merhaba. 2014 forester aracımda yoldaki en ufak esnemelerde dahi gıcırdama sesi geliyor ama nereden geldiğini çözemedim. sadece sıfır asfaltta giderken ses yok gibi kasislerde bozuk yolda falan tık tık ses değil gıcırdamaya benaer bir ses geliyor. sebebi nedir? önlemi var mıdır? teşekkürler. sağlıklı günler.
Trim sesi alıyorsun tahminimce. Aracı esine dostane birine ver sende sesin geldiği yerde otur dinle ses nereden geliyor. Bende de vardı, ses tesisatçısını bagaja koyup 2 dakika gezince nokta atışı teşhis koyduk. Würth silikon sprey ile sesi kestim.
Ankaradan Burkay bey ile görüştüm kapı sacı ile kapı plastiğinin birleştiği yerlerden kaynaklandığını ve kapı planstiğini söküp u fitil uygulayınca tamamen kalkacağını söyledi. sizin bahsettiğinizde buna benzer bir şey midir? bahsettiğiniz silikonu kapıyı sökmeden uygulasak faydası olur mu ?
Araçta en gıcık olduğum şeydir trim sesi bütün araçlarımda trim sesi kaynaklarını tek tek tespit edip halletmiştim. Mobilya ayak keçesi bayağı iş görüyor bu seslere karşı. Genelde ön direk diplerinde ve kol dayama civarından gelir. Alt takımda yeni modellerde genelde kaliper primleri tıkırdar tabla burçları gıcırdar viraj demiri lastiği bollaştıysa çukur ve kasislerde tınnnn diye ses gelir rotil sağ sol dönüşlerfe ve frende gıcırdar. Sivasta olsanız çözerim bulamayacağım ses yoktur 4 subaruya bayağı idmanlıyım bu konuda. Ben özellikle forester da bagaj perdesini söküp garaja koymuştum ordan çok ses geliyor. Ayrıca forester da arka koltuğun altı ve Bagaj yalıtımı şart. Yani en azından o şart.
(10-04-2020, Saat: 22:35)Cherkess demiş ki: Araçta en gıcık olduğum şeydir trim sesi bütün araçlarımda trim sesi kaynaklarını tek tek tespit edip halletmiştim. Mobilya ayak keçesi bayağı iş görüyor bu seslere karşı. Genelde ön direk diplerinde ve kol dayama civarından gelir. Alt takımda yeni modellerde genelde kaliper primleri tıkırdar tabla burçları gıcırdar viraj demiri lastiği bollaştıysa çukur ve kasislerde tınnnn diye ses gelir rotil sağ sol dönüşlerfe ve frende gıcırdar. Sivasta olsanız çözerim bulamayacağım ses yoktur 4 subaruya bayağı idmanlıyım bu konuda. Ben özellikle forester da bagaj perdesini söküp garaja koymuştum ordan çok ses geliyor. Ayrıca forester da arka koltuğun altı ve Bagaj yalıtımı şart. Yani en azından o şart.
Tesekkurler. Arka koltugun alti ve bagaj yalitimindan kastiniz nedir? Nasil bir yalitim Gerekiyor. Disardan gelen ses icin mi?
(10-04-2020, Saat: 22:35)Cherkess demiş ki: Araçta en gıcık olduğum şeydir trim sesi bütün araçlarımda trim sesi kaynaklarını tek tek tespit edip halletmiştim. Mobilya ayak keçesi bayağı iş görüyor bu seslere karşı. Genelde ön direk diplerinde ve kol dayama civarından gelir. Alt takımda yeni modellerde genelde kaliper primleri tıkırdar tabla burçları gıcırdar viraj demiri lastiği bollaştıysa çukur ve kasislerde tınnnn diye ses gelir rotil sağ sol dönüşlerfe ve frende gıcırdar. Sivasta olsanız çözerim bulamayacağım ses yoktur 4 subaruya bayağı idmanlıyım bu konuda. Ben özellikle forester da bagaj perdesini söküp garaja koymuştum ordan çok ses geliyor. Ayrıca forester da arka koltuğun altı ve Bagaj yalıtımı şart. Yani en azından o şart.
Tesekkurler. Arka koltugun alti ve bagaj yalitimindan kastiniz nedir? Nasil bir yalitim Gerekiyor. Disardan gelen ses icin mi?
O kısımlar hem tabandan boş hem üstlerinde döşeme yok resmen çıplak sac var o yüzden sağlam ses alır yol sesi ve alttan değen çakıl taş gibi sesleri fazlasıyla alıp uğuldar. Ses yalıtım şiltesi ve keçesi gibi malzemelerle yalıtım ister hem titreşim hem de rezonans kesecek malzemeler lazım.
Eğer liste linki çalışmıyorsa, yukarıdaki ilk videoyu tıklayıp kanal sahibinin sayfasına gidin. Oradan oynatma listesine bakın. Adam nerede ise bütün subaru modelleri için tonla video çekmiş. Sadece forester ya da 2015 değil , diğer model ve yıllar için de videolar var.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Subarunun olmazsa olmazı trim sesleridir. En son bulmakta bayağı zorlandığımız trim sesine benzer ama çıt çıt diye ses çıkıran bölgeyi kaportacı arkadaş buldu . Tavan saçlarının birleştiği puntolardan geliyormuş , Saç birleşim yerlerinde punto diye bir şey yok , kaportacı saç birşelim yerlerini tekrar elden geçirerek sorunu çözmüş oldu. Şimdi o beni deli eden ses kalmadı . İşin ilginç tarafı 2013 model outback aracımda da aynı şekilde ses vardı . Bu sorun Subaruda kronik bir hale gelmiş herhalde .
Bugün dikkatiki çekti de gıcırtınin buyuk bir kismi kapı fitillerinden geliyormus.en asindan soför kapısini tespit ettim. Bununla ilgili bir önerisi olan varmidir. Neden gelir bu sesler.karsilikli fitiller birbirine surttugunden mi