Yakin Zamanda Satin Aldiğim 2013 Xv'ün Arka Amorti̇sörleri̇ni̇n Çok Sert Oluşu Di̇kkati̇mi̇ Çekti̇.yani̇ ŞEhi̇r İçi̇ Kullanimda Çukur Ve Kasi̇slerde Çok Sert Tepki̇ Veri̇yor Ve İçeri̇ Sert Bi̇r Ses Aliyor.lasti̇k Havalarini Kontrol Edi̇cem Acaba Ayni Sorunu Yaşayan Var mi??
XV'lerin arka süspansiyonu normalde serttir. Hatta arka koltuklar da diğer araçlara göre biraz sert olduğu için arkada oturanlar bu sertliği çok hissederler. Diğer yandan içeride duyulan sert sesin sebebi amortisörler olabilir. XV'lerin kronik sorunu olan porya bilyası da ses yapar ama dediğiniz gibi sert bir ses değil. Lastik konusuna gelince; aldığınız aracın jant ve lastik ebatları fabrikasyon mu yoksa sizden önceki sahibi en sevmediğim modifiyelerden biri olan jant büyütme yapmış mı? Büyüyen jant daralan yanak anlamına geldiğinden o da sertliği arttırır. Lastik havası olması gerekenden fazlaysa o da sertliği arttırır. Bu bağlamda, yukarıda bahsettiğim hususlar çözülse dahi halen süspansiyon sert geliyorsa ve lastik ebatları kılavuzda yazdığı gibi 205/65R16 veya 225/55R17 ise mevcut jantları değiştirmeden 205/70R16 veya 225/60R17'ye geçmek mantıklı olabilir. Bu sayede yanaklar 10.5 veya 11.5 mm genişlemiş olur. Bu da yol tutuşundan fazla ödün vermeden konforu arttırır.
İLGİLENDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.ARACIN ÜZERİNDE 225/55/17 LASTİKLER MEVCUT.100 KM/S ÜZERİNE ÇIKTIĞINDA GEREK YAN RÜZGARLARDAN GEREKSE YOLUN BOZUKLUĞUNDAN KAYNAKLI ARKA TARAF SAVRULMALARI OLUYOR VE İSTER İSTEMEZ AYAĞINIZI GAZDAN ÇEKİYORSUNUZ.BALIKESİR'İN ERDEK İLÇESİNDE İKAMET EDİYORUM VE BU CİVARDA SUBARU'DAN ANLAYAN PEK USTA MEVCUT DEĞİL.EN YAKIN SERVİS BURSA'DA ORAYADA GİDİNCE PEK BİRŞEY YAPMADAN YÜKSEK TUTARDA FATURA ÇIKARTIRLAR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.DEDİĞİNİZ İŞLEMLERİ KENDİ ÇAPIMCA DENEYECEĞİM AYRICA ARACIN ÜZERİNDEKİ LASTİKLERDE MİYADINI DOLDURMUŞ DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKİYOR.LASTİK DEĞİŞİMİ VE İYİ BİR ROT BALANS AYARINDAN BELKİ OLUMLU SONUÇ ALABİLİRİM.AÇIKÇASI SUBARU'NUN HİÇBİR MODELİNDE BÖYLE BİR SORUN OLACAĞI AKLIMA GELMEZDİ.UMARIM HAYIRLISI OLUR.
Aracın arkası dediğiniz gibi savruluyorsa amortisör(ler) patlak demektir. Önceki paylaşımımda da sert sesin kaynağı olarak amortisörleri belirtmiştim zaten. Rot ayarı yaptırmadan önce amortisörleri bir kontrol ettirin bence (amortisörler değişirse tekrar rot ayarı gerekebilir). Lastik olarak yukarıda belirttiğim 225/60R17 ebadında lastik alırsanız konforunuz artar. İsterseniz lastik tavsiyesi de verebilirim ama yazlık / kışlık / 4 mevsim tercihinizi ve bütçenizi bilmiyorum. Bursa'da AR Motors Arif Usta'ya mı gittiniz?
ARACI 1 HAFTA ÖNCE ÇANAKKALE DEN ALDIM ORADA DETAYLI EKSPERTİZE SOKTUM ARKA AMORTİSÖRLERDE TERLEME VAR DAHA GİDER AMA İLERDE SIKINTI YARATABİLİR DEDİLER.HİÇBİR USTAYA GÖSTERMEDİM.EN İYİSİ AMORTİSÖRLERİ GÖSTERMEK ÇÜNKÜ EN UFAK ÇUKURDA BİLE ÇOK SES YAPIYOR.
Bu forumda yeni Subaru alacaklara ilk tavsiyemiz aracı ehil bir Subaru ustasına göstermeleridir. Ekspertizler sadece temel hususlara bakarlar, Subaru'ya özgü bakılması gereken yerleri bilmezler. Bursa'da Arif Usta bizim forum tarafından tavsiye edilen ustalardan biridir. Aracınızın bakım/onarımı için rahatlıkla gidebilirsiniz. Fiyatlandırma biraz da parça fiyatları ile doğru orantılı ama en azından hatalı teşhis kaynaklı gereksiz paralar harcamazsınız.
CUMARTESİ GÜNÜ BURSA ARİF USTAYA GİTTİK.DEDİĞİNİZ GİBİ ARKA AMORTİSÖRLER PATLAK,RULMANLAR,TAKOZLAR,DİSKLER,BALATALAR VB....DEĞİŞECEK MASRAF FİYATI BİRAZ ÜZDÜ BİZİ AMA BUNLARI YAPTIRIRSANIZ UZUN YILLAR BİNERSİNİZ DEDİ.BİZDE USTAMIZA GÜVENDİK.SİZEDE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ TANIŞMAMIZA VESİLE OLDUNUZ.