VTD sitemi; DCCD'li, ön ve arka LSD'li STI'dan sonra mekanik olarak Subarunun uyguladığı en iyi çekiş sistemidir. VTD'li araç sayısı pek fazla sayılmaz. Fakat ben yine yazayım.
Çekiş sistemi ATS'den(yani MPT'li sistem)'den tamamen farklıdır. Ortada diferansiyel ve buna ek olarak MPT bulunur. VTD, %55 arka %45 ön şeklinde dağılım yapar. Öne maksimum %50 güç aktarabilir. Buna ek olarak VTD'li araçlarda arka LSD bulunur(belki de en büyük güzelliklerinden biri budur). Ayrıca bu araçlarda VDC olduğundan tek tekerden tutunma durumunda bile araç yürüyebilir.
Yani hiç bir tuşa basmadan veya hiçbir gecikme olmadan VTD'li araçlar, ortadan ve arkadan kilitli gibi davranır. Bu özellik bazı arazi araçlarında bile fabrikasyon olarak sunulmamıştır.
Yeni araçlardaki CVT'nin güç kesmesi belasından dolayı, Subaru'nun şu anda arazideki en iyi araçları VTD'li araçlardır.(Sti girebilse o olurdu )
Çekiş sistemi ATS'den(yani MPT'li sistem)'den tamamen farklıdır. Ortada diferansiyel ve buna ek olarak MPT bulunur. VTD, %55 arka %45 ön şeklinde dağılım yapar. Öne maksimum %50 güç aktarabilir. Buna ek olarak VTD'li araçlarda arka LSD bulunur(belki de en büyük güzelliklerinden biri budur). Ayrıca bu araçlarda VDC olduğundan tek tekerden tutunma durumunda bile araç yürüyebilir.
Yani hiç bir tuşa basmadan veya hiçbir gecikme olmadan VTD'li araçlar, ortadan ve arkadan kilitli gibi davranır. Bu özellik bazı arazi araçlarında bile fabrikasyon olarak sunulmamıştır.
Yeni araçlardaki CVT'nin güç kesmesi belasından dolayı, Subaru'nun şu anda arazideki en iyi araçları VTD'li araçlardır.(Sti girebilse o olurdu )