Arkadaşlar Beytepe'de camura saplandim. Onum arkam sorunsuz ama oldugum nokta camur. Bir 15 cantim cekilmeye ihtiyacım var. Yakinlarda olanınız var mi acaba?
Yarın haberlesecegiz Ertuğrul abiyle, ben de işten erken çıktığım için geç gördüm konuyu. Umarım kolayca çıkarırız, böyle ufak sorunlar olabiliyor macera peşindeyken
Az evvel eve geldim. Telefondan foruma resim yükleyemedim. Şimdi yükleyeceğim.
Durum şu: Sabah Beytepe'ye epey kar yağdı. Dersler tatil edildi. (Az evvel eve gelirken metro+taksi kullandım. Gördüğüm kadarıyla şehirde hiçbir şey yok.) Benim arabadan almak isteyen bir arkadaşım var. Ona sözüm vardı, kar yağınca okulun hemen arkasındaki koruya girecektik. Girdik de. Kullansın diye ona verdim. Güle oynaya giderken ileride karla kaplı toprakta iki lastik izi boyunca su birikintisi gördüm. Bizim okulun yanında başka bir okulun inşaatı var. Şantiyenin kamyonları o toprak yolu kullanıyorlar. Belli ki toprağı yarmışlar ağırlıklarıyla. Arkadaşım suyu görünce iyice yavaşladı. Hızlanıp geçmesini söyledim ama bana "lastik izinden mi geçeyim" demesiyle su birikintisine girmesi bir oldu. Ve öylece kaldık. Lastikle çamurla kaplandı, gövde de hafiften toprağa oturdu. Çıkaramadık. Sol ön ile sağ arka dönüyor. Diğer ikisi dönmüyor. Gaza yüklenirsem onlar da dönüyor ama araç çamurun içinde gidemiyor.
Birkaç yeri arayıp, epeyce de bekleyince üniversitenin traktörü arkasında tuz dolu kocaman bir römorkla ileri istikametten geldi. Dolanıp arkadan gelmesini söyleyince çekti gitti, bir daha da gelmedi. Neticede arabayı korunun içinde bıraktım geldim.
Raci ustayı aradım. Bir çekicinin numarasını verdi ama çekiciyi aramadım. Zira çekici o toprak yola girmez bence. Bana benim aracı 30 santim çekecek bir Subaru ya da başka 4X4 türü araç lazım. Yolun diğer kesimlerinde böyle bir sorun yok. Birazdan saplandığımız yerin videosunu da paylaşırım.
Az evvel forumdan Serkan bey ile haberleştik, yarın Beytepe civarında olacakmış. O yardıma gelecek. Şimdiden çok teşekkür ederim. Açıkcası sabah üniversiteden br kamyonet bulmaya çalışacağım. Bulabilirsem belki Serkan beyi de yormam gerekmeyecek.
Geçen ışık dağında da aslında farketmiştim. Eski kasa Forester'ın en büyük zaafı altının yerden yeterince yüksek olmaması. Işık dağında yarım metre karda, altına sıkışan karlar nedeniyle, bir miktar zorlanmıştı ama hiçbir yerde kalmamıştı. Bugün toprak yoldaki yarık ve çamur nedeniyle on santim karda kaldık. Bu da bana ders olsun. (Ben yapmadım ama bana ders olsun.) Bir daha çamura asla sokmam.
Tork konvertorlu şanziman yine de tekerlere güç iletiyor yani tekerler dönebiliyor ama CVT hepten güç iletimini durduruyor.
Siz farketmediniz belki ama geçen Işık Dağında son noktadan geriye dönerken saplandim ben, devir yükseliyor tekerler dönmüyordu, ileri geri oynayarak çıkarttım bir şekilde.
Bu gibi durumlarda hem manuel sanziman olacak hem de arabanın ortası yere tam oturmayacak ki Subaru kendini kurtarabilsin.