@
Cherkess hocamin eski bir mesajindan alinti.
"Sedan araçlarda sadece arka koltuğun altına bile yalıtım yapılsa ciddi fark ediyor.
Hb araçlarda bagaj içi yalıtımı ve arka koltuğun altı yalıtılınca da çok ciddi bir sessizliğe kavuşuluyor.
Foresterlarda arka koltuk bagaj içi ve bagaja bakan davlumbaz çıkıntılarının içinin yalıtımı ciddi bir sessizlik yaratıyor.
Bahsettiğim bölümler bu araçların en zayıf noktalarıdır.
Bizim araçlara Türkiye de akustik camı bırak normal cam bulmak da mesele olduğu için cam işine hiç girmeyelim Gülücük
Kaput keçesinin altını da unutmayalım.
Net sessizlik yangın duvarını yalıtmadan pek mümkün olmayacaktır zaten.
Bir de kapı iç döşemesinin de akustik süngerle desteklenip rezonansın kesilmesi gerekiyor kapı sadece iç ve dış sac yalıtımıyla bitmiyor.
Alüminyumlu malzeme bizde bitüself var genelde içi zift dışı alüminyum kaplı. Bunu bitüself markasıyla alınca çok pahalıya geliyor ama oto döşemecilerde m2 işi satılıyor çok daha uygun oluyor.
Süngerli ve ya kauçuk malzeme kullanılacaksa ilk olarak yanmaz olmasına sonra dansitesine dikkat etmek lazım dns diye kısaltılıyor bu değer malzemenin yoğunluğunu belirler ne kadar yüksekse o kadar ses geçirmez.
Yol sesi için davlumbaz içlerinin yalıtımı şart ancak çamurluk içinde kalan diğer boşlukların da doldurulması gerek ve davlumbaz takılınca da pütür yapılırsa tekerlekten davlumbaza sıçrayan taşların tık tık sesleri pıt pıt diye var yok arası bir seviyeye düşmesini sağlar.
Bir de bagaj zemini olan halı kaplı kapağında alttan yalıtılması bagajdaki sesleri çok daha başarılı kesecektir."
Araclarina izolasyon uygulamasi yapan uyelerin paylasimlari:
http://subaruturkiyeforum.com/konu-araba...pilir.html http://subaruturkiyeforum.com/konu-subar...aptim.html http://subaruturkiyeforum.com/konu-ses-i...stemi.html http://subaruturkiyeforum.com/konu-izola...emesi.html http://subaruturkiyeforum.com/konu-legac...syonu.html