Herkese merhabalar,
Bir suredir yogunluktan siteye konu acmiyordum. Yonetimin baskisi uzerine, onumuzdeki haftasonu yazmayi planladigim konuyu biraz daha erken yayinlamaya karar verdim. Henuz yakit tuketim testini tamamlamis olmasam da araci suan icin 100km den fazla surerken gozlemlerim oldu.
Cmax modeli hangi sinifa hitap ettigini acikcasi anlamis degilim. Arac focus modeli uzerinden gelistirildigini biliyorum. bir suv gibi ferah ic mekana sahip iken, hatchback arac ebatlarinda kullanisli bir bagaja sahip. sedan aracin surus konforunu da karsiliyor.
[attachment=431]
Ic mekan:
Aracin ic mekan malzemesi deri gorunumunde yumusak plastik den imal edilmis. Yani malzeme kalitesi cok iyi olmasa bile goze hitap eden cinsten. jetta 2.5 de kullanilan sert plastik gibi degil. direksiyon ve vites topuzu suni deri ile kapli oldugu icin avuc icinizde kalite hissettiriyor. direksiyon kumandalari sayesinde aracin bircok ozelligini kontrol edebiliyorsunuz. 2 bolmeli dijital kadran sayesinde, sol tarafta aracin bilgi ekranini konrol ederken, sag tarafinda ise; radyo, pusula..vs. ozellikleri kontrol etme kolayligi saglamakta. Ortada bulunan hiz gostergesi ve vites konumu oldukca guzel tasarlanmis. Orta konsolun ust kisminda bulunan dokunmatik ekran oldukca buyuk ve belli basli ozellikleri oradan kontrol edebiliyorsunuz. radyo, bluetooth, arac bilgisi, hybrid ekrani ..vs. bircok seyi.
Klima kontrol dugmeleri konusunda bir kullanissizlik hissettim acikcasi. vites topuzunun konumundan dolayi, vites P de duruyorken, bazi dugmeleri goremiyor veya rahatca ulasamiyorsunuz. havalandirma yon dugmeleri ve fan ayari gibi. bunlarin disinda, kumas kapli koltuklarda isitma mevcut ve isitma ayari cevirmeli sistem oldugu icin surekli acik tutabiliyorsunuz.
Dis tasarim:
Benzinli kardesi cmax ile tamamen ayni dis tasarima sahip. arac uzerinde 17" jant olmasina ragmen, aracin dizaynindan dolayi kucuk gozukebiliyor.
Motor:
Aracta 2.0lt 4 silindir motor gorev yapiyor. Gundelik surus icin ideal boyutta bir motor. Motor sesi arac icerisine sinifindakiler gibi birazcik geliyor ama rahatsiz edecek boyutta degil. henuz kaputu acip altina bakmadigim icin, bakim kolayligi vs. hakkinda bilgi veremiyorum.
Yakit:
Fabrika degerleri Sehirici(42mpg) 5.6lt/100km, (37mpg)6.3lt/otoyol. 1 gal = 3.78lt, 1mil = 1.6km . Depoyu bu sabah fulledim ve ev-is arasi ne kadar yakacagini olcuyorum. Olcumu yaparken kadrana veya hybrid modunu dikkate almadan mevcut aracimi kullanir gibi kullaniyorum. guncel bilgiyi yarin sabah ayni istasyonda depoyu fulleyerek paylasacagim. suan icin 35.5mpg deger gosteriyor ki 6.6lt/100km.
Genel Gorus:
Ebatlari olsun, surus konforu olsun, ic mekan genisligi olsun aileler icin ideal boyutta bir arac. Hybrid olmasi sayesinde kalabalik sehirlerde, yogun trafikte oldukca ekonomik bir arac. surekli dur kalk olan bir trafikte, start/stop ozelligi olan araclar gibi cat cut ses duymuyorsunuz. Aracin frenine bastiginizda, piller sarj olmaya basliyor ve kalkis ile durus arasinda ne kadar enerji kazandiginizi gosteriyor. Performansli kullanimlarda da oldukca iyi ivmelenme sagliyor. Bagaj ebati araca nazaran cok buyuk degil. koltuk yuksekligine gelecek kadar yukleme yaptim ve aracin performansinda hicbir degisiklik hissetmedim. 40 adet 500ml lik pet sise su kasasindan 4 adet bagaja koydum. kenarina da kucuk portakal kasasindan 2 adet koydum. koltuk ile arasindaki bosluklara da birseyler koyabilecegim kadar bagaj kapasitesi var. yani 1 adet buyuk boy bavul sigacak kadar. eger tavana kadar doldurursaniz, bir bu kadar daha yuk koyabilirsiniz. Aracin surusu konforlu. manevra kabiliyeti gayet guzel. Ic dikiz aynasinin ebati biraz kucuk ama yinede arkayi gorebiliyorsunuz. koltuk isitmalari cok hizli ve 1.seviyede bile basarili sekilde isitiyor. Frenler oldukca hassas dersem yalan soylemis olmam. frene basinca cat diye duruyor. o yuzden alismak gerekiyor. Kis mevsiminde araclarin daha fazla yakit harcadigini biliyoruz. hybridde bu durum tahminimce elektrik modunda surus mesafesini etkiledigini dusunuyorum.
Yarin yakit degerlerini paylastiktan sonra, sizin icin uygun olup olmadigina karar verebilirsiniz.
Eksileri: bu sabah hava biraz ruzgarliydi. yan ruzgarlardan biraz etkilendigini hissettim. Aracta AWD olmamasi kis kosullarinda eksik kalmasini sagliyor.
Fotograflar eklenecek
Bir suredir yogunluktan siteye konu acmiyordum. Yonetimin baskisi uzerine, onumuzdeki haftasonu yazmayi planladigim konuyu biraz daha erken yayinlamaya karar verdim. Henuz yakit tuketim testini tamamlamis olmasam da araci suan icin 100km den fazla surerken gozlemlerim oldu.
Cmax modeli hangi sinifa hitap ettigini acikcasi anlamis degilim. Arac focus modeli uzerinden gelistirildigini biliyorum. bir suv gibi ferah ic mekana sahip iken, hatchback arac ebatlarinda kullanisli bir bagaja sahip. sedan aracin surus konforunu da karsiliyor.
[attachment=431]
Ic mekan:
Aracin ic mekan malzemesi deri gorunumunde yumusak plastik den imal edilmis. Yani malzeme kalitesi cok iyi olmasa bile goze hitap eden cinsten. jetta 2.5 de kullanilan sert plastik gibi degil. direksiyon ve vites topuzu suni deri ile kapli oldugu icin avuc icinizde kalite hissettiriyor. direksiyon kumandalari sayesinde aracin bircok ozelligini kontrol edebiliyorsunuz. 2 bolmeli dijital kadran sayesinde, sol tarafta aracin bilgi ekranini konrol ederken, sag tarafinda ise; radyo, pusula..vs. ozellikleri kontrol etme kolayligi saglamakta. Ortada bulunan hiz gostergesi ve vites konumu oldukca guzel tasarlanmis. Orta konsolun ust kisminda bulunan dokunmatik ekran oldukca buyuk ve belli basli ozellikleri oradan kontrol edebiliyorsunuz. radyo, bluetooth, arac bilgisi, hybrid ekrani ..vs. bircok seyi.
Klima kontrol dugmeleri konusunda bir kullanissizlik hissettim acikcasi. vites topuzunun konumundan dolayi, vites P de duruyorken, bazi dugmeleri goremiyor veya rahatca ulasamiyorsunuz. havalandirma yon dugmeleri ve fan ayari gibi. bunlarin disinda, kumas kapli koltuklarda isitma mevcut ve isitma ayari cevirmeli sistem oldugu icin surekli acik tutabiliyorsunuz.
Dis tasarim:
Benzinli kardesi cmax ile tamamen ayni dis tasarima sahip. arac uzerinde 17" jant olmasina ragmen, aracin dizaynindan dolayi kucuk gozukebiliyor.
Motor:
Aracta 2.0lt 4 silindir motor gorev yapiyor. Gundelik surus icin ideal boyutta bir motor. Motor sesi arac icerisine sinifindakiler gibi birazcik geliyor ama rahatsiz edecek boyutta degil. henuz kaputu acip altina bakmadigim icin, bakim kolayligi vs. hakkinda bilgi veremiyorum.
Yakit:
Fabrika degerleri Sehirici(42mpg) 5.6lt/100km, (37mpg)6.3lt/otoyol. 1 gal = 3.78lt, 1mil = 1.6km . Depoyu bu sabah fulledim ve ev-is arasi ne kadar yakacagini olcuyorum. Olcumu yaparken kadrana veya hybrid modunu dikkate almadan mevcut aracimi kullanir gibi kullaniyorum. guncel bilgiyi yarin sabah ayni istasyonda depoyu fulleyerek paylasacagim. suan icin 35.5mpg deger gosteriyor ki 6.6lt/100km.
Genel Gorus:
Ebatlari olsun, surus konforu olsun, ic mekan genisligi olsun aileler icin ideal boyutta bir arac. Hybrid olmasi sayesinde kalabalik sehirlerde, yogun trafikte oldukca ekonomik bir arac. surekli dur kalk olan bir trafikte, start/stop ozelligi olan araclar gibi cat cut ses duymuyorsunuz. Aracin frenine bastiginizda, piller sarj olmaya basliyor ve kalkis ile durus arasinda ne kadar enerji kazandiginizi gosteriyor. Performansli kullanimlarda da oldukca iyi ivmelenme sagliyor. Bagaj ebati araca nazaran cok buyuk degil. koltuk yuksekligine gelecek kadar yukleme yaptim ve aracin performansinda hicbir degisiklik hissetmedim. 40 adet 500ml lik pet sise su kasasindan 4 adet bagaja koydum. kenarina da kucuk portakal kasasindan 2 adet koydum. koltuk ile arasindaki bosluklara da birseyler koyabilecegim kadar bagaj kapasitesi var. yani 1 adet buyuk boy bavul sigacak kadar. eger tavana kadar doldurursaniz, bir bu kadar daha yuk koyabilirsiniz. Aracin surusu konforlu. manevra kabiliyeti gayet guzel. Ic dikiz aynasinin ebati biraz kucuk ama yinede arkayi gorebiliyorsunuz. koltuk isitmalari cok hizli ve 1.seviyede bile basarili sekilde isitiyor. Frenler oldukca hassas dersem yalan soylemis olmam. frene basinca cat diye duruyor. o yuzden alismak gerekiyor. Kis mevsiminde araclarin daha fazla yakit harcadigini biliyoruz. hybridde bu durum tahminimce elektrik modunda surus mesafesini etkiledigini dusunuyorum.
Yarin yakit degerlerini paylastiktan sonra, sizin icin uygun olup olmadigina karar verebilirsiniz.
Eksileri: bu sabah hava biraz ruzgarliydi. yan ruzgarlardan biraz etkilendigini hissettim. Aracta AWD olmamasi kis kosullarinda eksik kalmasini sagliyor.
Fotograflar eklenecek