(04-12-2019, Saat: 21:27)oguzhaneren demiş ki: (04-12-2019, Saat: 11:18)serkankucuk demiş ki: Süleyman Bey 100-110 bin lira aralığında 2012-2013 model ve çok temiz bir XV alınabilir ama 2014 ve üzeri isterseniz biraz km.si yüksek olabilir veya ufak tefek kazası olabilir.
Açıkçası ben 2 yıldır hayretle izliyorum XV piyasasını, ben 2 yıl önce 80 bin liraya aldım ama şu an satacak olsam 115 bin felan istemem gerekiyor heralde, neredeyse %50 kar.
Aracin orijinal degeri maalesef japon yen’i ile
Yani soyle sormaniz lazim, kac yen’e aldiniz, simdi satsaniz kac yen’e satarsiniz, kar mi var zarar mi? Yen degil, dolar, euro olarak hesaplarsaniz o da olur. Insallah gunun birinde yerli 4x4’umuz olursa japona para gondermeyiz de, para iceride kalir ama su an icin hesaplamayi arabayi uretenin para birimi cinsinden yapmak lazim ki gercek kar/zarari anlayalim.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maalesef cok haklisiniz.
Otomobil piyasasi ulkemizde direkt yurtdisi para birimi ile ölcülür.
Dolar,euro veya yen.
Yen zaten dolar karsisinda dunyanin en stabil parasi, yillardir hic degismez. Tabi dolari da dolar/tl olarak degerlendirmek gerek, öyle olunca yen/tl de yillardir artış halinde oluyor..
Orta vade de dolar/tl (veya yen/tl) pek düsecek gibi durmuyor, bu sebeple sifir otomobil fiyatlari yukari yönlü revize olacak sürekli.
Burada en guzel arac alim zamanlari, ic dinamiklere bakilarak yapilir.
Sadece dolar/tl degil, mevsimler, faizler, piyasa hacmi vesaire..
Faizlerin düsecegi sinyali yaz basinda gelmisti. En guzel alim zamani da piyasa(cogunluk) daha bunu idrak edemeden önce, nisan mayis haziran temmuz aylariydi. Bu aylar ayni zamanda piyasanin da en hareketli oldugu, alim satimin en cok oldugu, hacmin yüksek oldugu aylardir. Cok secenek cok alternatif aylari..
Agustostan sonra piyasa(cogunluk) farketti ki faizler düsüyor, bu da kolay kredi demek, kolay kredi demek de satıcılar icin fiyatlari artirmak demektir.
Keza öyle de oldu, agustos eylül ekim ayları rakamlar tirmanisa gecti.. Ama arac alim satim mevsimi de gecti, alternatifler azaldi, hacim düştü..
Piyasa da mal azalinca da, bu da yine fiyatlari artirdi bu aylarda.
Peki bundan sonra ne olur.. Benim amatör görüşüm, faizlerin yeniden artışa gecmesi yönünde.
Krediler zorlasacak. Dolar/tl ayni bile kalsa, otomobil satislari (özellikle sifir, sonra ikinci el) yine azalacak.
Peki arac fiyatlari? Sifirlarin fiyatlari artisa devam edecek orasini en basta söylemistim, ancak ikinci el piyasasi durgunlassa da fiyatlar düşmeyecektir.
Cünkü satilan malin yerine yenisi koyma giderek zorlasiyor. Eldeki mal kiymete biniyor. Kendi malini satsan da, yerine bakacagin ikinci el baska aracin da alternatifleri azaliyor, o araclarin da sahipleri seninle ayni mantikla aracini ucuza(!) vermek istemiyor olacak..
Bence elde nakit var ise, sabirla ilana arac düsmesi bekleme evresine geciliyor yavastan icinde bulundugumuz bu aylarda. Sıkışan, baska sebeplerle satmak isteyen, vb ilanlari kovalamaca aylari artik..
Nisanda mayista hazirandaki arac fiyatlarini ise artik unutmak gerek, o rakamlara geri dönüş olacagini sanmiyorum.