Ben Honda Jazz'da, Ankara Gölbaşı kosullarında Hankook i-cept kullanıyorum. Çok memnunum, hiç kayma sapma, otoparktan cıkamama vb. sorun yasamadım, Hankook öneririm kesinlikle. Legacy'de ise 370TL'den Barum Polaris 5 almıstım, Continental yan markası; onda da hiçbir sorun yasamadım.
Polatlı yolu da rüzgarlı ve buzlu olur bence şansa bırakmayın, kış için ayrı bir set düşünün. Şimdiden hayırlı olsun.
(15-09-2020, Saat: 22:33)VALMOND demiş ki: Lastik konusunda herkesin farklı bir düşüncesi var. Saygım var ben sadece tecrübemi paylaşmak istiyorum. 6,7 yıldır, eski aracımda da şimdiki aracımda da dört mevsim lastik kullandım. Nokian wrd3, nokian weatherproof kullandım. Şimdi foresterda da hankook icept. Kışın çoğunlukla Erzurum, Karlıova, Elâzığ yollarında. Yazın çoğunlukla mersin adana yollarında. Yol şartlarını düşünün artık. 10 yılda çok şükür bi sorun yaşamadım. Yazın biraz ses yapıyor ve lastik dişleri çabuk ypranıyor. Azami 3 yıl kullanılıyor. Onun dışında kayma duramama vs yaşamadım. Şimdi de alsam kesinlikle nokian weatherproof alırım. Mevsim geçişlerinde lastikçilerin önünde beklemeye sinir oluyorum 4 mevsim alıp ömrünü tamamlayana kadar kullanıyorum.
yazın çok yumuşak olduğu için duramama yaptımı hiç ve yakıtta değişim oldumu
(15-09-2020, Saat: 22:33)VALMOND demiş ki: Lastik konusunda herkesin farklı bir düşüncesi var. Saygım var ben sadece tecrübemi paylaşmak istiyorum. 6,7 yıldır, eski aracımda da şimdiki aracımda da dört mevsim lastik kullandım. Nokian wrd3, nokian weatherproof kullandım. Şimdi foresterda da hankook icept. Kışın çoğunlukla Erzurum, Karlıova, Elâzığ yollarında. Yazın çoğunlukla mersin adana yollarında. Yol şartlarını düşünün artık. 10 yılda çok şükür bi sorun yaşamadım. Yazın biraz ses yapıyor ve lastik dişleri çabuk ypranıyor. Azami 3 yıl kullanılıyor. Onun dışında kayma duramama vs yaşamadım. Şimdi de alsam kesinlikle nokian weatherproof alırım. Mevsim geçişlerinde lastikçilerin önünde beklemeye sinir oluyorum 4 mevsim alıp ömrünü tamamlayana kadar kullanıyorum.
yazın çok yumuşak olduğu için duramama yaptımı hiç ve yakıtta değişim oldumu
Benim kullandığım lastikler optimal bi sertlikte idi. Öyle bi şey yaşamadım. Nokian weatherproof çok iyi o konuda, tutunmada C, yakıtta A sınıf ve 68 desibelle en sessiz lastik ama pahalı ona bişey diyemem tercih meselesi. Ben 4 mevsim lastiklerin Türkiyenin yol şartlarında aniden değişen koşullara daha iyi uyum sağladığını düşünüyorum.
3 yıl, yaz ayrı (Good Year, fabrikasyon, Qashqai), kış ayrı (Petlas) kullandım. Ayrıca Spikes Spider çivili palet almıştım (Dağa çıkarken, Quatrro'nun bile durdurulduğu tipide izin alarak buzda çıktım bu palet sayesinde) Ayrıca Sapanca'da ve Sapanca'ya giderken, 2016 yılbaşında bir karış cam gibi buzda yine bu paletler ulaşım için net bir yanıt verdi. Kusursuz. Kış lastiği vb fiyatlarına kızıp almıştım (Yine de kızmama rağmen, sürüş güvenliği için bu paletleri aldığım günlerde kış lastiğini de aldık, pireye kızıp yorgan yakmadık) Istanbul ve Bursa'da Petlas, karda hiç üzmedi. Buzlu ortamda da bu lastikler gayet iyiydi. Mukavemet (Dayanıklılık), tutunma gayet yeterliydi. Arabayı değiştirirken yeni sahibine de hediye ettim durumları iyi olduğu için. Xv ile Kumho Wp51 aldım geçen yıl, Mudurnu'yu düşünerek. Ancak, Istanbul'daki hava şartlarının karlı zemin oranı, lastik değişim maliyeti ve zaman kaybı, ayrıca Xv üzerinde gelen lastiklerin M+S ve yaz, ayrı markalar olmasının sürüş güvenliğine olumsuz katkıları gibi nedenlerle 4 mevsim (3 PSMF) kar işaretli lastik almaya karar verdim. 225-55-17 ve yük endeksi kapıda ne diyorsa onun olması, Japon üreticinin vardır bir bildiğinden hareketle fazla seçenek yoktu. Bridgestone A005 aldım. Yaz, sıcak asfalt, sulama yapılan yarı ıslak viraj, kuru viraj vb tepkileri bence çok olumlu. Konfor olarak kış lastiğinden biraz daha iyi. Yağmurda da durma mesafesinde kış ile kaydadeğer bir fark göremedim (Ancak yağmurda, elbette sürüş tercihim hız sınırlarında oluyor. Kuru ve aydınlık havadaki kadar limitlerde kullanımım sözkonusu değil) Forum üyesi olmayan ve uzun süredir Outbacmk ve Forester kullanan çok yakın bir dostum ise 4mevsimlerle karda vb ortamda zorlanmadan kullandığını belirtti. Bu noktada, yukarıda belirtilen kışlık lastikler içinde, özellikle (Zaten bir arkadaşımız da yazmış) Falken için İngilizler başta olmak üzere kaydadeğer bir beğeni sözkonusu. Ardından Kumho, Petlas gibi markalar için de olumlu yorumlar okumuştum (Petlas ıslakta da çok iyiydi gerçekten, karda özellikle çok şaşırttı. Kar motoru pistinin yanındaki trafiğe kapalı alanda dolaşmıştım. Abartıp kaldığım noktada ise paletleri takıp otele geri dönmüştüm)
Uzun uzun düşündükten sonra dün 4 adet Good Year Vector 4 Seasons Gen3 (4 mevsim lastik) lastiklerin adedini 465 liradan satın aldım.
Nokian weatherproof için 385 lira fiyat almıştım. testlerin ve incelemelerin etkisi ile 80 liralık farka değeceğini düşünerek Good Year'da karar kıldım.
ancak bugün izlediğim bir inceleme sonucunda, bridgestone veya hankook'un ankara şartlarında daha iyi alternatifler olabileceğini de düşünüyorum. videonun sonunda puanlamadaki ağırlıkları değiştirince çıkan sonuca bakabilirsiniz.
(25-09-2020, Saat: 15:50)Burak YILMAZ demiş ki: Uzun uzun düşündükten sonra dün 4 adet Good Year Vector 4 Seasons Gen3 (4 mevsim lastik) lastiklerin adedini 465 liradan satın aldım.
Nokian weatherproof için 385 lira fiyat almıştım. testlerin ve incelemelerin etkisi ile 80 liralık farka değeceğini düşünerek Good Year'da karar kıldım.
ancak bugün izlediğim bir inceleme sonucunda, bridgestone veya hankook'un ankara şartlarında daha iyi alternatifler olabileceğini de düşünüyorum. videonun sonunda puanlamadaki ağırlıkları değiştirince çıkan sonuca bakabilirsiniz.
uzun dönem kullanım gözlemlerimi de muhakkak ekleyeceğim buraya.
Hayırli olsun
Bu vectoru ben cok arastirdim, yerli bir lastik fabrikamizda calisan muhendis arkadas bile, 4 mevsim alacaksan vector al, bizzat test ediyoruz her kosulda, gercekten cok basarili ben degil test pilotlarimiz soyluyor demisti..
Lakin tabi bu , diger 4 mevsimlerle kiyaslayinca ve yeni lastikler uzerindeki yorumlar.
Asil soru 4+4 yaz kis yapmak mi Yoksa sadece 4 yapmak mi
Elbette 4mevsim lastikten, yaz kis icin ayri uretilmis lastiklerin limitlerdeki performansini beklemiyoruz Ama fiyat farki, idame maliyeti (sök tak depo vs) acaba 4+4 yapmaya deger mi degmez mi?
Sizin 1.el kullanici olmaniz cok guzel oldu bilgi birikimi icin.. Aylar yillar icinde vereceginiz bilgiler, internet yorumlarindan(!) cok daha aydinlatici olacaktir.
(25-09-2020, Saat: 15:50)Burak YILMAZ demiş ki: Uzun uzun düşündükten sonra dün 4 adet Good Year Vector 4 Seasons Gen3 (4 mevsim lastik) lastiklerin adedini 465 liradan satın aldım.
Nokian weatherproof için 385 lira fiyat almıştım. testlerin ve incelemelerin etkisi ile 80 liralık farka değeceğini düşünerek Good Year'da karar kıldım.
ancak bugün izlediğim bir inceleme sonucunda, bridgestone veya hankook'un ankara şartlarında daha iyi alternatifler olabileceğini de düşünüyorum. videonun sonunda puanlamadaki ağırlıkları değiştirince çıkan sonuca bakabilirsiniz.
uzun dönem kullanım gözlemlerimi de muhakkak ekleyeceğim buraya.
Öncelikle yeni lastiklerinizi güle güle kullanın. Kötü bir lastik aldığınızı düşünmüyorum. Bir dönem aynı lastiğin Gen2 olanına niyetlenmiştim, kara kışta ODTÜ kampüsü içindeki bir sürüşün videosunu izledikten sonra. Ancak Ankara'da bulamamış, alamamıştım.
Dört mevsim lastik olarak CrossClimate'ı piyasaya ilk çıktığında denemiştim. Yaz koşullarında da (Ankara, Batı Karadeniz, Ege) kış koşullarında da (Ankara'da) iş görmüştü. Ancak, kışın pek zorlamaya gelmedi, yazın da sıcak asfaltta başka lastikle olmayan yerlerde bol bol ABS devreye girmesi ve küçük patinajlar yaşamıştım. (Araç önden çekişli bir araçtı.) Eminim o lastiği de sonradan geliştirmişlerdir, şimdi çok daha iyidir. Yine de mevcut deneyimime dayanarak dört mevsim lastiklerin Güney Marmara ve Batı Karadeniz gibi iklimin daha yumuşak olduğu yörelerimize daha uygun olduğunu düşünüyorum. İç ve doğu bölgelerimizde, yazlık ve kışlık iki set lastik kullanmanın daha doğru bir tercih olduğunu düşünüyorum.
Sizin deneyimleriniz sonrasındaki yorumlarınızı (özellikle kış + yaz kullanımından sonra) merakla beklemekteyim.
ben de biraz maliyet hesabı yaptım, ondan son biraz da bizzat denemek istediğim için 4 mevsim almaya karar verdim aslında. geçen sene kar üzerinde toplam 1 kere arabaya bindiğimi de (o da zevk için) hatırlayınca denemeye değer dedim.
yaptığım hesap üç aşağı beş yukarı şu şekilde.
4 adet yazlık lastik = good year eagle sport 320 TL = 1280 TL 4 adet yazlık lastik = good year ultra grip 8 380 TL = 1520 TL 5 sene kullansam senede 2 sök tak = 200 TL x 5 = 1000 TL "abi siboplar çok kötü çatlamış değişelim mi" x 5 x 40 TL = 200 TL otele para vermiyorum apartmanda yer var, onun yerine ayırdığım vakit üzerinden nakit hesabı yapayım = senede 4 saatten 5 senede 20 saat yapar, saatime 40 lira desem = 800 lira da ona yazdım toplam maliyet = 4800 / 5 = 960 TL / YIL
mevcut maliyet = çelik siboplarla ve harcadığım 2 saat ile birlikte 2100 TL / 3 yıl kullanırım diye düşünüyorum = 700 TL/YIL
arabayı biraz dikkatli ve sakin kullanarak 260 liraya senede 2 kere ailecek cağ kebap yerim dedim
(26-09-2020, Saat: 00:16)Burak YILMAZ demiş ki: ben de biraz maliyet hesabı yaptım, ondan son biraz da bizzat denemek istediğim için 4 mevsim almaya karar verdim aslında. geçen sene kar üzerinde toplam 1 kere arabaya bindiğimi de (o da zevk için) hatırlayınca denemeye değer dedim.
yaptığım hesap üç aşağı beş yukarı şu şekilde.
4 adet yazlık lastik = good year eagle sport 320 TL = 1280 TL 4 adet yazlık lastik = good year ultra grip 8 380 TL = 1520 TL 5 sene kullansam senede 2 sök tak = 200 TL x 5 = 1000 TL "abi siboplar çok kötü çatlamış değişelim mi" x 5 x 40 TL = 200 TL otele para vermiyorum apartmanda yer var, onun yerine ayırdığım vakit üzerinden nakit hesabı yapayım = senede 4 saatten 5 senede 20 saat yapar, saatime 40 lira desem = 800 lira da ona yazdım toplam maliyet = 4800 / 5 = 960 TL / YIL
mevcut maliyet = çelik siboplarla ve harcadığım 2 saat ile birlikte 2100 TL / 3 yıl kullanırım diye düşünüyorum = 700 TL/YIL
arabayı biraz dikkatli ve sakin kullanarak 260 liraya senede 2 kere ailecek cağ kebap yerim dedim
Bu kadar güzel ve ayrıntılı hesaplamasam da, sök / tak / depolama / pandemide (Kasım'da bitmeyip bahara kadar sürerse) en az iki kez daha lastikçi vb temasını da hesaba katarak, birqz da f/p dengesi nedeniyle 3bin km önce 3 PMSF işaretli olarak belirtilen Bridgestone A005 (225/55/17) alıp taktım. Kuru yol tutuş, ani fren, virajda çizgiden kopmama gayet iyi. Bunun yanında yağmurda da sorun yok. Asıl çekindiğim nokta olan yarı ıslak yarı kuru zeminde de -dikkatli olmak kaydıyla- sıkıntı yok. Uzın dönem dayanıklılık ve denk gelirse kar kullanımımı (Son 3-4 yılda Istanbul'da kar yağdıysa bile anımsamıyorum, denk gelmedi) yazarım. Biraz da kar >< yaz ayrımından, 4 mevsime geçiş nedenim aslında @BerQue hocamın da üstat olduğu istatistiktir. Yani 3-4 yılda Istanbul'da hayatımı(zı) etkileyecek kar yağışlı gün sayısı... Bu arada, olası bir kar yağışında bu kar sembollü lastiğin trafik polislerimizce seyahat güvenliği açısından yeterli sayılabileceğini düşünüyorum, amirim @Barış Çağlar ne dersiniz? Sanırım E-5 ya da TEM (otoban) girişinde nadiren olan kış lastiği kontrolünde bu kar sembollü lastikler de seyahat engeli yaratmaz, öyle değil mi?