Merhaba subaru severler. Bu sira biraz fazla kafanizi sisirdim ama bugun basima gelen bir konuyu soracaktim. Akunun degismesi gerektigini ogrenince akuyu degistirdim, ve bundan sonra arabayi calistirinca gaza basmazsam stop ediyor, neyse gaza basarak calistirdiktan sonra da seyir halindeyken isiklarda falan beklerken rolanti cok dusuyor, 200 devire kadar dusuyor. Bunun sebebi ne olabilir? aku degistikten sonra biseyleri tekrar ayarlamak gerekir mi? Tecrubesi olan arkadasimiz varsa destegini rica ederim.
Merhabalar ben daha önce akü değişimi yaptım ama böyle bir sorunla karşılaşmadım. Rölanti öğrenmesi diye bir konu vardı. Rölantiyi ayarlamak için bir prosedürü var sitede aratırsanız bulursunuz. Bir deneyin derim.
Aşamalar: (Önce kaynak sitede yazmayanı yazayım: Arabayı LPG'den benzine aldım. Bütün işlemleri benzinde yaptım.) 1) Arabanın ışıklarını, klimasını, ses sistemini ve motorun dışında ekstra elektrik çeken ne varsa hepsini kapatın. 2) Akünün bağlantı kablosunu sökün. 30 dakika bekleyin. (Ben akünün (-) kutpunu çıkardım. Sonra da sistemde hala var olabilecek elektrik yükünü boşalmak için fren pedalına bir iki kez basıp bıraktım. Sonra 30 dakika bekledim.) 3) Aküyü tekrar bağlayın. 4) Arabayı tekrar çalıştırmadan önce anahtarı ON konumuna (marş basmadan hemen önceki konum) getirin ama marş basmayın. 10-15 saniye bekleyin ki gaz kelebeği ya da IACV fabrika ayarı olan konuma dönebilsin. 5) Bekledikten sonra marş basın ve arabayı rölantide çalışmaya bırakın. Elektrik tüketen hiçbir şeyi (ışıklar, klima, radyo vs) açmayın. 6) ECU hava ve yakıt karışımının tam doğru oranını bulmaya çalışacağı için yaklaşık her 20 saniyede bir rölanti aşağı ya da yukarı değişecektir. (Benim aracımda 1000 devirlerin üzerinde başlayan rölanti on dakika içinde yavaş yavaş 700'ün altına doğru düştü.) 7) Bu vaziyette arabayı tam 10 dakika rölantide bırakın. Ancak bu süre zarfında asla gaz pedalına basmayın ve ekstra elektrik çekecek hiçbir şeyi çalıştırmayın. 8) Motoru durdurun. Ancak, anahtarı kontaktan en az 20 saniye süreyle çıkarmayın. 9) 4. aşamada olduğu gibi anahtarı ON konumuna getirin ve marş basmadan önce 10-15 saniye bekleyin. 10) Motoru çalıştırın ve 5 dakika süreyle rölantide bırakın. Bu süre zarfında gaz pedalına basmayın ve elektrikli çeken hiçbir şeyi çalıştırmayın. 11) Motoru durdurun en az 20 saniye beklemeden yeniden çalıştırmayın. 12) Arabayla dolaşmaya çıkın. Her zaman kullandığınız gibi kullanın ki ECU yeniden programlama işlemini doğru şekilde tamamlayabilsin.
Bir de boğaz kelebeğin temizleyip maf sensörünü de temizleyip yukarıdaki adaptasyonu yapın.
(24-02-2023, Saat: 20:49)Denizci demiş ki: Merhabalar ben daha önce akü değişimi yaptım ama böyle bir sorunla karşılaşmadım. Rölanti öğrenmesi diye bir konu vardı. Rölantiyi ayarlamak için bir prosedürü var sitede aratırsanız bulursunuz. Bir deneyin derim.
Merhaba, o proseduru aynen uyguladim ama benim arac anahtarsiznoldugu anahtari bekletemedim sadece hepsi bitti asamalarin.arabayi calistirdim yine stop etti malesef.
(25-02-2023, Saat: 03:42)Cherkess demiş ki: Aşamalar: (Önce kaynak sitede yazmayanı yazayım: Arabayı LPG'den benzine aldım. Bütün işlemleri benzinde yaptım.) 1) Arabanın ışıklarını, klimasını, ses sistemini ve motorun dışında ekstra elektrik çeken ne varsa hepsini kapatın. 2) Akünün bağlantı kablosunu sökün. 30 dakika bekleyin. (Ben akünün (-) kutpunu çıkardım. Sonra da sistemde hala var olabilecek elektrik yükünü boşalmak için fren pedalına bir iki kez basıp bıraktım. Sonra 30 dakika bekledim.) 3) Aküyü tekrar bağlayın. 4) Arabayı tekrar çalıştırmadan önce anahtarı ON konumuna (marş basmadan hemen önceki konum) getirin ama marş basmayın. 10-15 saniye bekleyin ki gaz kelebeği ya da IACV fabrika ayarı olan konuma dönebilsin. 5) Bekledikten sonra marş basın ve arabayı rölantide çalışmaya bırakın. Elektrik tüketen hiçbir şeyi (ışıklar, klima, radyo vs) açmayın. 6) ECU hava ve yakıt karışımının tam doğru oranını bulmaya çalışacağı için yaklaşık her 20 saniyede bir rölanti aşağı ya da yukarı değişecektir. (Benim aracımda 1000 devirlerin üzerinde başlayan rölanti on dakika içinde yavaş yavaş 700'ün altına doğru düştü.) 7) Bu vaziyette arabayı tam 10 dakika rölantide bırakın. Ancak bu süre zarfında asla gaz pedalına basmayın ve ekstra elektrik çekecek hiçbir şeyi çalıştırmayın. 8) Motoru durdurun. Ancak, anahtarı kontaktan en az 20 saniye süreyle çıkarmayın. 9) 4. aşamada olduğu gibi anahtarı ON konumuna getirin ve marş basmadan önce 10-15 saniye bekleyin. 10) Motoru çalıştırın ve 5 dakika süreyle rölantide bırakın. Bu süre zarfında gaz pedalına basmayın ve elektrikli çeken hiçbir şeyi çalıştırmayın. 11) Motoru durdurun en az 20 saniye beklemeden yeniden çalıştırmayın. 12) Arabayla dolaşmaya çıkın. Her zaman kullandığınız gibi kullanın ki ECU yeniden programlama işlemini doğru şekilde tamamlayabilsin.
Bir de boğaz kelebeğin temizleyip maf sensörünü de temizleyip yukarıdaki adaptasyonu yapın.
Mehaba, o dediginiz sensorler nasil temizlenir ya ben temizleyebilir miyim ustaya mi gitmem gerek .
(24-02-2023, Saat: 20:49)Denizci demiş ki: Merhabalar ben daha önce akü değişimi yaptım ama böyle bir sorunla karşılaşmadım. Rölanti öğrenmesi diye bir konu vardı. Rölantiyi ayarlamak için bir prosedürü var sitede aratırsanız bulursunuz. Bir deneyin derim.
Merhaba, o proseduru aynen uyguladim ama benim arac anahtarsiznoldugu anahtari bekletemedim sadece hepsi bitti asamalarin.arabayi calistirdim yine stop etti malesef.
(25-02-2023, Saat: 03:42)Cherkess demiş ki: Aşamalar: (Önce kaynak sitede yazmayanı yazayım: Arabayı LPG'den benzine aldım. Bütün işlemleri benzinde yaptım.) 1) Arabanın ışıklarını, klimasını, ses sistemini ve motorun dışında ekstra elektrik çeken ne varsa hepsini kapatın. 2) Akünün bağlantı kablosunu sökün. 30 dakika bekleyin. (Ben akünün (-) kutpunu çıkardım. Sonra da sistemde hala var olabilecek elektrik yükünü boşalmak için fren pedalına bir iki kez basıp bıraktım. Sonra 30 dakika bekledim.) 3) Aküyü tekrar bağlayın. 4) Arabayı tekrar çalıştırmadan önce anahtarı ON konumuna (marş basmadan hemen önceki konum) getirin ama marş basmayın. 10-15 saniye bekleyin ki gaz kelebeği ya da IACV fabrika ayarı olan konuma dönebilsin. 5) Bekledikten sonra marş basın ve arabayı rölantide çalışmaya bırakın. Elektrik tüketen hiçbir şeyi (ışıklar, klima, radyo vs) açmayın. 6) ECU hava ve yakıt karışımının tam doğru oranını bulmaya çalışacağı için yaklaşık her 20 saniyede bir rölanti aşağı ya da yukarı değişecektir. (Benim aracımda 1000 devirlerin üzerinde başlayan rölanti on dakika içinde yavaş yavaş 700'ün altına doğru düştü.) 7) Bu vaziyette arabayı tam 10 dakika rölantide bırakın. Ancak bu süre zarfında asla gaz pedalına basmayın ve ekstra elektrik çekecek hiçbir şeyi çalıştırmayın. 8) Motoru durdurun. Ancak, anahtarı kontaktan en az 20 saniye süreyle çıkarmayın. 9) 4. aşamada olduğu gibi anahtarı ON konumuna getirin ve marş basmadan önce 10-15 saniye bekleyin. 10) Motoru çalıştırın ve 5 dakika süreyle rölantide bırakın. Bu süre zarfında gaz pedalına basmayın ve elektrikli çeken hiçbir şeyi çalıştırmayın. 11) Motoru durdurun en az 20 saniye beklemeden yeniden çalıştırmayın. 12) Arabayla dolaşmaya çıkın. Her zaman kullandığınız gibi kullanın ki ECU yeniden programlama işlemini doğru şekilde tamamlayabilsin.
Bir de boğaz kelebeğin temizleyip maf sensörünü de temizleyip yukarıdaki adaptasyonu yapın.
Mehaba, o dediginiz sensorler nasil temizlenir ya ben temizleyebilir miyim ustaya mi gitmem gerek .
Valla ben kendim yapabiliyorum. Aslında 10 lokma cırcır ya da yıldız anahtar bir de tornavida varsa çok kolay bir iş. Potansiyelinizi bilmiyorum elinizden iş geliyorsa yapmak kolay.