince 5/30 a geçeyim diyenler zincir sesi problemi falan yaşıyor sanki fabrikadan iyi biliyorlarmış gibi bizim halkımızın böyle deneysel bir yanı da var. Antalyada yaşıyorum 0/20 yazın su gibi olur buranın sıcağında diye 5/30 geçen vardı bir ara. Ama olay pek te öyle değil de işte anlatamıyorsun ya da anlamaya karşı direnç gösteriyor bazı insanlar bende onları anlayamıyorum. Sen Trabzondasın 10/40 koy desek yapmazsın ama bu yağı margarin gibi sanıp Antalya sıcağında eriyeceğini düşünmek de ayrı bir olay.