Herkese Merhabalar. Daha önceki lastik konularında ben de lastiğimin durumu ile ilgili paylaşımda bulunup görüş almıştım. Kullandığım lastikler 2015 45. hafta üretimi "kumho road venture kl51" modeliydi. Diş derinliği çok iyi olmasına rağmen eski tarihli olması(iki tane lastik kaynaklı kaza yapmış biri olarak) sürüşte hep tedirginlik yapıyordu. Özellikle yüksek hızlarda.
Beni asıl korkutan lastiklerden biri geçen yaz sert çukura düşünce kırıldı ve lastiklerin genel durumu iyi olunca stepneyle bir iki sezon idare edip yeni takım lastik almaktı. Stepne orijinal 2010 üretimi Yokohama g95 modeliydi. Ben hep ondan beklerken geçen gün abim aracın sağ arkasında seyahat ederken senin lastikte balans var deyince ben de lastikçiye gidip balans ayarı
yaptırayım. Usta lastikleri sökerken durumunu sorduğumda tarihi biraz eskimiş ama lastikler güzel görünüyor biraz daha gider dedi. Balans makinesine takıp döndürünce hafif hafif yalpalama yaptığını gördük. Diğer kumho da yalpalayınca artık kaçarı yok lastikleri yenilemem gerekti. Meraktan bir de yokohamaya baktık ip gibi dönüyordu.
Daha önceki araştırmalarımda yazlık lastik seçimi için hep bir kararsızlık yaşıyordum. Yazın bazen kırlara çıkmam bazen de kum vs gezmem nedeniyle biraz bu isteklerime cevap verebilecek bir yaz lastiği arayışına girmiştim. Aklımda yokohama geolander go 15 at vardı ama lastikler lastikçide sıkıntı çıkarınca ve yokohama bulma şansımın az olmasını da hesaba katarak direk "dunlop" taktırdım. Dunlopun sport 050+ modelini düşünmüştüm ama lastikçi de yoktu. Fabrikada da 2 tane gözüküyordu. Öyle olunca ben de sport fm800 modelinin takımını 3200 liraya aldım. Bakalım yol tutuş ve yakıta etkisi nasıl olacak. Falken ile aynı fabrikada üretiliyormuş Çankırı'da. Usta Falken 310 eceron un biraz daha yumşak olduğunu forestere gitmeyeceğini söyledi.
sonuç olarak her ne kadar diş derinliği iyi ve az kullanılmış olsa da eski tarihli lastiklere dikkat etmekte fayda var.