Sabah sohbet kısmında sormuştum. 2009 model, 150 bin km'de, tamamı yetkili servis bakımlı bir Forester buldum. Servis kayıtlarını da inceledim. Araç sahibi kumanda pili, yeni lastik vs. dahil yetkili serviste yaptırmış. Araç mekanik olarak bakımlı. Tabii iyi bir ustaya gösterilecek yine de.
Sadede geleyim; Bu aracı yaklaşık 50 km otoban ve şehiriçi kullandım. İlk defa Forester kullandım. Aracın motoru ve şanzımanı hoşuma gitti. Süspansiyonlar yumuşak. Ancak bana sanki Mitsubishi L-200 tarzı kamyonet kullanıyormuşum gibi geldi. Yol sesi ve trim sesleri eski aracıma göre yoğundu. Ayrıca, sanki araç çok hafif ve boşmuş da yandan kamyon geçse sallanacakmış gibi geldi.
Eski aracım 2012 model Chevrolet Cruze idi. Ağır ve konforlu ama sonuçta bir Mercedes değil yani. 2009 model bir Forester'ın Cruze'dan sonra böyle hissettirmesi normal midir? Yoksa ben yetkili servis bakımlı ama sahibi tarafından bakımsız bir Forester'a mı denk gelmişim?
Çok uzun oldu kusura bakmayın. Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim.
Otomobille kıyaslama yanlış. Araç yüksek, japonların sıfırınıda alsan ses var yalıtımı bilerekmi iyileştirmiyorlar bilmiyorum.. Bu fiatlara alınabilecek çok gerçek suv yok, piyasa suvcuk çok
Merhabalar. Trim sesi ve yalıtımdan kaynaklı yol rüzgar sesi japonların bir türlü önüne geçmek istemediği bir durum. Yandan araç geçse sallanacak gibi olamaz çünkü pek çok araçtan daha stabil gider.Hafiflik konusunda 2004 xt 1450 kg.2009ları bilmiyorum ama ralli ruhu hafif olmayı gerektiriyor olabilir Siz sürüş hissiyatına alışkın değilsiniz ondan size öyle gelmiştir.Düz yolda trim sesi geliyorsa dağa bayıra çok gitmiş olabilir. Bende zaman zaman araziye çıkıyorum trim sesi geliyor ama düz yolda değil. Yalıtımla yol ve rüzgar sesi halledilir.
(06-09-2019, Saat: 05:55)gonyalı4258 demiş ki: Otomobille kıyaslama yanlış. Araç yüksek, japonların sıfırınıda alsan ses var yalıtımı bilerekmi iyileştirmiyorlar bilmiyorum.. Bu fiatlara alınabilecek çok gerçek suv yok, piyasa suvcuk çok
(06-09-2019, Saat: 08:49)Adem61 demiş ki: Merhabalar. Trim sesi ve yalıtımdan kaynaklı yol rüzgar sesi japonların bir türlü önüne geçmek istemediği bir durum. Yandan araç geçse sallanacak gibi olamaz çünkü pek çok araçtan daha stabil gider.Hafiflik konusunda 2004 xt 1450 kg.2009ları bilmiyorum ama ralli ruhu hafif olmayı gerektiriyor olabilir Siz sürüş hissiyatına alışkın değilsiniz ondan size öyle gelmiştir.Düz yolda trim sesi geliyorsa dağa bayıra çok gitmiş olabilir. Bende zaman zaman araziye çıkıyorum trim sesi geliyor ama düz yolda değil. Yalıtımla yol ve rüzgar sesi halledilir.
Yanıtlarınız için teşekkürler. Aslında bir Forester'la daha sürüşe çıkabilsem Forester'dan kaynaklı mı yoksa ilgili araçtan kaynaklı mı böyle hissiyat oldu anlayabilirim diye düşünüyorum. Ama maalesef yakınlarımda başka Forester yok
Sabah sohbet kısmında sormuştum. 2009 model, 150 bin km'de, tamamı yetkili servis bakımlı bir Forester buldum. Servis kayıtlarını da inceledim. Araç sahibi kumanda pili, yeni lastik vs. dahil yetkili serviste yaptırmış. Araç mekanik olarak bakımlı. Tabii iyi bir ustaya gösterilecek yine de.
Sadede geleyim; Bu aracı yaklaşık 50 km otoban ve şehiriçi kullandım. İlk defa Forester kullandım. Aracın motoru ve şanzımanı hoşuma gitti. Süspansiyonlar yumuşak. Ancak bana sanki Mitsubishi L-200 tarzı kamyonet kullanıyormuşum gibi geldi. Yol sesi ve trim sesleri eski aracıma göre yoğundu. Ayrıca, sanki araç çok hafif ve boşmuş da yandan kamyon geçse sallanacakmış gibi geldi.
Eski aracım 2012 model Chevrolet Cruze idi. Ağır ve konforlu ama sonuçta bir Mercedes değil yani. 2009 model bir Forester'ın Cruze'dan sonra böyle hissettirmesi normal midir? Yoksa ben yetkili servis bakımlı ama sahibi tarafından bakımsız bir Forester'a mı denk gelmişim?
Çok uzun oldu kusura bakmayın. Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim.
3-5 sene evvel işyerinden bir arkadaşım kendi aracini parktan çıkaramamış ve ben de ona kendi XT mi vermiştim. Çocuğunu okuldan aldı geldi toplam 9 km falan anca vardır. Sonra dediki bana " abi bu nasıl araba sanki Fiat una sürüyorum. Çok hafif sanki uçacak" bunu söyleyen arkadaşın kendi aracı ise chavrolet aveo yani küçücük bir araba : Bende dedimki ilk kullananlara böyle bir hissiyat veriyor. Nedeni 4 çeker olması ve yolda kaymak gibi ilerlemesi. Yerden yüksek oluşu da buna etken. Subaruya yabancı olanların genelde kapıldığı ilk sürüş deneyimi bu şekilde. Ama alıştikca inanın o kuş gibi hafif gelen araba zamanla size tank hissi verecek. Kendinizi çok güvende hissedeceksiniz.
Sabah sohbet kısmında sormuştum. 2009 model, 150 bin km'de, tamamı yetkili servis bakımlı bir Forester buldum. Servis kayıtlarını da inceledim. Araç sahibi kumanda pili, yeni lastik vs. dahil yetkili serviste yaptırmış. Araç mekanik olarak bakımlı. Tabii iyi bir ustaya gösterilecek yine de.
Sadede geleyim; Bu aracı yaklaşık 50 km otoban ve şehiriçi kullandım. İlk defa Forester kullandım. Aracın motoru ve şanzımanı hoşuma gitti. Süspansiyonlar yumuşak. Ancak bana sanki Mitsubishi L-200 tarzı kamyonet kullanıyormuşum gibi geldi. Yol sesi ve trim sesleri eski aracıma göre yoğundu. Ayrıca, sanki araç çok hafif ve boşmuş da yandan kamyon geçse sallanacakmış gibi geldi.
Eski aracım 2012 model Chevrolet Cruze idi. Ağır ve konforlu ama sonuçta bir Mercedes değil yani. 2009 model bir Forester'ın Cruze'dan sonra böyle hissettirmesi normal midir? Yoksa ben yetkili servis bakımlı ama sahibi tarafından bakımsız bir Forester'a mı denk gelmişim?
Çok uzun oldu kusura bakmayın. Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim.
2016 yılı Eylül ayında 2000 motor 2006 model Toyota avensis aracımı satıp Subaru foresterı almaya gittiğimde araca ilk bindiğimde inanın aynı şeyleri düşündüm.Avensis aracım tamamen konfor üzerine ve ağır bir hissiyat veriyordu.İstanbuldan Bursa ya geldiğimde ise tamamen bütün duygularım değişti.2-3 saat içerisinde sanki hiç başka arabaya binmemişim ve forester yıllardır kendi aracımmış gibi duygulara kapıldım.Eşim ,avensisi satıp forester almama çok üzülmüştü ama sadece 1 gün): Atalarımız ne demişler At,avrat ve silahın iyi olacak.Bence doğru yoldasınız .Allah eşin de arabanın da karşımıza çıkacak insanların da en hayırlısını nasip eylesin.Beni yanlış anlamayın kendi malımı övme acziyetinde değilim.Tek amacım başka bir kardeşimin dostumun veya vatandaşın bütçesine uygun parasıyla en kaliteli araca binmesini teşvik etmek.3 yıldır kullanmaktayım ve bana tavsiye eden arkadaşıma hala dua etmekteyim.Hakkınızda hayırlısı.
Amortisörü yumuşak olan araba sürücüsüne yol yüzeyini az hissettirdiği ve biraz sessiz olduğu için konforlu gelir fakat "ağır" diyebilmek için bu arabanın virajlardaki salınımını da yaşamak lazım, yana çok yatıyor mu yoksa düz gidermiş gibi mi hissettiriyor?
Bizler bu "ağır" araba olayını yanlış yorumluyoruz bence, Chevrolet Cruze gibi bir arabadan sonra en sıradan Subaru bile yolda güven hissi verecektir ama şu var yolculuğu konforlu olmayacaktır o net.
Yere yakın arabadan sonra yüksek bir araba sürmek insanı ilk zaman tedirgin ediyor, bunu ben de yaşadım hem de arkası bir türlü sabit duramayan Sorento ile hissettim. Fakat Forester veya XV ile ne kadar yüksekte olsam da içinde bulunduğum aracın düz yoldada virajda da stabilitesini koruyacağını biliyorum çünkü bu güveni daha ilk virajda veriyorlar.
(06-09-2019, Saat: 08:49)Adem61 demiş ki: Merhabalar. Trim sesi ve yalıtımdan kaynaklı yol rüzgar sesi japonların bir türlü önüne geçmek istemediği bir durum. Yandan araç geçse sallanacak gibi olamaz çünkü pek çok araçtan daha stabil gider.Hafiflik konusunda 2004 xt 1450 kg.2009ları bilmiyorum ama ralli ruhu hafif olmayı gerektiriyor olabilir Siz sürüş hissiyatına alışkın değilsiniz ondan size öyle gelmiştir.Düz yolda trim sesi geliyorsa dağa bayıra çok gitmiş olabilir. Bende zaman zaman araziye çıkıyorum trim sesi geliyor ama düz yolda değil. Yalıtımla yol ve rüzgar sesi halledilir.
aslında ben de aracı ilk aldığımda araç virajlarda bile bi garip hissettirdi bana sonradan şirket arabasıyla "sembol" aynı viraja aynı hızla girmeye çalışınca anladım olayın aslında farklı olduğunu. forester ile virajı alırken şeritte istediğin gibi kalabiliyorsun zorladıkça çekiş sisteminin çalışmasını bile hissediyorsun. aynı hareketi önden çeker ile yaptığında bariyerlerin tozunu alırsın