Kış lastiğinin 7 derece üstünde kullanılmasında ne gibi bir sakınca olabilir ? Aracın üstündeki lastiklerden çok memnunum su tahliyesii yol tutuşu yakıt ekonomisi süper yazında bunlarla devam edeyim diyorum
(18-01-2019, Saat: 20:34)BurakSF5 demiş ki: Kış lastiğinin 7 derece üstünde kullanılmasında ne gibi bir sakınca olabilir ? Aracın üstündeki lastiklerden çok memnunum su tahliyesii yol tutuşu yakıt ekonomisi süper yazında bunlarla devam edeyim diyorum
Ekonomi mi bu iste terslik var, cayır cayır oter yazın kayıș gibi gerisini bilmiyorum burak
Valla farketmese pist yarışmalarında her şarta göre ayrı lastik takmazlardı. Ayrıca yazın o lastikleri kullanırsan önümüzdeki kış yeniden lastik alman gerekir. Çünkü lastik çok fazla aşınır.
Kis/Kar lastiklerinin hamurlari yumusaktir. belirli sicaklik uzerine ciktiginda elinizle rahatca bastirabilirsiniz. Bu da demek oluyor ki sicak havalarda daha fazla yumusuyor. Sicaklik daha cok arttikca lastik artik erimeye basliyor ve kabak bir lastik karsiniza cok kisa surede cikiyor.
Bahsi gecen lastikleri belirli sicaklik uzerindeki hava kosullarinda kullanirsaniz, aracin kontrolunu kaybedersiniz. en ufak bir viraja bile normalde girdiginiz hizla giremiyorsunuz ve aracta surus hissi sanki buz uzerinde suruyorsunuz gibidir.
Bahsi gecen lastiklerin dis kalinligi normal mevsim lastiklerine nazaran daha derindir. boylece kuru ve duz bir zeminde aractan gelen ses, off road lastiginden gelen ses gibi olacaktir.
Butun bu bahsi gecen unsurlari gectik, aracinizin yakiti anormal bir sekilde artacaktir. yumusakligindan dolayi defransiyel ve cekis sistemlerinin de zarar gormesine neden olacaktir.
pistlerde kullanilan lastikleri, gundelik kullanim lastikleriyle kiyaslamayin. o lastikler en fazla belli bir km kullanilip atiliyor. hatta bir cogunun hamuru o kadar yumusaktir ki, tirnaginizla bile ezip iz yapabilirsiniz.
Şu an ebat büyütmeme rağmen yakıtta sıkıntı yaşamadım. 5 yıl kullanım ömrü olsa lastiğin ben şimdi kış lastiği alsam 5 yıl hiç sökmesem o 5 yıl içinde bir takım yaz lastiği parası ve işçilik parası kadar tasarruf edermi ona bakmak lazım. Bu konuyu tartışmak amaçlı açtım bende eskiden 35 derece sıcakta kış lastiği ile gezen birini gördüğüm zaman yuh enayi diyordum ama pekte öyle değil gibi ? :
Sarp ve hkn16 katılıyorum. Kışlık lastik yazin asfaltda erir ve kabak hale gelene kadar tutunma artar ama yakıtda artar. Kabak olduktan sonra daha ondan hizmet bekleme :
Bir kışlık lastik en kotu 6 sene gider çünkü yılın sadece 2.5 ayı kullanılır. Diğer aylar yazlık lastik ile devam edilir. Sen kışlık lastigi yazın kullanmaya çalışırsan bir dönemde o lastiği kabak hale getirirsin. Bir sonra ki sene kullanmazsin. Dolayısı ile avantajlı değil
(18-01-2019, Saat: 21:03)BurakSF5 demiş ki: Şu an ebat büyütmeme rağmen yakıtta sıkıntı yaşamadım. 5 yıl kullanım ömrü olsa lastiğin ben şimdi kış lastiği alsam 5 yıl hiç sökmesem o 5 yıl içinde bir takım yaz lastiği parası ve işçilik parası kadar tasarruf edermi ona bakmak lazım. Bu konuyu tartışmak amaçlı açtım bende eskiden 35 derece sıcakta kış lastiği ile gezen birini gördüğüm zaman yuh enayi diyordum ama pekte öyle değil gibi ? :
İlk yıllarında kullanmak mantıksız olur, lastiklerin ömrü biter ama lastiklerin kullanım zamanı dolmaya başladığı yıl çok sakıncası yok bence. son kez takmışsan ( yani 5 yıl veya 20bin km gibi) değiştirmeyip son baharda yeni kar lastiklerini alana kadar kullanılır.
Benim sorumda şu olsun :yakıtı %kaç artırır ? (şu anki şartlarda 1000 km de 450 tl gibi yakan bir araçtaki yakıt sarfiyatı ne kadar artar tahminen?