Merhaba, danışmak istediğim bir durum var arkadaşlar. bu forumun samimiyetine inanip güvendigim için de biraz özelimi anlatacağım kusura bakmayın şimdiden.
Babamın 2002 model manuel gx paket sanirim 124 beygir forester aracı var. babam bu yil ocak ayinda vefat etti. babamin vefatindan sonra araci satmaya kiyamadik. Hem babamizin hatirasi var dedik hem de seviyoruz emektar foresteri.
Ailem Konya'da, Ben Ordu'da ikamet ediyorum, dolayisiyla aracin problemleriyle ilgilenemiyorum. araci 20 yasindaki kiz kardesim kullaniyor. O da artik yoruldu problemlerinden ama hala satmaya kiyamiyoruz. Artik ben bir sekilde problemlerini çözmek istiyorum. Konyadaki yetkili servisi ne kadar sevsem de arizalara çare bulamadilar veya bizim yeterli vaktimiz olmadi hic. yilda zaten 3 5 günlügune Konyaya gidebiliyorum ben. Onda da ufak tefek arizalarini halledebiliyorum.
Araç her zaman yapmasada sık sık normal hızlarda yürürken gaz kesiyor ve tekliyor. Ve çok ciddi tekliyor ve uzun süre geçmiyor bazen devrini yükseltince rahatliyor. Bunu hem benzinde hem Lpgde yapıyor. bazen 70 80km hizla giderken stop edebiliyor. yanlis hatirlamiyorsam bu problem önceden de vardi ve babam sanirim çin sitelerinden bogaz kelebegi ve buji kablolari almişti ama çözüm olmadi. sorun bunlar olabilir mi diye servise sordugumda sorun onlar değil dediler ama gerçek sorunu onlar da bilmiyor. Kardesim kullandikca lpg ve benzin azaldikca daha fazla yaptigini iddaa ediyor. ama hem benzin hem lpgde de yaptigi icin bilemiyorum.
Aracin radyator suyu ve ek sogutma suyunda cok ciddi kaçak var. bazen 1 haftada bazen daha kisa sürede boşaldığini söylüyor kardesim. Allahtan harareti farkediyor. bunu da servise gosterdik ama sökmeden bakabildikleri yerlerde kacak olmadigini söyledi. söktürüp baktirmaya da firsatimiz olmadi henüz. simdi kiş da geldi sürekli antifiriz ekleyerek de kullanamayacak o yüzden bu sorunu acil cözmemiz gerekecek. bu sorunu da yanlis hatirlamiyorsam bi kac sene önce babam uzun yolda radyator hortumu patlamisti ve bisekilde yapilmisti. neler yapildi onu hatirlamiyorum radyator de degismis olabilir. ama bu kadar ciddi su kacagi yoktu o zamanlar.
son olarak son zamanlarda eksozdan oksuruk gibi ufak pat pat tarzinda sesler gelmeye baslamiş. bu problem henuz yeni bir fikrim yok.
böyle uzun uzun yazmamin sebebi butun bu arizalari cözerek babamin aracini kullanmaya devam etmek istiyorum arkadaslar. gerekirse 1 hafta izin alip konyaya veya ankaraya giderek bu problemleri çözmek istiyorum. zamanim kisitli olacagindan sizin tavsiyelerinizi ve fikirlerinizi alip öyle hareket etmek istedim. Problemler hakkinda bilginiz varsa, veya Konya ya da Ankara'da git göster dediğiniz ustalar vardir mutlaka. teşekkürler simdiden.
Babamın 2002 model manuel gx paket sanirim 124 beygir forester aracı var. babam bu yil ocak ayinda vefat etti. babamin vefatindan sonra araci satmaya kiyamadik. Hem babamizin hatirasi var dedik hem de seviyoruz emektar foresteri.
Ailem Konya'da, Ben Ordu'da ikamet ediyorum, dolayisiyla aracin problemleriyle ilgilenemiyorum. araci 20 yasindaki kiz kardesim kullaniyor. O da artik yoruldu problemlerinden ama hala satmaya kiyamiyoruz. Artik ben bir sekilde problemlerini çözmek istiyorum. Konyadaki yetkili servisi ne kadar sevsem de arizalara çare bulamadilar veya bizim yeterli vaktimiz olmadi hic. yilda zaten 3 5 günlügune Konyaya gidebiliyorum ben. Onda da ufak tefek arizalarini halledebiliyorum.
Araç her zaman yapmasada sık sık normal hızlarda yürürken gaz kesiyor ve tekliyor. Ve çok ciddi tekliyor ve uzun süre geçmiyor bazen devrini yükseltince rahatliyor. Bunu hem benzinde hem Lpgde yapıyor. bazen 70 80km hizla giderken stop edebiliyor. yanlis hatirlamiyorsam bu problem önceden de vardi ve babam sanirim çin sitelerinden bogaz kelebegi ve buji kablolari almişti ama çözüm olmadi. sorun bunlar olabilir mi diye servise sordugumda sorun onlar değil dediler ama gerçek sorunu onlar da bilmiyor. Kardesim kullandikca lpg ve benzin azaldikca daha fazla yaptigini iddaa ediyor. ama hem benzin hem lpgde de yaptigi icin bilemiyorum.
Aracin radyator suyu ve ek sogutma suyunda cok ciddi kaçak var. bazen 1 haftada bazen daha kisa sürede boşaldığini söylüyor kardesim. Allahtan harareti farkediyor. bunu da servise gosterdik ama sökmeden bakabildikleri yerlerde kacak olmadigini söyledi. söktürüp baktirmaya da firsatimiz olmadi henüz. simdi kiş da geldi sürekli antifiriz ekleyerek de kullanamayacak o yüzden bu sorunu acil cözmemiz gerekecek. bu sorunu da yanlis hatirlamiyorsam bi kac sene önce babam uzun yolda radyator hortumu patlamisti ve bisekilde yapilmisti. neler yapildi onu hatirlamiyorum radyator de degismis olabilir. ama bu kadar ciddi su kacagi yoktu o zamanlar.
son olarak son zamanlarda eksozdan oksuruk gibi ufak pat pat tarzinda sesler gelmeye baslamiş. bu problem henuz yeni bir fikrim yok.
böyle uzun uzun yazmamin sebebi butun bu arizalari cözerek babamin aracini kullanmaya devam etmek istiyorum arkadaslar. gerekirse 1 hafta izin alip konyaya veya ankaraya giderek bu problemleri çözmek istiyorum. zamanim kisitli olacagindan sizin tavsiyelerinizi ve fikirlerinizi alip öyle hareket etmek istedim. Problemler hakkinda bilginiz varsa, veya Konya ya da Ankara'da git göster dediğiniz ustalar vardir mutlaka. teşekkürler simdiden.