Benim çok hoşuma gitti. Umarım siz de beğenirsiniz.
https://www.ntv.com.tr/video/odan-100e/0...ELUHT7qwvw
https://www.ntv.com.tr/video/odan-100e/0...ELUHT7qwvw
jQuery(function() { jQuery("a").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("title").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("img").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("i").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("span").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("div").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("label").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("input").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); });
.ust{position: fixed;top: 0;left: 0;z-index: 1;width: 100%;} .yukle {height: 2px;margin-bottom: -2px;background: #8BC34A;width: 0%;} .main .content {margin: 0 auto;width: 500px;text-align:justify;font-size: 20px} STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
Benim çok hoşuma gitti. Umarım siz de beğenirsiniz. https://www.ntv.com.tr/video/odan-100e/0...ELUHT7qwvw 18-06-2019, Saat: 18:52 Teşekkürler paylaşım için. Keyifle izledim. Subaru, Ormancıya yeni özellikler katarak daha da değerli olmasını sağlamış. 18-06-2019, Saat: 19:01 Yabancı incelemelerde dikkatimi çeken birşey oldu, 2013ten beri kullanılan kaput amortisöründen vazgeçmişler nedense. Bir tek o hoşuma gitmedi, yoksa makine yıkılıyor abi 18-06-2019, Saat: 20:33 Hybrid teknolojisi güzel.forester zaten guzel.iki guzellik birleşince daha ne olsun 19-06-2019, Saat: 11:21 izlerken içimin yağları eridi 19-06-2019, Saat: 16:44 https://www.subaru.com/vehicles/crosstre...ew-gallery burda crosstrek hybrid in surus sekline gore animasyonlarini gosteriyor. OVERVIEW EVERYDAY DRIVING ALL-ELECTRIC POWER BATTERY SAVING CHARGING ON THE GO Hybrid konusunda cok fazla bilgim henuz yok ama yavastan ogrenmeye basliyorum ve tecrube ediniyorum. Basitce sunu soyleyeyim. Icten yanmali motorlarda kullanilan yakit ile guc uretildikten sonra; arac suzulmeye veya frenlemeye alindiginda guc kaybi 100%. yani yaktiginiz yakit ile kazandiginiz guc kaybolup gidiyor. Hybrid olayindaki mantik ise; bu kaybi en aza indirmek. Onu da frenleme yaparken veya araci suzulmeye biraktiginizda poryo sistemindeki dinamolar sayesinde 12V DC(Dogru akim) elektrige donusturup, aracin hybrid pillerini sarj ediyor. Invertor yardimiyla bu elektrigi ihtiyac duyulmasi durumunda AC (alternatif akim) yani evlerde kullanilan elektrik turune ceviriyor. Peki bu elektrigi nerde kullaniyorsun. Yogun dur kalkli veya cok yavas seyir hizina sahip trafikte pillerde depo edilmis elektrik, aracin elektrik motorunu besleyerek trafikte 0 emisyon 100% elektrik ile gitmenize olanak sagliyor. Hiz limiti genelde elektrik modunda 25mil(40km) ye kadar. Gaza ani basilmasi veya araca ekstra tork ve performans gerektiginde benzinli motor devreye girerek araci hareket ettiriyor. Otoyol vs suruslerinde guce yani hizlanmaya ihtiyac duydugunda Benzin motora elektrikli motor da destek vererek normalde yakmasi gereken ornegin 2lt benzin karsiligi gucun bir kismini elektrik motordan sagladigi icin atiyorum 1,5lt yakit ile ayni gucu almanizi sagliyor. Aracin otoyol suruslerinde veya sehirler arasi suruslerde suzulmesini sagladiginizda, yani ayaginizi gazdan cektiginizde benzinli motor kapanip, arac pillerini sarj ediyor. 50mil(88km) altindaki hizlarda gaz pedalini kullandiginizda elektrik modunda devam ediyor. Ama bu gaz pedali kullanimi cok hassas. yani biraz fazla basarsaniz benzine geciyor. (ortalama 1 ay kullanim sonunda bunu dengeleyebiliyorsunuz). 50mil (88km) uzerindeki hizlarda ise, elektrikli motor benzinli motora surekli veya ihtiyac duyuldugunda destek veriyor. Yani araciniz yuksek hizlarda agirlikli benzin veya benzin+elektrik ayni anda kullaniyor. Sadece elektrik ozelligi olmuyor. Regenerative Fren Sistemi: Hybrid araclarda 2 fren sistemi var. 1.sistem butun araclardaki hidrolik basinci ve balatalar ile calisan duzen. Diger sistemde regenerative fren sistemi. Bu fren sisteminde fren balatalari kullanilmiyor. Aracin dinamo sistemi kullanilarak tekerleklerdeki donme elektrige cevrildigi icin araci yavaslatiyor. Fren pedalini kullandiginizda bu sistem daha fazla devreye girip daha cok elektrik uretiyor karsiliginda daha hizli durmaya olanak sagliyor. Yani sizin trafikte fren pedalini kullanirken uyguladiginiz guc ile bu sistem daha performansli durus sagliyor. Peki klasik sistem ne ise yariyor. Ani fren veya bu fren sisteminin destekleyemedigi durmalarda ornegin 120km hizla giderken yapilan ani fren gibi durumlarda regenerative fren sistemine destek vererek araci aninda durmasini sagliyor. Yani demem su ki, 30.000km de bir degistiginiz fren balatalari ve diskleri bu fren sistemi sayesinde 100.000km veya uzerinde degisim olanagi sagliyor. Yabanci forumlarda denk gelirseniz 100.000-150.000 mil boyunca fren balatasi degismemis fabrikasyon balata kullananlar mevcut. Sanzuman: Hybrid araclarda sanzuman terimi aslinda yok. Yok derken alisagelmis bir sanzuman sistemi yok. eCVT adi verilen 1 veya 2 ileri sanzuman mevcut. Ford 1 ileri kullanirken, toyota grubu 2 ileri kullaniyor. Yani sanzuman yagi degismek, defransiyel yagi degismek gibi kolay ve az riskli. gaza bastiginiz anda 2 ileri bile olsa vites degisimini anlamiyorsunuz. Ama motorda bagirmayi duyabiliyorsunuz. Sebebi de 2 ileri sistemden dolayi. ama 0-100 km yi tam performans ile gayet hizli goruyorsunuz(motor hacmine bagli). Arac kalkislarda veya islak zeminde patinaja dusebiliyor. Sebebi de sanirim "Direct Drive" denilen yani motor gucunun lastiklere ayni gucte kayipsiz direk iletilmesinden dolayi. Bakim: * benzinli motordaki gibi bakimin aynisi. * V kayisi yok (subaru haric) * Yasadiginiz bolge veya km ye bagli olarak hibrit pil sogutma fan ve varsa filtresinin temizligi ( sadece tazikli hava ile temizleme) * Belli kmlerde hibrit pillerinin baglanti terminalleri(bakir parcalar) oksitlerden temizlemek ( yuksek voltaj sebebiyle dikkatli hareket edilmesi lazim. izolasyonlu eldiven vs sart. * sanzuman yaginin degisimi ( komple degisim soz konusu ve ne kadar koyacagim sorununun olmamasi) * fren hidrolik degisimi (duydugum kadariyla yetkili serviste bilgisayara baglanarak degisiliyor) suana kadar tespitlerim ve ogrendiklerim bunlar. Piller 150.000 mil e kadar(240.000km) sorunsuz, sonrasinda performans dusuklugu oldugu soyleniyor. Benim arac 156.000mil de ve tek gordugum sey, pili 100% doldurmam zaman aliyor. ama son cizgiye kadar sorunsuz doluyor. terminalleri temizlemedim henuz belki etkili olabilir. Hibrit parcalarinin fiyatlari birazcik pahali ama kolay bozulmuyor. 28-10-2019, Saat: 10:10 Belki absürt bir konu ama bizim güzel ülkemizde eninde sonunda sorulacak bir soru: Hibrit araçlara "tüp/lpg" takılabilir mi? Bunu normal araçlara tüp takan teknik arkadaşlar cevaplayabilir... 28-10-2019, Saat: 11:01 (28-10-2019, Saat: 10:10)tanidik demiş ki: Belki absürt bir konu ama bizim güzel ülkemizde eninde sonunda sorulacak bir soru: Hibrit araçlara "tüp/lpg" takılabilir mi? Bunu normal araçlara tüp takan teknik arkadaşlar cevaplayabilir... Takılıyor olsa bile biraz beklenmesi lazım. İlk çıkan sistemlerin mutlaka bir sorunu oluyor ve bu zamanla çözülüyor. Sistem yeni çıkmış ise ( henüz haberim olmadı) biraz beklenip, çıkan sistemin bir kaç defa yenilenmesi lazım ki randıman alınsın 27-12-2023, Saat: 10:00 Subaru 2025'te tamamını Toyota'dan alacağı hybrid sisteme geçiyormuş. Umarım mevcut e-boxer sorunları (düşük güç, akü boşalma sorunları vb.) çözülmüş olur. https://www.motor1.com/news/696979/subar...yota-tech/ Diğer yandan hybrid modellerde en çok şikayet edilen akünün park halindeyken kısa sürede (1-2 hafta) boşalması sorununa İngiltere'de bir çözüm bulmuşlar. Bir kullanıcı akü izolatörü taktıktan sonra bir daha bu sorunu yaşamamış. Hybrid araca sahip arkadaşların dikkatine! |