Selamlar uzun bir aradan sonra ilk paylaşımımı yapıyorum inşallah daha çok fırsatım olur daha çok paylaşımla aranızda bulunurum.
Öncelikle ilk problem geçen sene kışın sonlarına doğru birden bire şoför koltuğumun alt minderi ısıtmaz olmuştu ben butamiratı bu kışın başında yaptım ama arada pc m bozuldu sonra telefonum kırıldı bir şekilde yedeklerden o zaman için çektiğim fotoları bulmuşken konusunu açayım istedim. Neyse ilk iş olarak ön koltuğu söktüm sonra sırt kısmını ayırdım, daha sonra koltuk yanlarındaki tuşların olduğu emniyet kemeri tokasının olduğu plastik bölümleri ayırınca döşeme ile birlikte minder elinizde kalıyor. Sonra minderin altından ve içinden kancalar sökülüp rezistansa ulaşılıyor. Rezistansa ulaştığımda gördüğüm manzara bu fotolardakiydi.
Tabi bu işleri hep tek başıma yaptığım için ve pis işler olduğu için foto çekme işini çalışma esnasında yapamıyorum sırf bu yüzden araçlarımda yaptığım bir çok problem çözümü ve aydınlatıcı konuyu sizlerle paylaşamıyorum çünkü görsel önemli sadece anlatım ise havada kalıyor. Nasıl çözdüğümü de artık anlatmak zorundayım yeni rezistans montajı fotolarımı bulamadım çünkü.
Neyse rezistans pedi zaman içinde kaymış koltuk orta çizgisini oluşturan telin arasına sıkışıp şase yapmış ve kopmuştu. Bu kabloların lehim tutup tutmayacağını ya da lehimlenmesi kolay ama ısınınca lehimi bırakmayacağına emin değildim. Tabi koltuğu sökmeden önce rezistans arayışına başlamıştım Letgo da sadece bu fotolarda gördüğünüz mavi rezistans kısmını pedden sökmüş ve satışa koymuş bir ilan denk geldi Kia Sorento koltuk ısıtma rezistansıymış. Neyse biraz pazarlıktan sonra komik bir fiyata aldım 35 TL ye yani yanlış okumadınız otuzbeş TL ye yolladı arkadaş bana 7,5 da kargo ödedim 42,5 TL ye soketli rezistans elime geçti. Normalde tek koltuktaki koltuk ısıtma donanımı sadece ped fiyatı 3,5 yıl önce takriben 1800 dü yani ön iki koltuktaki OEM ısıtmanın toplam fiyatı muhtemelen 4000 TL ye geliyordu şu anki döviz kuruyla siz hesaplayın artık. Zaten asıl problem ondan sonrasıydı ben bu teller varken bu rezistansı bunların üzerine nasıl monte edecektim ya da bu pedi kullanmalı mıyım diye düşünüp kaldım bir kaç gün çünkü bu gördüğünüz pedin içinde soketten rezistansa kadar herşey var ve taş röle diyen oldu ya da direnç diyen de çıktı adı neyse artık o da mevcuttu. Sonra olursa olur olmazsa 42,5 TL çöpe gider diyerekten sadece rezistans kısmını kesip rölenin devamına lehimledim. Rezistansa bu zigzagları verip yapıştırmayı düşündüm sonra ısıya karşı ne gibi sonuç alırım bilemedim dikkatli bakarsanız pedin üzerindeki rezistans pede resmen vakumla kaynatılıp gömülmüş sökmeye çalışınca yırtılıyor öyle hemen çıkmıyor. Neyse ki daha önceki Forester aracımın aynı koltuğunun aynı minder pedinde benzer bir sıkıntıyı yaşamıştım oradan aklıma geldi forester pedindeki rezistansı küçük dikişlerle tutturmuşlardı ben de aldım iğne ipliği aynı şekilde tek tek zigzag yaparak diktim sonra koltuktaki boş soketine takıp çalıştırdım ve anında ısınıyordu normalde OEM rezistans bu kadar çabuk ısınmıyordu buna daha çok sevindim çünkü soğuk havalarda bazen koltuk ısınana kadar işe yetişiyordum şimdi 100-150 metre gidince en sıcak konuma kadar ısıtmış oluyor. Sivas gibi bir yerde gerçekten çok önemli bir donanım hele de deri koltuklu araçlarda olmazsa olmaz.
Olmazsa olmaz deyince aklıma geldi bir taşla iki kuş olsun Subaru dahil bazı araç firmalarını hiç anlayamıyorum ön koltuğa ısıtma koyup arkaya koymamak nasıl bir standarttır neyin gereğidir akıl alır değil.
Neyse beni tanıyan arkadaşlar bilir eski aracım Forester XT nin arka koltuklarına ısıtma montajı yapmıştım bunda da kızımı okula bırakırken niye bu arabada benim koltuğum ısınmıyor eskisinde ne güzel ısınıyordu diye bir kaç kere ısrar edince araştırmaya başladım. Çünkü koltuk ısıtma pedi koltukta kullanılan yatay ya da dikey çizgilere göre alınır dikey çizgili koltuğa ortası boş ped alınmalı aksi taktirde montaj yapılmaz yapılsa da sağlıklı olmaz çünkü üstteki fotolardaki gibi kırılır yanar ya da kopar. Neyse aradığım pedleri bulunca sipariş ettim yurtdışından 18 günde elime geçti. Ancak ben 4 pedli takım istemiştim ve bir şeyi hesaba katmamıştım hep koltuğun alt minderine bakmışım sırt minderindeki yarıya kadar diye sonra onunla kesişen yatay çizgi gözümden kaçmış. Yani sırt kısmına ped montajı yapmam pek sağlıklı olmayacaktı. Neyse düşündüm bizim eskiler ayağını ya da sırtını sıcak tut diye çok söylemezler ama betona oturma yaş yere oturma gibi uyarılarda çok bulunurlar asıl sıcak tutmamız gereken bölgenin oturma kısmımız olduğunun önemine vurgu yaparlardı biz küçükken demek ki soğuğu aldığımız bölge belli diyerek sadece oturma minderine montajı gerçekleştirdim.
Fotolarda göreceksiniz beni bu işte en çok uğraştıran şey düğmelerin montajı oldu forester ya da imprezanın komple içini boşaltacağım sürede sadece vitesin oradan arka koltuğa bir tane kablo çekebildim LEGACY işçiliğine bir daha bulaşmayı düşünmüyorum.
Görüyorsunuz anlatmaya gerek yok sırt kısmındaki bahsettiğim T şeklindeki kesişen çizgiler oturma kısmında yok.
Önce alttaki lanet olası kancaları tek tek söküyorum bitmek bilmiyor çok zorluyor kesilmiyor da oldukça sağlam aslında kancaları kesmek çok da işime gelmiyor çünkü toplarken hazır bükülmüş olduğu için sıkması çok kolay oluyor normalde gelen setin içinde kancalar mevcut.
Pedin ortasından çizgi şeklinde kesiyorum çünkü o aradan alta kancalarla alttaki teli tutturmak gerekiyor. Dikey çizgili koltuk için almış olduğum pedin özelliği dikkatli bakarsanır rezistans teli sağdan sola direk geçmiyor sağ koldan uca kadar gelip geri dönüyor ve sonra sol koldan aşağı gelip tekrar geri dönüyor ortada birleşseydi döşemenin telinin altında kalıp kırılacaktı.
Neyse hazır sökmüşken deri koltuğumu topladıktan sonra temizleyip kurumaya bırakıyorum. Bu arada ben düğme işine girişiyorum ama hemen çözemiyorum bu işi çünkü düğme işi bir sonraki güne kalıyor ön konsolda vitesin arkasında bardaklığın hemen önündeki koltuk ısıtma düğmelerinin sağda olanın yanında özellikle ayrılmış bir boşluk bulunmakta ve aldığım koltuk ısıtma düğmesinin ölçüsüne çok yakın bir ölçüye sahip bir boşluğu değerlendirmeyi düşünüyorum böylece orijinal bir görüntü elde etmeyi umuyorum.
Bitmiş halleri de böyle arkadaşlar.
Bu arada alttaki resimde de düğmenin montajını yapmadan önceki boşluğun olduğu yeri göreceksiniz.
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler daha sonra göğüsteki gözlere farkettiyseniz ışıklandırma yaptım onu konusunu hazırlayıp paylaşacağım.
Öncelikle ilk problem geçen sene kışın sonlarına doğru birden bire şoför koltuğumun alt minderi ısıtmaz olmuştu ben butamiratı bu kışın başında yaptım ama arada pc m bozuldu sonra telefonum kırıldı bir şekilde yedeklerden o zaman için çektiğim fotoları bulmuşken konusunu açayım istedim. Neyse ilk iş olarak ön koltuğu söktüm sonra sırt kısmını ayırdım, daha sonra koltuk yanlarındaki tuşların olduğu emniyet kemeri tokasının olduğu plastik bölümleri ayırınca döşeme ile birlikte minder elinizde kalıyor. Sonra minderin altından ve içinden kancalar sökülüp rezistansa ulaşılıyor. Rezistansa ulaştığımda gördüğüm manzara bu fotolardakiydi.
Tabi bu işleri hep tek başıma yaptığım için ve pis işler olduğu için foto çekme işini çalışma esnasında yapamıyorum sırf bu yüzden araçlarımda yaptığım bir çok problem çözümü ve aydınlatıcı konuyu sizlerle paylaşamıyorum çünkü görsel önemli sadece anlatım ise havada kalıyor. Nasıl çözdüğümü de artık anlatmak zorundayım yeni rezistans montajı fotolarımı bulamadım çünkü.
Neyse rezistans pedi zaman içinde kaymış koltuk orta çizgisini oluşturan telin arasına sıkışıp şase yapmış ve kopmuştu. Bu kabloların lehim tutup tutmayacağını ya da lehimlenmesi kolay ama ısınınca lehimi bırakmayacağına emin değildim. Tabi koltuğu sökmeden önce rezistans arayışına başlamıştım Letgo da sadece bu fotolarda gördüğünüz mavi rezistans kısmını pedden sökmüş ve satışa koymuş bir ilan denk geldi Kia Sorento koltuk ısıtma rezistansıymış. Neyse biraz pazarlıktan sonra komik bir fiyata aldım 35 TL ye yani yanlış okumadınız otuzbeş TL ye yolladı arkadaş bana 7,5 da kargo ödedim 42,5 TL ye soketli rezistans elime geçti. Normalde tek koltuktaki koltuk ısıtma donanımı sadece ped fiyatı 3,5 yıl önce takriben 1800 dü yani ön iki koltuktaki OEM ısıtmanın toplam fiyatı muhtemelen 4000 TL ye geliyordu şu anki döviz kuruyla siz hesaplayın artık. Zaten asıl problem ondan sonrasıydı ben bu teller varken bu rezistansı bunların üzerine nasıl monte edecektim ya da bu pedi kullanmalı mıyım diye düşünüp kaldım bir kaç gün çünkü bu gördüğünüz pedin içinde soketten rezistansa kadar herşey var ve taş röle diyen oldu ya da direnç diyen de çıktı adı neyse artık o da mevcuttu. Sonra olursa olur olmazsa 42,5 TL çöpe gider diyerekten sadece rezistans kısmını kesip rölenin devamına lehimledim. Rezistansa bu zigzagları verip yapıştırmayı düşündüm sonra ısıya karşı ne gibi sonuç alırım bilemedim dikkatli bakarsanız pedin üzerindeki rezistans pede resmen vakumla kaynatılıp gömülmüş sökmeye çalışınca yırtılıyor öyle hemen çıkmıyor. Neyse ki daha önceki Forester aracımın aynı koltuğunun aynı minder pedinde benzer bir sıkıntıyı yaşamıştım oradan aklıma geldi forester pedindeki rezistansı küçük dikişlerle tutturmuşlardı ben de aldım iğne ipliği aynı şekilde tek tek zigzag yaparak diktim sonra koltuktaki boş soketine takıp çalıştırdım ve anında ısınıyordu normalde OEM rezistans bu kadar çabuk ısınmıyordu buna daha çok sevindim çünkü soğuk havalarda bazen koltuk ısınana kadar işe yetişiyordum şimdi 100-150 metre gidince en sıcak konuma kadar ısıtmış oluyor. Sivas gibi bir yerde gerçekten çok önemli bir donanım hele de deri koltuklu araçlarda olmazsa olmaz.
Olmazsa olmaz deyince aklıma geldi bir taşla iki kuş olsun Subaru dahil bazı araç firmalarını hiç anlayamıyorum ön koltuğa ısıtma koyup arkaya koymamak nasıl bir standarttır neyin gereğidir akıl alır değil.
Neyse beni tanıyan arkadaşlar bilir eski aracım Forester XT nin arka koltuklarına ısıtma montajı yapmıştım bunda da kızımı okula bırakırken niye bu arabada benim koltuğum ısınmıyor eskisinde ne güzel ısınıyordu diye bir kaç kere ısrar edince araştırmaya başladım. Çünkü koltuk ısıtma pedi koltukta kullanılan yatay ya da dikey çizgilere göre alınır dikey çizgili koltuğa ortası boş ped alınmalı aksi taktirde montaj yapılmaz yapılsa da sağlıklı olmaz çünkü üstteki fotolardaki gibi kırılır yanar ya da kopar. Neyse aradığım pedleri bulunca sipariş ettim yurtdışından 18 günde elime geçti. Ancak ben 4 pedli takım istemiştim ve bir şeyi hesaba katmamıştım hep koltuğun alt minderine bakmışım sırt minderindeki yarıya kadar diye sonra onunla kesişen yatay çizgi gözümden kaçmış. Yani sırt kısmına ped montajı yapmam pek sağlıklı olmayacaktı. Neyse düşündüm bizim eskiler ayağını ya da sırtını sıcak tut diye çok söylemezler ama betona oturma yaş yere oturma gibi uyarılarda çok bulunurlar asıl sıcak tutmamız gereken bölgenin oturma kısmımız olduğunun önemine vurgu yaparlardı biz küçükken demek ki soğuğu aldığımız bölge belli diyerek sadece oturma minderine montajı gerçekleştirdim.
Fotolarda göreceksiniz beni bu işte en çok uğraştıran şey düğmelerin montajı oldu forester ya da imprezanın komple içini boşaltacağım sürede sadece vitesin oradan arka koltuğa bir tane kablo çekebildim LEGACY işçiliğine bir daha bulaşmayı düşünmüyorum.
Görüyorsunuz anlatmaya gerek yok sırt kısmındaki bahsettiğim T şeklindeki kesişen çizgiler oturma kısmında yok.
Önce alttaki lanet olası kancaları tek tek söküyorum bitmek bilmiyor çok zorluyor kesilmiyor da oldukça sağlam aslında kancaları kesmek çok da işime gelmiyor çünkü toplarken hazır bükülmüş olduğu için sıkması çok kolay oluyor normalde gelen setin içinde kancalar mevcut.
Pedin ortasından çizgi şeklinde kesiyorum çünkü o aradan alta kancalarla alttaki teli tutturmak gerekiyor. Dikey çizgili koltuk için almış olduğum pedin özelliği dikkatli bakarsanır rezistans teli sağdan sola direk geçmiyor sağ koldan uca kadar gelip geri dönüyor ve sonra sol koldan aşağı gelip tekrar geri dönüyor ortada birleşseydi döşemenin telinin altında kalıp kırılacaktı.
Neyse hazır sökmüşken deri koltuğumu topladıktan sonra temizleyip kurumaya bırakıyorum. Bu arada ben düğme işine girişiyorum ama hemen çözemiyorum bu işi çünkü düğme işi bir sonraki güne kalıyor ön konsolda vitesin arkasında bardaklığın hemen önündeki koltuk ısıtma düğmelerinin sağda olanın yanında özellikle ayrılmış bir boşluk bulunmakta ve aldığım koltuk ısıtma düğmesinin ölçüsüne çok yakın bir ölçüye sahip bir boşluğu değerlendirmeyi düşünüyorum böylece orijinal bir görüntü elde etmeyi umuyorum.
Bitmiş halleri de böyle arkadaşlar.
Bu arada alttaki resimde de düğmenin montajını yapmadan önceki boşluğun olduğu yeri göreceksiniz.
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler daha sonra göğüsteki gözlere farkettiyseniz ışıklandırma yaptım onu konusunu hazırlayıp paylaşacağım.