2014 model XV sahibiyim.171bin km de satın aldım.180bin km de LPG dönüşümü yaptırdım.dönüşüm öncesi de yağ eksiltme uyarısı alıyordum.Şu an 200bin e az kaldı. Önceleri yağ uyarısı çok nadir zamanlarda alıyordum.Fakat 26 aralıkta bakımdan sonra yağ eksiltme uyarısını neredeyse 10 günde bir almaya başladım.Kabaca aylık 2000km ye yakın bir kullanım söz konusu.Bulunduğum ilde Subaru üzerine tecrübesi olan usta yok.Bana en yakın Ankara ama benim hafta içi çıkma şansım yok.Yasakların kalkmasını bekliyorum.Fakat bu süreçte benim yapabileceğim neler var.Her hangi bir katkı ürünü ile bu sorunu en aza indirebilir miyim? Şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.
Lpg'li araçlar illaki biraz yağ eksiltir ama sizinki farklı. Egsozdan çıkan dumanın rengi nasıl ayrıca park ettiğiniz yeri kontrol edin asfalta yağ damlaması var mı, buji yuvalarında yağlanma var mı. Asfalta yağ damlatıyorsa motor kapak contaları gibi yerlerden kaçaklar vardır. Duman siyahsa segmanlardan yağ kaçırıp motor yağ yakıyordur diyebilirim ama en doğrusunu ustalar bilir.
Öncelikle şunları soralım, lpg montajını kim yaptı Subaru tecrübesi olan bir usta mı, ayarı düzgünce yolda sürerek yapıldı mı, yağınız 0w-20 mi? Sonra da lpg dönüşüm sonrasında kullanımınız devri 4000i geçirecek şekilde midir, 26 Araliktan bu yana kaç km yaptınız ve ne kadar yağ eksiltmis kontrol ettiniz mi?
Yağ eksik uyarısı aldığınızda muhtemelen yarım litreden biraz fazla eksilmistir yağ, hemen olmasa da en kısa sürede yağ eklemeniz gerekir. Eklemediginiz sürece her sıkıştırmanizda uyarıyı alırsınız, bir süre sonra sürekli alırsınız.
Cevaplar için öncelikle herkese teşekkürlerimi sunuyorum.Beden çok eşim kullandığı için durumu tam olarak gözlemleme durumun yok ama ne zaman ben kullansam uyarı alıyorum.Dönüşüm Candan Mühendislik'te şubat 2020 de yapıldı. Araçtan çıkan duman normal gözüküyor.Öyle çok devirli kullanan kişiler değiliz. Bugün yağ çubuğunu çektim.Yağ izi kıvrımın altında idi fakat iki noktanın üstünde idi. İlk önce 500ml OW20 liqui moly yağ ekledim.rolantide çalıştırdım.gene uyarı aldım 500ml daha ekledim.Uyarı kesildi. Araç 199592 km'de(Bir nevi tarihe not olsun).Bakalım bundan sonra ne zaman uyarı verecek?
Genel bilgi olması ve daha sonra benzer problemle karşılaşacak arkadaşları bilgilendirmek adına, eski bir konu olsa da paylaşımda bulunuyorum.
Öncelikle genel bilgi babında, araçların km'si arttıkça, zamanla yağ eksiltme sorunu oluşabilir. Bunun önüne geçmek için kullanılan yağ süreç içerisinde kalınlaştırılmalıdır. Örneğin; Subaru XV, 0W20 yağ kullanıyor. Bu zaten çok ince ve limitte bir yağ. Tamamen üreticilerin tüketim ve emisyon kaygılarıyla kullandığı bir yağ. Motoru koruma özelliği düşük. Bir de Lpg kullanımı mevcutsa, bu motoru daha çok zorlayacaktır. Böyle bir durumda, ilk etapta kaliteli bir 0W30 yağ denenmeli, eksiltme yapmıyorsa bununla devam edilmeli. Eksiltme devam ediyorsa 5W30a geçilebilir. Yine eksiltiyorsa aracı iyi bir ustaya göstermekte fayda var.
Kendi adıma, Akdeniz ikliminde yüksek sıcaklıklarda yaşadığım ve günlük yol güzergahım sert yokuş çıkmayı gerektirdiği için, Subaru XV aracımda, motoru korumak adına 0W30 yağ kullanıyorum.
Paylaşım için teşekkür ederim. Zincir sesi sorunu oluşması can sıkıcı tabi. Ancak bir noktadan sonra çaresiz kalınabiliyor. Esasen Subaru XV az tüketen bir araç ve Lpg dönüşümüne aslında gerek yok. Kendi şehiriçi sürüş ortalamam 8-8,2 lt civarı ve hergün 260 metre rakımdan deniz seviyesine inip çıkıyorum. Daha önce 1.6 motor dizel otomatik bir araç kullanıyordum ve tüketim ortalamam 6,7 lt idi. Aslında 4x4 bir araç olmasından dolayı, Subaru XV'den bu kadar düşük bir tüketim değeri beklemiyordum.
Yağ konusuna dönecek olursam, hem Lpgli hem de 200 bin km lere gelmiş bir araçta bazen dikiş tutmayabiliyor. Ancak şu hususa dikkat edilerek bir nebze de olsa çözüm üretilebilir. Biz genelde yağları 0W20, 0W30, 5W30 yada 0W40, vb. gibi ayırıyor olsak da, örnek verecek olursak, aslında iki farklı 0W30 yağ aynı kalınlıkta ve teknik özellikte değildir. Yağların 40, 100 ve 150 derecedeki vizkoziteleri çok önemlidir. Örneğin bizim 0W20 Motul 8100 Eco Clean motor yağının 40 C deki viskozitesi 38,5 iken, 150 C deki viskozitesi 2,7 mPa.s ye düşmektedir. Yani 150 C de yağ çok incelmekte ve motoru yeterince koruyamamakta, aynı zamanda da contadan, vs sızabilmektedir. Benim kullandığım Valvoline Synpower DT 0W30 yağ ise 40 C de 46, 150 C de 2,9-3,5 arası bir viskoziteye sahiptir. Yani 40 C'de neredeyse 0W20 yağ kadar ince, ama 150 C de daha kalın ve dayanıklı bir motor yağıdır.
Sonuç olarak yağ eksilten bir Subaru XV'de çözüm, 40 C'de ince olan ancak 150 C'de daha kalın kalabilen, aynı zamanda yanma noktası (flash point) yüksek bir yağ kullanmaktır. Böylece araç, yağ 5W30 olsa da zincir sesi yapmayacak ama aynı zamanda yağ eksiltmeyecek yada minimum seviyede eksiltecektir.
(27-02-2021, Saat: 20:38)serkankucuk demiş ki: Öncelikle şunları soralım, lpg montajını kim yaptı Subaru tecrübesi olan bir usta mı, ayarı düzgünce yolda sürerek yapıldı mı, yağınız 0w-20 mi? Sonra da lpg dönüşüm sonrasında kullanımınız devri 4000i geçirecek şekilde midir, 26 Araliktan bu yana kaç km yaptınız ve ne kadar yağ eksiltmis kontrol ettiniz mi?
Yağ eksik uyarısı aldığınızda muhtemelen yarım litreden biraz fazla eksilmistir yağ, hemen olmasa da en kısa sürede yağ eklemeniz gerekir. Eklemediginiz sürece her sıkıştırmanizda uyarıyı alırsınız, bir süre sonra sürekli alırsınız.
Merhaba 2014 Xv aracım yağ lambası yandı ve söndü, yarım litre eksiltme değeri konusunda eminmisiniz ?