Evet kıymetli subaru âşıkları, ben henüz birçoğunuz gibi aşık değilim arabama ama baya bi seviyorum. Sevdiğimiz birçok özelliğinide forumda farklı başlıklarda sürekli dile getiriyoruz. Benim en çok sevme sebebim ise ülke şartlarındaki en iyi fiyat/performans arabası oluşu. Mevzu başlıktanda anlaşılacağı üzere kadı kızında dahi olan kusur bu mâşuklarda yok mu. Subaru almak için foruma bakan arkadaşlara yol gösterici derli toplu bir başlık olur, bizlerin sadece arabasını öven değil eğrisiyle doğrusuyla kullanan, bildiğini esirgemeyen gayet gerçekçi kullanıcılar olduğumuz daha göz önünde bulunur diye düşünerek böyle bir başlık açmak istedim. Arabanın yılını modelini yazdıktan sonra sevmediğimiz her ne ise yazabilirsek milleti daha çok aydınlatabiliriz diye düşünüyorum. Bir yıllık legacy kullanıcısı olarak sevmediklerimi yazarak başlayım; 2008 Legacy sw; -Şehir içi kısa mesafe yakıt tüketimi, özellikle kışın(100 km de 15-17 lt lpg) -Hiç olmayan ses yalıtımı -Spor karakterde sürüşü olmasına rağmen karakterine uymayan koltuklar(gerektiği kadar sarmıyor) -Önünü arkasını iyice alışana kadar kestirememe, dar alanda manevra güçlüğü. (Dönemediğinden değil onu hissettirememesinden kaynaklı, yoksa hb megane la çekindiğim yerlerden bununla çok rahat geçtiğim oldu) -Arka diz mesafesinin böyle bir araba için kısa oluşu -Pahalı kaporta aksamı(sırf ön far camı 1000 küsür yahu) -Japon klasiği, tek seferde kapanmayan camlar. Benden şimdilik bu kadar, aklıma gelirse bu mesajı güncellerim
2008 legacy sw Benim sevmedigim bir yani ses sistemi bircok araca gore guzel ancak bana gore degil yuksek seslerde. Birde jantlar cok guzel ancak lastikler 45 yanak biraz daha yanaklisini konfor amacli sigdiramiyoruz. Jant kucultmek gerekiyor. Yalitimdan yana sikintim yok. Konfor guzel 3800 km yolda gram yorulmadim. Trim sesim yok. Yakit bence biraz senden kaynakli @Samet ben kisin kullanmadim ancak 13.5 lt uzerinu gormedim 10 bin km dir. Istanbul sartlarinda lpg de. He istersem 20 lt de gorulur sehir ici ucu yok her aracta oldugu gibi. Yakitim 3.5 lira lpg fiyati ile km max 50 krs zaten bir sahin 60 krs lpg sehir ici yakiti butun araclar fazla yakiyor. Herkesin aracida kendisine gore az yakiyor. Sevmedigim bir yonu herkesin gozu uzerinizde park ettginiz yerde arac basinda biri varken buluyorsunuz gerekli bilgiler ne yKiyo parcasi pahalidir. Sonra satarmisiniz. Nazar degecek diye korkuyorum.
2007 Legacy sedan. En sevmediğim yönü cam açıp kapama tuşlarında tek tık olmaması. Sadece sürücü camında var otomatik ve tüm camlar yapısı gereği galiba ki yavaş kalıyor. Cam kilidini aktif hale getirince şöför tarafından da diğer camların kontrol edilemiyor. El sıkışması durumunda güvenlik var mı bilmiyorum denemedim. Bunu 2008 honda civicde de görmüştüm. Eski kasa lancer da bile tek tuş tüm camlar şöför tarafında ki tuşlardan kontrol edilebiliyor kilit aktif olsa bile. Ayrıca sıkışmaya karşı da güvenlik önlemi vardı. Birde bu tuşların yerleşimi ve açısı. Bana göre hiç ergonomik değil. Bileği sola ve yukarı doğru bükmek gerekiyor. Japon klasiği yalıtım zaten yok.
İlk başlarda pedal ve direksiyon pozisyonlarına gıcık olmuştum. Şimdi alıştım ama direksiyon simidini aşağı ayarlasak kadranları tam görebilmek için bu seferde çok el altında kalıyor. Üste alsak kadranların bir kısmı yok. Tabi bu kişiden kişiye değişir ama bana göre böyle.
Taban halıları sıradan. Kapı contalarının ve cam üçgeninin durumu. Nadir de olsa yüksek hızlarda arabayı sallayacak bir rüzgara girildiği anda ki esneme. Tabi çıtasız camların ayrı bir havası var ve yapısı gereği böyle olabiliyor aslında.
Awd bir araçta vdc nin standart olmaması. Mesela makyajsız aynı nesil bir kaç yaş daha eski outback de ve 2009 da var. Bu bir aksesuar değil ki be kardeşim. Sen subarusun ve awd sin ama vdc yok. Subaru diye gururlanırken çaprazda rezil olma ihtimali. Yoldan çıktın mı veya bir yerde kaldın mı derseniz yok. Ama tezat. Paddle shifter koyma onu anlarız. Ha birde 4 vites olması. Aslında konforlu bir yönü var normal sürüş için ama 60-120-180-2xx diye dümdüz bir oran mı olur.. Yolun durumuna göre 3. vites bitmiyor bazen. Ama mekanik dayanıklılığına diyecek yok.
Sekonder pompa. Bu kronik olan. Yenilerde ki gibi değil. Bunun yüzünden neden cruise devre dışı kalır? En gıcık olduğum. O zaman emisyon olayı hassasmış o yüzden varmış bir yıl sonra kalkmış. Kaç yıl olmuş bir yazılım ile yetkili serviste iptal edilmesi çok mu zor. Mesela bu olayı araştırdım. Android flaşlama tarzı gibi bir şey. Pompa kaç para? 4 bin. İptal et.. oda 2 bin. Neden 2 bin biliyor musunuz adam pompa ya o parayı vereceğine kurtulur bu parayı verir. Lanet olası sekonder
Yedek parça. Evet bir sis farının sadece merceğinin bin liraya yakın olması. Tamam maliyeti belki onda biri yok, belki yan sanayi gelişmiyor piyasadan dolayı ama SUBARU parçası olduğu için yan sanayi de olsa bazen anasının nikahı olması. Yakın zamanda yetkili servise ateşleme bobinini iade ettim sorunu çözemediklerinden ve davranışlarından dolayı. İade olmaz falan. 825 lira ücreti var. Geliş fiyatından al dedim kurtarmak için. Kaç para? 500 küsür lira.. İyi ustaları ve parçacıları tenzih ederim. Bazılarının subaru sahiplerini yolunacak kaz olarak görmesi durumu.
Distribütör de subarunun ikincil üçüncül beşincil falan olması. Böyle bir marka bunu haketmiyor.
Selamun aleyküm kıymetli dostlar, değisik bir konu başlığı olmuş, Samet kardeşim, iyi de olmuş, ben de ne zamandır şu arabanın hiç sevmediğim çok kötü bir yanını nasıl ederimde dile getiririm diye kara kara düşünüyordum, benim için çok önemli bir fırsat oldu. Öyle yakıtıydı, yalıtımıydı çok da önemli bir problem değil bana göre, nihayetinde keyif arabasına biniyoruz, götürürüz bir yalıtımcıya mesele hallolur, bir takım sürüş teknikleriyle yakıtı da belli ölçülerde düşürürüz, diğer konular da bir şekilde aşılır. Ancak sevgili dostlar , aşılamıyacak öyle bir problemi var ki, bu problemin parçayla ustayla düzelmesi pek mümkün değil bu arabanın. İlk aldığımda, subaru almış olmanın heyecanıyla bu problemi önemsemiyordum, zamanla normale döner düzelir diyordum, zaman geçtikçe düzelmek şöyle dursun daha da arttı ve kronikleşti. Napıcamı bilemedim, benim arabamın sevmediğim tek kötü yanı çok biniyorum, bundan öncekilerde böyle değildi, onlarla A noktasından B noktasına gidiyordum, ama bu öyle değil, ha bre gezdirtiyor. Böyle giderse ekonomik durum bozulacak, sırf bu yüzden ek bir iş yapmayı bile düşünmüyor değilim, hani diyorum vakit aralarında bagaja birşeyler koyup geze geze satsammı acaba, oda olmuyor, bir köşeye çekip bagaj kapağını açarak işporta mal satacağın araba levorg, gel burdan yak. Espri bir yana, bu araba park halinde beklemiyor. Buna bir çare, ama ne... kalın sağlıcakla Allah'a emanet olun.
(08-08-2019, Saat: 01:21)Sakin demiş ki: Selamun aleyküm kıymetli dostlar, değisik bir konu başlığı olmuş, Samet kardeşim, iyi de olmuş, ben de ne zamandır şu arabanın hiç sevmediğim çok kötü bir yanını nasıl ederimde dile getiririm diye kara kara düşünüyordum, benim için çok önemli bir fırsat oldu. Öyle yakıtıydı, yalıtımıydı çok da önemli bir problem değil bana göre, nihayetinde keyif arabasına biniyoruz, götürürüz bir yalıtımcıya mesele hallolur, bir takım sürüş teknikleriyle yakıtı da belli ölçülerde düşürürüz, diğer konular da bir şekilde aşılır. Ancak sevgili dostlar , aşılamıyacak öyle bir problemi var ki, bu problemin parçayla ustayla düzelmesi pek mümkün değil bu arabanın. İlk aldığımda, subaru almış olmanın heyecanıyla bu problemi önemsemiyordum, zamanla normale döner düzelir diyordum, zaman geçtikçe düzelmek şöyle dursun daha da arttı ve kronikleşti. Napıcamı bilemedim, benim arabamın sevmediğim tek kötü yanı çok biniyorum, bundan öncekilerde böyle değildi, onlarla A noktasından B noktasına gidiyordum, ama bu öyle değil, ha bre gezdirtiyor. Böyle giderse ekonomik durum bozulacak, sırf bu yüzden ek bir iş yapmayı bile düşünmüyor değilim, hani diyorum vakit aralarında bagaja birşeyler koyup geze geze satsammı acaba, oda olmuyor, bir köşeye çekip bagaj kapağını açarak işporta mal satacağın araba levorg, gel burdan yak. Espri bir yana, bu araba park halinde beklemiyor. Buna bir çare, ama ne... kalın sağlıcakla Allah'a emanet olun.
Bak buna fazlasiyla katiliyorum arabayi aldim 3.5 ay oldu 10 bin km yol yaptim. Durdugu yerde durmuyor habire bak burdayim bas marsa gidelim diyor.
Tüm yorumları zevkle okudum. @Sakin hocamın yorumu enfesti
2018in ocak ayında aldığım 2004 Forester XTmin neyinden şikayetçiyim. -Trim sesleri. Komple izolasyon yapılması lazım. Tüm trim bağlantı noktalarına izole malzeme uygulanmalı. -Camlar. Bir japon klasiği otomatik kapanma ve açılma sadece sürücü camında var en azından diğer tarafta otomatik olabilirdi. ikinci bir husussa @Salih bahsetmiş. Cam kilidi aktif olunca süücünün diğer camlara müdahale edebilmesi lazım ama malesef. Büyük eksiklik.Sürücü odaklı değil. -Yakıt. Sakin sürüşte daha düşük olabilirdi. Basınca gitmesine yakmasına lafım yok ama sakin sürüştede böyle bi 6 -7 litrelere düşebilse çok iyi olurdu. -JDM versiyonlarla arasındaki görüntü farklılığı. En zıt olduğum nokta ise o parçalar dünya para. Yan flaplar ekler vs.
Onun haricinde dikkat çekmesi. Sürekli incelenmesi hakkında soru sorulması hoşuma gidiyor
Bugüne kadar hem kullandığım hemde test amaçlı sürdüğüm tüm subarularin ortak sevmediğim taraflarını yazayim bende Sert dreksiyon Sert debriyaj ( bacak kası yapmaya birebir ) Tutmayan frenler Yol sesi İç trim aksamindan gelen sesler Kısa sürede deforme olan kokpit tuş takımları Sert süspansiyon Distribütör ve özel servis yaklaşım tarzlari
2018in ocak ayında aldığım 2004 Forester XTmin neyinden şikayetçiyim. -Trim sesleri. Komple izolasyon yapılması lazım. Tüm trim bağlantı noktalarına izole malzeme uygulanmalı. -Camlar. Bir japon klasiği otomatik kapanma ve açılma sadece sürücü camında var en azından diğer tarafta otomatik olabilirdi. ikinci bir husussa @Salih bahsetmiş. Cam kilidi aktif olunca süücünün diğer camlara müdahale edebilmesi lazım ama malesef. Büyük eksiklik.Sürücü odaklı değil. -Yakıt. Sakin sürüşte daha düşük olabilirdi. Basınca gitmesine yakmasına lafım yok ama sakin sürüştede böyle bi 6 -7 litrelere düşebilse çok iyi olurdu. -JDM versiyonlarla arasındaki görüntü farklılığı. En zıt olduğum nokta ise o parçalar dünya para. Yan flaplar ekler vs.
Onun haricinde dikkat çekmesi. Sürekli incelenmesi hakkında soru sorulması hoşuma gidiyor
Elin 1.2 tsi otomatik i bile 8.5 ltre sakin kullanimda yakiyor yeni teknoloji ve 1.2 motor. Sen bari yapma @Adem61. He yaksaydi iyi olurdu. Simetriyi bozmadan aku takviyesi elektrik motoru koyalim dinamik fren sistemi hybrid olarak bin gazladiginda yakar. tabi basmadan durabilirsen.
(08-08-2019, Saat: 09:16)nitro37 demiş ki: Güzel başlık olmuş Samet teşekkürler.
Bugüne kadar hem kullandığım hemde test amaçlı sürdüğüm tüm subarularin ortak sevmediğim taraflarını yazayim bende Sert dreksiyon Sert debriyaj ( bacak kası yapmaya birebir ) Tutmayan frenler Yol sesi İç trim aksamindan gelen sesler Kısa sürede deforme olan kokpit tuş takımları Sert süspansiyon Dispritor ve özel servis yaklaşım tarzlari
Bak simdi o sert direksiyon yuksek hizlarda ve zor yol sartlari icin oyle. Sert debriyaj sadece balata degismistir baski degismemistir yada stage serisi baski balata takimi kullanilmistir yani trafik degil yaris icin. Yol sesi lastiklerde baglantili trim aksam sesi benim arabamda yok tamamen yil yipranmasi ve kullanicihatalari. Sert suspansiyon viraj arabasi. Kokpit tus takimlarini nasil deforme ediyorlar anlamis degilim benim aracimda sadece 4 lu tusu silik vaziyette. Tutmayan frenler hayir bunada katilmiyorum orjinal balata veya disk kullanildiginda o frenler zimba gibi tutuyor. En kotu ihtimal trw de de iyi tutuyor. Dusunun megane 2 seririnin frenleri alisana kadar bu nasil fren degmeden durduruyo diyoduk imprezamda ki frenler bu cok fena acildimi gidiyo bastimi duruyo derdim. Hatta imprezadan inip megane ye bindigimde bu ne la frenleri tutmuyor bunun derdim. Bence kullanici kaynakli. Kullanilan yedek parca.
Dreksiyon, debriyaj, fren sistemi, yol sesi, trim sesi ve suspansiyon klasik bir Alman arabası ile karşılaştırıldığında çok geride ve rahatsız edici Ufuk dost acı söyler