2006 forester x aracımi kaça satmaliyim da outback alayım.... 126.000 km, LPG li, 1500 TL hasar kaydı, değişen yok, bir çamurluk lokal olmakla birlikte tamponlar boyalı, kumaş koltuk... Asiri göze batmamakla birlikte dolu izleri var.. Acaba ne kadara satilir? Hadi sattım,o hız sabitleme olması şartıyla 130-180 bin km arası outback kaça alınabilir?
Forum un cevapsız sorularından. İş dönüp dolaşıp aynı çıkmaz sokakta bitiyor. Subaru mu kaça satmaliyimki başka bir subaruya binebiliyim ))
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(18-07-2020, Saat: 00:27)viskoz demiş ki: Forum un cevapsız sorularından. İş dönüp dolaşıp aynı çıkmaz sokakta bitiyor. Subaru mu kaça satmaliyimki başka bir subaruya binebiliyim ))
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yaklaşık 1 ay dır parmağım ilanı onayla butonuna basamıyor.huyunu suyunu bildiğim 5 senedir bindigim arabamı sattım diyelim ki istediğim parayada sattım. Zor kısım sonra başlıyor kimin nasıl bindigini hiç bilmediğim bir Subaru almak !! Orta direk sabit gelirli benim gibiler için umulmadık sürprizler in acısı 6 aydan önce çıkmıyor malesef
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu balon piyasada aracını yüksek fiyata versen bile alacağın araç da şişmiş fiyattan gelecek. Herkes kâr ettiğini sanıyor ama paramız eridi pul oldu değer kaybı yaşıyor ve giderek artıyor bu değer kaybı. O yüzden işin zor. Bu arada aracın 75 - 95 bandında donanım, kaza boya ve km ye göre değişiyor.
(18-07-2020, Saat: 01:55)Cherkess demiş ki: Bu balon piyasada aracını yüksek fiyata versen bile alacağın araç da şişmiş fiyattan gelecek. Herkes kâr ettiğini sanıyor ama paramız eridi pul oldu değer kaybı yaşıyor ve giderek artıyor bu değer kaybı. O yüzden işin zor. Bu arada aracın 75 - 95 bandında donanım, kaza boya ve km ye göre değişiyor.
Faiz indirimi satıcı ve aracılara yaradı, alıcılar her zaman zararda. Evde de böyle arabada da. Sene başında ev satıp aldım. Sattığımın parasını kenara koysam hem ev hem de yeni bir araba alıyordum. Kısmet tabi. Piyasa daha ne kadar böyle gider Allah bilir. "İkinci el araca bütçesi yetmeyen müşteri 0 araç bakmaya başladı." Zaytung
O zaman heyecan aramaya gerek yok diyerek 180-200 bin km ye kadar eldeki araçla devam... Ya da takas denk gelirse anca o şekilde... Paranın adı var kendi yok... 2013 Punto için bile 80-90 lira istiyorlar... İkisini yanyana otoparta bile koymak istemem)
(18-07-2020, Saat: 09:03)student38 demiş ki: O zaman heyecan aramaya gerek yok diyerek 180-200 bin km ye kadar eldeki araçla devam... Ya da takas denk gelirse anca o şekilde... Paranın adı var kendi yok... 2013 Punto için bile 80-90 lira istiyorlar... İkisini yanyana otoparta bile koymak istemem)
Yurtdisinda insanlar arabalarina o kadar dikkat ediyorlar ve duzgun bakiyorlar ki, 200bin mil 300bin mil (yani neredeyse 480bin km) kullanmak bile cok garip sayilmiyor. (Sarp sanirim bunu cok iyi izah eder)
Bizim de artik bu “araba 100.000’i gecti artik bundan hayir gelmez” mantigindan kurtulmamiz lazim.
Siz arabaniza guzel bakin, yedek parcasini orijinal tutun, ustasini iyi secin, bakim maliyetlerinden kacmayin ve ne gerekiyorsa degistirin, o zaman 200bin de gider 300 bin de. Bakima vereceginiz para da yeni araba icin gireceginiz borcun kucuk bir miktari olur.
Keske biz de arabalarina cok iyi bakan, her detaya hakim olan, cok iyi isciliklerle araclarimizi koruyan ve 400bin 500bin km’lere kadar araclarimizi kullanan bir ulke olsak. Boylelikle para da iceride kalir, ulkenin usta kalitesi de yukselir.
(18-07-2020, Saat: 09:03)student38 demiş ki: O zaman heyecan aramaya gerek yok diyerek 180-200 bin km ye kadar eldeki araçla devam... Ya da takas denk gelirse anca o şekilde... Paranın adı var kendi yok... 2013 Punto için bile 80-90 lira istiyorlar... İkisini yanyana otoparta bile koymak istemem)
Yurtdisinda insanlar arabalarina o kadar dikkat ediyorlar ve duzgun bakiyorlar ki, 200bin mil 300bin mil (yani neredeyse 480bin km) kullanmak bile cok garip sayilmiyor. (Sarp sanirim bunu cok iyi izah eder)
Bizim de artik bu “araba 100.000’i gecti artik bundan hayir gelmez” mantigindan kurtulmamiz lazim.
Siz arabaniza guzel bakin, yedek parcasini orijinal tutun, ustasini iyi secin, bakim maliyetlerinden kacmayin ve ne gerekiyorsa degistirin, o zaman 200bin de gider 300 bin de. Bakima vereceginiz para da yeni araba icin gireceginiz borcun kucuk bir miktari olur.
Keske biz de arabalarina cok iyi bakan, her detaya hakim olan, cok iyi isciliklerle araclarimizi koruyan ve 400bin 500bin km’lere kadar araclarimizi kullanan bir ulke olsak. Boylelikle para da iceride kalir, ulkenin usta kalitesi de yukselir.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aynen katılıyorum. KM korkusu yüzünden araç satışları epey bi var. Araç sahipleri belli bi KM den sonra araçlarını satamayacakları ya da değerinin çok altında ancak satabilecekleri korkusuyla sanırım biran önce elden çıkarma gayreti içerisine giriyorlar. Bence de düzenli bakımlar yapılmışsa gerek yok bu tarz düşünce ve hareketlere
Km takıntısı bakımsız binilmesi nedeniyle... Adam 7-8 binlerde değişmesi gereken yağı 15-20 binde degistiriyorsa, gerekli bakımlarını yapmiyorsa illaki araç tek parça çelik olsa yıpranıyor... Bir de dürüst ustalar olmayınca bakımı yaptırmak isteyen araç sahipleri bile sanayiden uzak duruyor...
Aracımı alır almaz büyük bakımını daha once yapılmış olduğu halde tekrar yaptırdım. Rutin bakımını altı ayda bir yaptırıyorum. Orijinal filtre, en kalitelisinden yağ kullanıyorum. Yıprandığını düşündüğüm tüm parçalarını bozulmadan değiştiriyorum. Ancak, aracımı satacağım zaman bunların zerrece kıymeti olmayacak. Alıcı km.ye bakacak, boya soracak.
(18-07-2020, Saat: 11:19)sea demiş ki: Aracımı alır almaz büyük bakımını daha once yapılmış olduğu halde tekrar yaptırdım. Rutin bakımını altı ayda bir yaptırıyorum. Orijinal filtre, en kalitelisinden yağ kullanıyorum. Yıprandığını düşündüğüm tüm parçalarını bozulmadan değiştiriyorum. Ancak, aracımı satacağım zaman bunların zerrece kıymeti olmayacak. Alıcı km.ye bakacak, boya soracak.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Bence dogrusunu yapiyorsunuz. Clio, golf vs cok alinan/satilan araclarda bunu yapmak zor dediginiz gibi. Cunku alici anlamaz, km’ye ve boyaya bakar. Fakat Subaru gibi araclarda bahsettiginiz sekilde davranmak en dogrusu cunku alicisi standart alici degil, durumu anlar (diye umit ediyorum)