(20-12-2021, Saat: 14:50)viento demiş ki: H6 ve 2.5 XT lerde bu sistem var yanılmıyorsam. Aktarma işini ayarlayan VTD denilen sistem.
Doğrudur. Yine o meşhur forumda rastladığım bilgi:
The turbo models and H6/VDC models have a different AWD system than the NA 2.5 (or the 4EAT non-VDC H6 models). The "high end" models have a VTD-variation of the transfer clutch where as the base models (2.5 NA and non-VDC cars) have an MPT-style transfer clutch. What's the difference? I'll tell you.
VTD (Variable Transfer Differential) transfer clutches use a planetary gear-style unit that is normally in 50/50 split mode (between the front and rear output shafts). When activated (by the computer), it can do up to 36/64 split front/rear. This allows for more power to be transmitted to the rear of the car to help maintain control (or added fun).
MPT (Multi Plate Transfer) transfer clutches are very similar to the regular automatic transmission clutch-and-piston arrangement. Under normal driving, the system runs in a 90/10 split front/rear. When activated, the MPT can do up-to 50/50 split front/rear to correct for slipping wheels front or rear.
If you can't see why the turbo and VDC (VTD-style transfers) cannot use the "FWD" fuse, it's simply because you physically cannot "disable" power output to the rear axle like the MPT style. With the MPT style, the computer locks-up the transfer of power and you will stay stuck in 90/10 split.
Çevirisi:
Turbo modeller ve H6/VDC modelleri, NA 2.5'ten (veya 4EAT VDC olmayan H6 modellerinden) farklı bir AWD sistemine sahiptir. "Üst düzey" modeller, temel modellerde (2.5 NA ve VDC olmayan arabalar) MPT tarzı bir transfer kavramasına sahipken, transfer kavramasının bir VTD varyasyonuna sahiptir. Fark ne? Sana anlatacağım.
VTD (Değişken Transfer Diferansiyel) transfer kavramaları, normalde 50/50 bölünmüş modda (ön ve arka çıkış milleri arasında) olan bir planet dişli tarzı ünite kullanır. Etkinleştirildiğinde (bilgisayar tarafından), 36/64'e kadar ön/arka bölme yapabilir. Bu, kontrolün korunmasına (veya eğlencenin eklenmesine) yardımcı olmak için aracın arkasına daha fazla güç iletilmesini sağlar.
MPT (Çok Plakalı Transfer) transfer kavramaları, normal otomatik şanzıman kavrama-piston düzenine çok benzer. Normal sürüşte sistem 90/10 ön/arka şeklinde çalışır. Etkinleştirildiğinde, MPT ön veya arka tekerlek kaymalarını düzeltmek için 50/50'ye kadar ön/arka bölme yapabilir.
Turbo ve VDC'nin (VTD tarzı transferler) neden "FWD" sigortasını kullanamadığını göremiyorsanız, bunun nedeni MPT stili gibi arka aksa giden güç çıkışını fiziksel olarak "devre dışı bırakamamanız"dır. MPT stili ile bilgisayar güç transferini kilitler ve 90/10'luk bölünmede takılıp kalırsınız.