Herkese merhabalar Bugun İzmir için yine yagmurlu gunlerden, ekteki google map fotolarına 2 viraj isaretledim. Bunlar izmir-cesme otobanina girer (A) ve cikarken (B) olan 2 viraj. Her iki viraj icin de hiz siniri 40 ve ne zaman yagmur yagsa A olanda kaza oluyor, B olana biraz daha yabanciyim. Bugun B yazan viraja sanırım 60 ile girince, aracin arkasi birden kaydi sonra gosterge ekranrinda ESP uyarisi yandi ve hafif fren yapinca toparlayarak devam etti. Tabii bazi insanlar bu hareketleri arkadan itisli araclarda bilerek yapiyorlar ama benim hic de boyle bir istegim yok. 2010 (XT) aracta X mode mevcut degil, bu tip aracin arkasinin kaymasi durumlari normal midir merak ettigim icin sormak istedim. Bu arada aynadan baktigimda 50m fln arkamdaki Peugeout 2008 SUV sanki benden hizli sekilde sorunsuz donuyordu. Ayrica acaba tekerlerin durumu ile de ilgili olabilir mi? Cok tesekkurler CVA [attachment=3724][attachment=3723]
Geçmiş olsun. Bahsettiğiniz durumda ilk şüpheliler lastiklerdir. O bölgede zayıf bir ihtimal ama yola kaygan bir malzeme dökülmüş ve şansızlık eseri oraya denk gelmiş olabilirsiniz. Lastikler sağlam ise, bir yerde aracı lifte aldırıp tekerler boşta iken gaz verin. Bütün tekerlerin dönmesi lazım. Bir iki arkadaşımızın başına arka tekerlerde tahrik gücü olmadığı halde aracın herhangi bir arıza ışığı yakmadığı görüldü. Eğer durum bahsedildiği gibi arka tekerlede tahrik kuvveti yok ise, ilkin ilgili yere ait sigortayı kontrol edin. Araç lifte alınıp tekerleklerin kontrolü yapılırken video ile kayıt altına alırsanız, daha tecrübeli arkadaşların yorumu olacaktır.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Geçmiş olsun. Bahsettiğiniz durumda ilk şüpheliler lastiklerdir. O bölgede zayıf bir ihtimal ama yola kaygan bir malzeme dökülmüş ve şansızlık eseri oraya denk gelmiş olabilirsiniz. Lastikler sağlam ise, bir yerde aracı lifte aldırıp tekerler boşta iken gaz verin. Bütün tekerlerin dönmesi lazım. Bir iki arkadaşımızın başına arka tekerlerde tahrik gücü olmadığı halde aracın herhangi bir arıza ışığı yakmadığı görüldü. Eğer durum bahsedildiği gibi arka tekerlede tahrik kuvveti yok ise, ilkin ilgili yere ait sigortayı kontrol edin. Araç lifte alınıp tekerleklerin kontrolü yapılırken video ile kayıt altına alırsanız, daha tecrübeli arkadaşların yorumu olacaktır.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Öncelikle sorun yaşamamanız sevindirici lastikleriniz kış lastiği ise yağmurda performansı çok düşüyor 1 2 firma hariç su birikintisi var ise suyu iyi tahliye edememiştir birde 2008 üzeri foresterler biraz havaleli (yüksek) ve 2008 den önceki kasalarda olan self leveling amortisörler bu kasalarda mevcut değil benim aklıma gelen şüpheliler bunlar.
Benim aracımda 2010 forester. Benim lastiklerim Michelin latitude cross M+S kodlu ve oldukça dişli. Normal havada panik frende dahi hiç kaydığına şahit olmadım. Yağmurlu havada işler değişiyor. Kasise yaklaşırken bile kızaklıyor. Tatlı virajlarda tatlı tatlı kıç atıyor . 2008 dediğiniz araç hatcbacklerle aynı tavan yüksekliğine sahip yükseltilmiş otomobil. Yanına park ettiğinizde ne demek istediğimi fark ediyorsunuz. Lastik birinci etmen ama Yağmurda biraz daha temkinli olmakta fayda var.
Bende de 2015 forester araç ve AT lastik var. Yukarıda arkadaşların bahsettiği gibi lastik 1. Unsur bu tip durumlarda. Hele AT lastiklerin yağışlı yolda performansı çok sıkıntılı. Ben bir seferinde yonca dediğimiz ıslak bir yolda ort. 40 km/sa hız ile dönerken istemeden ciddi bir yanlamisligim var. Aracınızın dört çeker sistemi sağlıklı bir şekilde çalışıyor ise kontrole lastiklerden başlamanızda fayda var. Lastikler ok ise Nuri beyin dediği gibi araç unsurlarına bakmanız gerekir.
Lastikler ve çekiş sisteminde problem yok ise, başka bir marka standart çekiş sistemine sahip. bir aracın "aynı zeminde" sizin aracınızdan daha iyi dönme ihtimali yok. Ancak nasıl olur? 1) Çok daha iyi ıslak zemin tutuşu lastikler vardır (Sizdekine kıyasla yani, sizinkinin diş derinlikleri azalmış ya da bitmiş olabilir, ya da sizinkine göre derinlikleri farklı olabilir, ya da sizin aracınızda yaz lastiği, hatta başlı başına çamura özel - kış ya da 4 mevsim diye satılan ama öyle olmayan- "fazla dişli" yaz lastiği olabilir), çamura özel ekstra dişli (A/T ya da M/T) lastikler inanılmaz kaydırır ıslak zeminde,
2) Milimetrik de olsa siz daha fazla suya basmış olabilirsiniz, ilgili araç suyun minyatür dere şeklinde akmadığı ya da birikmediği yerlere basmıştır, dolayısıyla nispeten göllenmeyen yere bastığı için hızını ve tutunması nı korumuştur,
3) Direksiyonu iki eliyle sımsıkı kavramıştır, ihtimal olarak belki tek elle hatta parmak uçları ile kullanım maalesef çok tehlikeli ve çok yaygın olarak yapılan bir yanlış. Özellikle uzun yolda bilek ve dirseklerimin ağrıdığını bilirim. Tekerlerdeki güç, kullanım sırasında eğer avuç içlerinde hissedilmez ise o kullanım eksik ve tehlikelidir. Özellikle tek el tutuşu ve hatta yaygın olarak parmak uçları ile direksiyon tutuşu, ani şekilde çok kötü kaza yapmanın önüne geçebilmek için aracın savrulmaya başlamasında yetkin biçimde kontrol edebilme ihtimalini ortadan kaldırmaktadır.
4) Çekiş sistemi ile ilgili detayı yukarıda arkadaşlarım belirtmişler. Eğer madde 1, 2 ve 3'e ait yanıtlar, kusursuz yanıtlar ile konumuzun dışında kalıyor ise, bu madde (Md. 4) yegane ihtimal olarak karşımıza çıkıyor.
Ancak bana sorarsanız, 4x4 sisteminizin kusursuz çalıştığını varsayıyorum, lastiklerinizin de en azından orta düzeyde tutunma sağlayacak nitelikte olduğunu ve direksiyonun da bilinçli ya da dalgın olmayan şekilde tutulduğunu düşünüyorum,
Standart bir (önden çeker, 2wd) Suvun, herhangi bir SAWD Subaru'dan görece daha iyi yol tutması ancak içinde çok yüklü ağırlık varsa, lastikleri çok çok iyi ise (Zemin için), direksiyon hakimiyetini çok çok iyi sağlamışsa (Bilekten güç verip iki elle sımsıkı tutuyorsa) ve / veya ıslak zeminde su birikintisine daha az denk gelmişse bir ihtimal dahilinde, ancak "belki", olabilir.
Önden çeker standart bir suv, hele ki bu tip, küçük motor / görece fazla beygirli, yüksek ağırlık merkezli, önünde asimetrik ağırlık dağılımlı ve arkası boş bu tip araçlar, yol tutunması konusunda, herhangi bir Subaru ile kesinlikle karşılaştırılacak araçlar değildir, modeli / yılı ne olursa olsun. Klasmanları başkadır, bambaşkadır.
O nedenle iyi bir Quattro (En az A4 ve üzeri ya da Q5 ve üzeri), E250 4 matic, 5 Xdrive vb olmadan bu tip standart araçlarla kullanmakta olduğunuz aracınızı karşılaştırmayın.
Oncelikle degerli yorumlariniz icin cok tesekkurler
Tekerler onceki sahibi tarafindan alindigi icin cok bir bilgim yok ancak 2013 uretim yilindan Kumho 225/55 R17 97H Sense KR26, sanirim bunlar 4 mevsim tekerlekler ama emin de degilim bir yerde yaz lastigi de diyor.
kte iki foto atiyorum disleri pek gidik gorunmese de bugun lastikciye giderek hem araci kaldirip gaza basarak arka tekerlerin donup donmedigini (cekis) kontrol ettirecegim hem de teker derinligini olctureceğim (tabii olcerse). Sanırım Kumho cok kaliteli bir teker degil ama bu "kaydirma/kic atmasi" durumuna neden olacak kadar da kalitesiz degildir diye dusunuyorum. Eger bu iki nedenden dolayi da degilse herhalde Nuri ve Ertug beylarin dedigi gibi ihtmail dahilinde farkli sular ya da kaygan zemin uzerinden gectik diger araclarla.
Öncelikle geçmiş olsun. Kumho deyince ve de eski tarihli olunca başka yerde kabahat aramaya gerek yok. İki yıl önce 2006 corolla ile D100 yolunda izmit tavşancıl yokuşunda yağmurlu bir havada Kumho kış lastikli araç suda kızaklayarak bariyere girip aracı pert ettim. O esnada benden çok çok hızlı diğer araçlar virajı alıp yoluna devam ediyordu. Su an ki forester aracımda da 2015 45. Hafta üretimi dişleri çok iyi durumda Kumho dört mevsim vardı. Balans ayarına gittiğmdd üç tanesinin atmış olduğunu gördük. O yüzden bence lastikleri değiştirin
Oncelikle degerli yorumlariniz icin cok tesekkurler
Tekerler onceki sahibi tarafindan alindigi icin cok bir bilgim yok ancak 2013 uretim yilindan Kumho 225/55 R17 97H Sense KR26, sanirim bunlar 4 mevsim tekerlekler ama emin de degilim bir yerde yaz lastigi de diyor.
kte iki foto atiyorum disleri pek gidik gorunmese de bugun lastikciye giderek hem araci kaldirip gaza basarak arka tekerlerin donup donmedigini (cekis) kontrol ettirecegim hem de teker derinligini olctureceğim (tabii olcerse). Sanırım Kumho cok kaliteli bir teker degil ama bu "kaydirma/kic atmasi" durumuna neden olacak kadar da kalitesiz degildir diye dusunuyorum. Eger bu iki nedenden dolayi da degilse herhalde Nuri ve Ertug beylarin dedigi gibi ihtmail dahilinde farkli sular ya da kaygan zemin uzerinden gectik diger araclarla.
Selamlar CVA
Sayın bluesertao, Kumho Sense 4 mevsim lastiktir. Kumho'nun son yıllarda ürettiği kış lastikleri için iyi şeyler duyuyorum ancak aynısı diğer lastikleri için geçerli değil. Ayrıca markası ve diş derinliği ne olursa olsun 2013 üretimi bir lastiğin ömrü bitmiştir. Bir lastiğin ömrü en fazla beş yıldır. Kullanım şartlarına bağlı olarak bu 4 yıla kadar düşebilir. Sizin lastikleri bir an önce değiştirmenizde fayda var.