Herkese merhabalar,
Aileye yeni kattigim Mazda SUV nin radyatorundeki kacak yuzunden araci yaklasik 6 gun boyunca kullanamadim. Kargo sirketinin azizligine ugradim ve siparis verdigim radyatoru tasima sirasinda delmisler. Firmaya sorunu ilettim ve yenisini gonderdiler fakat bu sefer de kargoyu zamaninda teslim edemediler vs. vs. Bu sure zarfinda ikame arac olarak arkadasimin galerisinden Kia Sorento aldim. 6 gun yaklasik 500mil(~800km) otoyol,sehir ici yol yaptim. Bu sure zarfinda araci gozlemledim ve burada paylasmak istedim.
Kia markasini herkes bilir ve genelde basit bir marka olarak nitelendirilir ve bircok kisi listesine bile eklemez. Sorento modelinin eski kasasina nazaran yeni kasasi (2013) oldukca modern ve kaliteli bir gorunume sahip.
Motor ve Yakit Tuketimi:
Kullandigim arac 3.5lt V6 motor secenegine sahipti. Aracin tankini doldurup yaklasik 3,5 saat uzakta yasayan esimin ailesini ziyarete gittik. Seyir hizi olarak trafige ayak uydurarak ortalama 75 mil( hiz limiti 65mil) civarinda seyrettim. Aracin cift klimasinin surekli calismasini da goz onunde tutarsak, daha once sahibi oldugum subaru legacy den daha az yakit harcadi. Soyleki Kia nin deposu 18 galon, Legacy nin deposu 17 galon kadar yakit aliyor. Benzin aldigim istasyonun hizasina geldigimde 1/4 benzin kalmisti. Legacy de bu yolculukta isik yaniyordu. Yolculuk suresi boyunca aracin cift klimasini aktif olarak kullandik ve donus yolunda aracta ekstra yuk de vardi. km basina ne kadar yaktigini hesaplamadim fakat Legacy ile arasindaki en buyuk fark Kia da 6 ileri otomatik sanzumanin olmasiydi. Aracin gaz pedalina belli miktarda basmaniz durumunda kadranda "ECO" isigi yaniyor, biraz fazla bastiginizda veya kalkislarda isik sonuyor. Sanirim Kia yakit ekonomisi icin bir sistem gelistirmis. Ayrica aracta Defransiyel kilidinin olmasi ise oldukca guzel bir opsiyon ki gunumuzde bircok AWD aracta bu ozellik maalesef yok.
Donanim:
Kullandigim model sanirim en dolu model olsa gerek. Aracin ic dosemesi deri kaplama ( suni deri), on koltuklar isitmali ve sadece sofor koltugunda sogutma ozelligi mevcuttu. On/ Arka klimanin olmasi sayesinde aracin icerisini cok hizli bir sekilde sogutma imkani sagliyor. Arka cam silecek ve yikama sistemi, defransiyel kilidi gibi cok fazla kullanilmayan ozellikler diresiyonun solunda, torpido uzerinde bir kontrol panelinde toplanmis ve bence guzel bir dusunce olmus. malum arka cam silecegi icin mevcut silecek kolunda farkli yone cevir vs den kurtariyor. Direksiyon dizayni ve uzerindeki dugmeler acikcasi dikkat dagitici ve surus rahatligi konusunda bence cok kotu. hiz sabitleyici ve radyo ses dugmeleri +/- seklinde itmeli dugme kullanilmis ve boylece basmali sisteme nazaran uzerindeki yazilarin silinmesi olayinin onune gecilmis. Fakat telefon cevaplama ve sesli komut dugmeleri direksiyonun alt kismina birlesen parcaya konulmus ve araca asina degilseniz dugmeye bakarak basmak zorunda kaliyorsunuz ve buda demek oluyor ki gozunuzu yoldan ayiriyorsunuz. Direksiyon simidi mercedes de kullanilan 3 kollu benzeri ve bahsi gecen sesli komut ve telefon dugmeleri alt kol uzerine eklenmis. Bu dizayn direksiyonu oldum olasi sevmem, uzun yolda kolunuzu dinlendirmek icin alttan tutusa izin vermiyor.
Aracin navigasyon sistemi oldukca kullanisli ve mazda ile benzer bir unite kullanilmis. navigasyona ihtiyac duymadigim icin test etmedim fakat radyo ve diger foksiyonlar oldukca tatmin ediciydi. Geri gorus kamerasi ve park sensorleri de geri manevralarda oldukca yardimci oluyor fakat sistemdeki en buyuk sorun geri geri hafif egimli yerde manevra yapiyorsaniz, sensorler otmeye basliyor.
Klima sistemi yukarida bahsettigim gibi on ve arka olarak 2 adet kullanilmis. Arka tarafin kontrolunu de on taraftan yapabiliyorsunuz. Fakat cok nadir gordugum bir detayda dikkatimi cekti. Bagaj kismina konulmus ekstra havalandirma izgarasi sayesinde 3.sira koltukta oturanlar icin de havalandirma mevcut. manuel olarak ayarlanabiliyor. 3.sira koltugu kullanmasaniz bile bagajdaki esyalarin sicaktan etkilenmesinin onune gecilebiliyor.
Arac stop lambalarinda kullanilan LED sistem sayesinde gunduz bile oldukca parlak bir aydinlatma var iken, geri vites lambasinda standard lamba kullanilmasi gece geri manevralarda geri gorus kamerasina bir faydasi dokunmuyor.
Aracta cam tavan olmasi ve filmli olmasi, icerisinin istenildigi zaman daha fazla isik almasini sagliyor ve on parcasinin cam sunroof olarak hem yukari acilma hemde tam acilmasi sayesinde on tarafta oturan kisiye cabriyo arac hissi sunuyor. Tek dezavantaji, aracin esnemesi durumunda tavandan gelen esneme sesi.
Surus komforu olarak gayet iyi fakat vites kolunun, orta kol dayama seviyesinden asagida olmasi bana pek konforlu gelmedi.
Sonuc itibariyle; Kia nin boyle bir dizayn, guzel malzeme kullanmis olmasi ve defransiyel kilidinin olmasi beni acikcasi sasirtti. ileride arac almam gerektiginde listeme ekleyecegim markalardan birisi olabilir.
Aileye yeni kattigim Mazda SUV nin radyatorundeki kacak yuzunden araci yaklasik 6 gun boyunca kullanamadim. Kargo sirketinin azizligine ugradim ve siparis verdigim radyatoru tasima sirasinda delmisler. Firmaya sorunu ilettim ve yenisini gonderdiler fakat bu sefer de kargoyu zamaninda teslim edemediler vs. vs. Bu sure zarfinda ikame arac olarak arkadasimin galerisinden Kia Sorento aldim. 6 gun yaklasik 500mil(~800km) otoyol,sehir ici yol yaptim. Bu sure zarfinda araci gozlemledim ve burada paylasmak istedim.
Kia markasini herkes bilir ve genelde basit bir marka olarak nitelendirilir ve bircok kisi listesine bile eklemez. Sorento modelinin eski kasasina nazaran yeni kasasi (2013) oldukca modern ve kaliteli bir gorunume sahip.
Motor ve Yakit Tuketimi:
Kullandigim arac 3.5lt V6 motor secenegine sahipti. Aracin tankini doldurup yaklasik 3,5 saat uzakta yasayan esimin ailesini ziyarete gittik. Seyir hizi olarak trafige ayak uydurarak ortalama 75 mil( hiz limiti 65mil) civarinda seyrettim. Aracin cift klimasinin surekli calismasini da goz onunde tutarsak, daha once sahibi oldugum subaru legacy den daha az yakit harcadi. Soyleki Kia nin deposu 18 galon, Legacy nin deposu 17 galon kadar yakit aliyor. Benzin aldigim istasyonun hizasina geldigimde 1/4 benzin kalmisti. Legacy de bu yolculukta isik yaniyordu. Yolculuk suresi boyunca aracin cift klimasini aktif olarak kullandik ve donus yolunda aracta ekstra yuk de vardi. km basina ne kadar yaktigini hesaplamadim fakat Legacy ile arasindaki en buyuk fark Kia da 6 ileri otomatik sanzumanin olmasiydi. Aracin gaz pedalina belli miktarda basmaniz durumunda kadranda "ECO" isigi yaniyor, biraz fazla bastiginizda veya kalkislarda isik sonuyor. Sanirim Kia yakit ekonomisi icin bir sistem gelistirmis. Ayrica aracta Defransiyel kilidinin olmasi ise oldukca guzel bir opsiyon ki gunumuzde bircok AWD aracta bu ozellik maalesef yok.
Donanim:
Kullandigim model sanirim en dolu model olsa gerek. Aracin ic dosemesi deri kaplama ( suni deri), on koltuklar isitmali ve sadece sofor koltugunda sogutma ozelligi mevcuttu. On/ Arka klimanin olmasi sayesinde aracin icerisini cok hizli bir sekilde sogutma imkani sagliyor. Arka cam silecek ve yikama sistemi, defransiyel kilidi gibi cok fazla kullanilmayan ozellikler diresiyonun solunda, torpido uzerinde bir kontrol panelinde toplanmis ve bence guzel bir dusunce olmus. malum arka cam silecegi icin mevcut silecek kolunda farkli yone cevir vs den kurtariyor. Direksiyon dizayni ve uzerindeki dugmeler acikcasi dikkat dagitici ve surus rahatligi konusunda bence cok kotu. hiz sabitleyici ve radyo ses dugmeleri +/- seklinde itmeli dugme kullanilmis ve boylece basmali sisteme nazaran uzerindeki yazilarin silinmesi olayinin onune gecilmis. Fakat telefon cevaplama ve sesli komut dugmeleri direksiyonun alt kismina birlesen parcaya konulmus ve araca asina degilseniz dugmeye bakarak basmak zorunda kaliyorsunuz ve buda demek oluyor ki gozunuzu yoldan ayiriyorsunuz. Direksiyon simidi mercedes de kullanilan 3 kollu benzeri ve bahsi gecen sesli komut ve telefon dugmeleri alt kol uzerine eklenmis. Bu dizayn direksiyonu oldum olasi sevmem, uzun yolda kolunuzu dinlendirmek icin alttan tutusa izin vermiyor.
Aracin navigasyon sistemi oldukca kullanisli ve mazda ile benzer bir unite kullanilmis. navigasyona ihtiyac duymadigim icin test etmedim fakat radyo ve diger foksiyonlar oldukca tatmin ediciydi. Geri gorus kamerasi ve park sensorleri de geri manevralarda oldukca yardimci oluyor fakat sistemdeki en buyuk sorun geri geri hafif egimli yerde manevra yapiyorsaniz, sensorler otmeye basliyor.
Klima sistemi yukarida bahsettigim gibi on ve arka olarak 2 adet kullanilmis. Arka tarafin kontrolunu de on taraftan yapabiliyorsunuz. Fakat cok nadir gordugum bir detayda dikkatimi cekti. Bagaj kismina konulmus ekstra havalandirma izgarasi sayesinde 3.sira koltukta oturanlar icin de havalandirma mevcut. manuel olarak ayarlanabiliyor. 3.sira koltugu kullanmasaniz bile bagajdaki esyalarin sicaktan etkilenmesinin onune gecilebiliyor.
Arac stop lambalarinda kullanilan LED sistem sayesinde gunduz bile oldukca parlak bir aydinlatma var iken, geri vites lambasinda standard lamba kullanilmasi gece geri manevralarda geri gorus kamerasina bir faydasi dokunmuyor.
Aracta cam tavan olmasi ve filmli olmasi, icerisinin istenildigi zaman daha fazla isik almasini sagliyor ve on parcasinin cam sunroof olarak hem yukari acilma hemde tam acilmasi sayesinde on tarafta oturan kisiye cabriyo arac hissi sunuyor. Tek dezavantaji, aracin esnemesi durumunda tavandan gelen esneme sesi.
Surus komforu olarak gayet iyi fakat vites kolunun, orta kol dayama seviyesinden asagida olmasi bana pek konforlu gelmedi.
Sonuc itibariyle; Kia nin boyle bir dizayn, guzel malzeme kullanmis olmasi ve defransiyel kilidinin olmasi beni acikcasi sasirtti. ileride arac almam gerektiginde listeme ekleyecegim markalardan birisi olabilir.