(16-07-2019, Saat: 22:53)Samet demiş ki: Şimdi baktımda benimki gibi katkı falan değil makine bağlıyorlarmış. Cehaletimi mazur görünüz dostlar abiler öğrenecüük böyle böyle e bu makine işine ne dersiniz.
Makine dediği olay şu. Benzin hattı hortumuna özel sıvı gondererek benzin yerine sivinin yanmasını sagliyor. O sıvı yanarken de temizlik yapıyor. Ortalama 45 dakika sürüyordu benim zamanım da. Enjektörler için yaptırmıştım.
Sübaplar için olmuyor mu şimdi bu, sadece enjektörü mü temizliyor ?
(16-07-2019, Saat: 22:55)nitro37 demiş ki: Makine dediği olay şu. Benzin hattı hortumuna özel sıvı gondererek benzin yerine sivinin yanmasını sagliyor. O sıvı yanarken de temizlik yapıyor. Ortalama 45 dakika sürüyordu benim zamanım da. Enjektörler için yaptırmıştım.
Sübaplar için olmuyor mu şimdi bu, sadece enjektörü mü temizliyor ?
Sorarsan motor içini temizliyor deniliyor ama gozumuzle bunu görmek mumkun olmadığı icin ben inanmıyorum. Ben sadece enjektör ağzındaki birikem kurumu temizleyebilecegini düşünüyorum.
Bir arkadaşım COMMA marka Engine Flush önerdi ve memnunmuş kendisi de.
Kendi ifadesi şöyle:
"Değişim için hazırlıklar Evet arkadaşlar bu ürün motor iç temizleyici Ama bir farkı var Bunu yağı değiştirmeden 1 hafta öncesine kadar eski yağa katıp aracı sürmeye devam ediyorsunuz Ne var ne yok temizliyor Bu ana kadar hep liqui moly ve würth kullandım. Ürünü ayrıca VW servisleri tavsiye etmekte ve kullanmakta"
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Birde vakti zamanında arada bir yüksek devir çevir motor kurumları atar diye duymuştum. Renoda uzun yolda denemiştim bir iki defa, sanki araba rahat nefes almaya başlamış gibiydi. Yada zaten bastığım için benmi öyle hissettim
Şimdi bu motor içi temizliyicileri ile ilgili küçük bir anım var onu sızınle paylaşmam işin aslında sadece bır temızlemeden ıbaret olmadıgını gösterecektir. Geçmiş zamanlarda Nıssan drıft tayfası olarak buluşma duzenledık. Bakım buluşması idi. Buluşmaya gelen kırmızı s13 sahıbı arkadaş yanında bır şişe motor içi temizleyicisi getirmişti. Talimatı yanımızda okuyup motor yagına ılave etti. talimat sıcak motor dökün ve yarım saat rolantide çalıştırın ardından motor yagını yenıleyın uzerıne ıdı. Arkadaş motor yagına bu sıvıyı ılave etti ve beklemeye sohbet etmeye başladık. Derdimiz temizlik sonrası motor yağının durumuna bakmaktı. Bu arada bızım nıssan s grubu araçların yağı 3bn km bir değişir. Neyse motor kaputu açık rolantide motor çalışır halde iken aramızdan biri kalkıp çalışan motora eliyle kelebekten gaz verdi. Tahminim verdiği gaz ile araba en fazla 2500devir çevirmiştir. O eliyle gaz verdiği sırada arabadan bir ses geldi. Şırrrrrrrrrrrttttttt. Motor anında yatak sarmıştı. Hepimiz şokta idik. Aracın sahıbı sese ınanmayıp birde kendı gaz verince sese emin olduk. Motor gerçekten yatak dağıtmıştı. Şoku atlatınca hemen motoru stop edıp soğumasını bekledık. Soğuduktan sonra eski yağı boşalttık. O sırada eskı yaga parmağı daldırıp kontrol ettim. Yağ su gibiydi. Renk olarak değil özellik olarak su gibiydi. Temızleyıcı madde aslında yağında yağlama ozelliğini almış götürmüştü. O nedenle rolantide bekleyin diye acıklamasında yazıyordu demekki diye düşündüm. Yeni yağı koyduk Ya Allah deyip marşa bastık ses yoktu. Arkadaş sevinirken ben gaz ver bakayım dedim. Cocuk gaza dokunur dokunmaz ses yine geldi. Şırrttttt. Gecmiş olsun deyip çekici ile sanayiye yolladık.
Demem o ki bu kurum temizliyici urunler sonuc olarak kimyasal malzemeler ve her kimyasal mazlemin yapısında olduğu gibi ıkı kimyasal malzeme birbiri ile etkileşimde bulunduğunda bir taraf yenik düşüp özelliğini yitirmekte. Temizliyici kımyasal ürün ne kadar sert ve güçlü olursa motor yağına da o kadar nufus ediyor. Belki yatak dağıtmasına sebep vermiyor olabilir ama ben o rolantide çalışma esnasında bile yataklara veya sürtünen parçalara az da olsa zarar verebileceğini düşünenlerdenim.
(16-07-2019, Saat: 23:14)Samet demiş ki: Birde vakti zamanında arada bir yüksek devir çevir motor kurumları atar diye duymuştum. Renoda uzun yolda denemiştim bir iki defa, sanki araba rahat nefes almaya başlamış gibiydi. Yada zaten bastığım için benmi öyle hissettim
O şekilde araç dizel ve DPF tıkalı ise onu boşaltmaya yarar. Çekişe etkisini hemen görürsünüz. Ama motor içi kurumlarını temizlemez.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
@tarkaner bildiğim kadarıyla motor yağlarının içerisinde deterjanda var. Yani böyle teknik mevzulara hakim birisi hiç değilim belki yanlış veya mantıksızda olabilir yazdıklarım. Lâkin yağın üzerine birde bu katkılar eklendiğinde motor parçalarında ekstra korozyona sebebiyet verir mi ? Yada aynı çamaşır deterjanlarındaki gibi önceden hem yumuşatıcı hem deterjanken sonradan ayırıyorlar, buda öyle birşey mi, yağı ayrı temizleyici ayrı ? Kapitalist düzen ne olsa...
(16-07-2019, Saat: 23:35)tarkaner demiş ki:
(16-07-2019, Saat: 23:14)Samet demiş ki: Birde vakti zamanında arada bir yüksek devir çevir motor kurumları atar diye duymuştum. Renoda uzun yolda denemiştim bir iki defa, sanki araba rahat nefes almaya başlamış gibiydi. Yada zaten bastığım için benmi öyle hissettim
O şekilde araç dizel ve DPF tıkalı ise onu boşaltmaya yarar. Çekişe etkisini hemen görürsünüz. Ama motor içi kurumlarını temizlemez.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arabam tüblüydü Tarkan bey, demekki gaza bastıkça ben motor rahatlıyor sandım
Ben motor temizleme,enjektör temizleme, katkı vs. işlere çok uzağım. Hatta yıllanmış ve km si yüksek araçlara direk zarar verdiği düşüncesindeyim. Ancak kimseye kullan veya kullanma diyemem.
Mehmet abinin dediklerine sonuna kadar katiliyorum.helede subaru gibi bir markada. Allah korusun motor yatak sararsa vay haline.20binlik etme riski varken en iyisi kapakları sokup temizlik yaptirmak
Sırf tork konvertörlü, atmosferik, klasik sağlam teknoloji olduğu için ayrıca çekici gelen arabama bende ne olduğuna aklımın ermediği şeyleri yaptırmamda, öğrenelim aklımızda kalmasın @Adem61 kaptanım...