Arkadaşlar Merhaba bir yakınımın başına gelen bir olay var 2018 outback. araç park halinde çalışır vaziyette bırakıldıktan 5 dakika sonra hareket etmiş ve çok şükür kimseye zarar vermeden maddi hasarlı olarak kaza yapmış. sorum şu bir aracın P konumunda çalışırken şanzıman hatası veya beyin hatasından dolayı hareket etme ihtimali var mı? araç sahipleri çok çok eminler P de olduğundan. Mehmet Abi ile biraz konuştuk bu konu üzerinde ama bende dahil hiç bir ihtimal veremedik gitmesine. ama araç sahipleri P de olduğuna emin oldukları için arabadan artık çekiniyorlar tekrar olur ve daha büyük bir kazaya sebebiyet verir diye.? son olarak eğer böyle bişey olduysa bu durumu beyinden yada başka şekilde anlama ihtimali olur mu?
Gitmesi imkansız. Servis ne dedi bu işe? herhangi bir arıza kaydı vs varmıymış. eğer araçta çocuk vs varsa belki vitesle oynamıştır. Aracın eğimli bir yerdemiydi? El freni çekilimiydi?
Benim de bildiğim kadarıyla P'de imkansız kıpırdamaz bile. Hatta otomatik vites kullanan müşterilerimize hep durduklarında önce P'ye almasını sonra el freni çekmesini, bu sayede aracın yükünün el frenine değil şanzumana bineceğini ve daha güvenli olacağını söyledik yıllarca. El freninden bile daha çok güvenilen bir aksamda sanmıyorum böyle bir durum olacağını.
(21-10-2019, Saat: 14:04)aozenli demiş ki: Benim de bildiğim kadarıyla P'de imkansız kıpırdamaz bile. Hatta otomatik vites kullanan müşterilerimize hep durduklarında önce P'ye almasını sonra el freni çekmesini, bu sayede aracın yükünün el frenine değil şanzumana bineceğini ve daha güvenli olacağını söyledik yıllarca. El freninden bile daha çok güvenilen bir aksamda sanmıyorum böyle bir durum olacağını.
durduk yere park vitesinin boşa düşüp aracın ilerlemesi neredeyse imkansız hemde 2018 eyesingt outbackte servise gereken bilgi verilmeli ve nasıl böyle bişey olabilecegi sorulmalı gerekirse tekrar tekrar test yapılmalı bence
şanzumana yük binmesin diye ben tam tersini söylerim ve uygularım durduktan sonra önce N boş vites sonra elfreni sonra P park vitese almak hep mantıklı gelmiştir bana
Otomatik vitesli hiçbir araç "P" konumunda hareket edemez. "N" konumunda hareket edebilir. Bahsettiğiniz Subaru araç için tek istisnası vites kolunun önündeki deliğe tornavida gibi bir şey sokulup vitesin bıraktırılmasıdır (release). Bu yöntem sadece vites "P"de takılı kaldığında kullanılmalıdır.
(21-10-2019, Saat: 14:04)aozenli demiş ki: Benim de bildiğim kadarıyla P'de imkansız kıpırdamaz bile. Hatta otomatik vites kullanan müşterilerimize hep durduklarında önce P'ye almasını sonra el freni çekmesini, bu sayede aracın yükünün el frenine değil şanzumana bineceğini ve daha güvenli olacağını söyledik yıllarca. El freninden bile daha çok güvenilen bir aksamda sanmıyorum böyle bir durum olacağını.
durduk yere park vitesinin boşa düşüp aracın ilerlemesi neredeyse imkansız hemde 2018 eyesingt outbackte servise gereken bilgi verilmeli ve nasıl böyle bişey olabilecegi sorulmalı gerekirse tekrar tekrar test yapılmalı bence
şanzumana yük binmesin diye ben tam tersini söylerim ve uygularım durduktan sonra önce N boş vites sonra elfreni sonra P park vitese almak hep mantıklı gelmiştir bana
Durunca önce P'ye atıp frenden ayağımı çekerim, araç eğimine göre az hareket eder sonra oturur. Zaten bu boşluğu aldığını ve dişliye tam oturduğunu gösterir. Dişliye oturunca da kıpramaz. Ama el freninin aksamı halat ve yay bozulmalarına müsait olduğundan önce vites sonra el freni uygularım ben. Keza ağır vasıta araçlarda da aynı şekilde kullanırdık, önce şanzuman sonra imdat freni olarak.
(21-10-2019, Saat: 14:23)Gürbenç demiş ki: durduk yere park vitesinin boşa düşüp aracın ilerlemesi neredeyse imkansız hemde 2018 eyesingt outbackte servise gereken bilgi verilmeli ve nasıl böyle bişey olabilecegi sorulmalı gerekirse tekrar tekrar test yapılmalı bence
şanzumana yük binmesin diye ben tam tersini söylerim ve uygularım durduktan sonra önce N boş vites sonra elfreni sonra P park vitese almak hep mantıklı gelmiştir bana
Durunca önce P'ye atıp frenden ayağımı çekerim, araç eğimine göre az hareket eder sonra oturur. Zaten bu boşluğu aldığını ve dişliye tam oturduğunu gösterir. Dişliye oturunca da kıpramaz. Ama el freninin aksamı halat ve yay bozulmalarına müsait olduğundan önce vites sonra el freni uygularım ben. Keza ağır vasıta araçlarda da aynı şekilde kullanırdık, önce şanzuman sonra imdat freni olarak.
Müşterilere yıllarca yanlış söylemişsiniz. hahahaha. Önce N ye al, ayak frende iken el frenini cek, sonra vitesi p ye al. Olacak doğrusu : Senin dediğin şekilde yük sanziman dislisi ile beraber balatayada biniyor
servisle konuştum ama kesinlikle olmaz denemiyor olmaması lazım deniyor. tekrar dönüş yapacaklar bakalım. ama servisin söylediği D de olsa el freni çekik olsa yine gitmez şeklinde. bakalım ne olacak.
(21-10-2019, Saat: 14:45)aozenli demiş ki: Durunca önce P'ye atıp frenden ayağımı çekerim, araç eğimine göre az hareket eder sonra oturur. Zaten bu boşluğu aldığını ve dişliye tam oturduğunu gösterir. Dişliye oturunca da kıpramaz. Ama el freninin aksamı halat ve yay bozulmalarına müsait olduğundan önce vites sonra el freni uygularım ben. Keza ağır vasıta araçlarda da aynı şekilde kullanırdık, önce şanzuman sonra imdat freni olarak.
Müşterilere yıllarca yanlış söylemişsiniz. hahahaha. Önce N ye al, ayak frende iken el frenini cek, sonra vitesi p ye al. Olacak doğrusu : Senin dediğin şekilde yük sanziman dislisi ile beraber balatayada biniyor
abi çaktırma, sıfır satışı azalınca servisin para kazanması lazım
(21-10-2019, Saat: 15:09)asulus demiş ki: servisle konuştum ama kesinlikle olmaz denemiyor olmaması lazım deniyor. tekrar dönüş yapacaklar bakalım. ama servisin söylediği D de olsa el freni çekik olsa yine gitmez şeklinde. bakalım ne olacak.
Servisin kafa dağılmıştır şimdi o an ne oluyoruz ya modunda olduklari için olabilir demek zorunda kalmışlar belliki