Merhabalar herkese. Bu gün yaklaşık git gel 200 km yol yaptım. Giderken bir sorun yoktu fakat dönerken virajlarda arabanın arkası savruluyormuş gibi oldu. Kaymadı fakat biraz daha sert girsem kopacak gibi salladı. 100 km hızla gidiyordum. 130 la viraja girmişliğim var böyle bi durum hiç olmamıştı. Neden olabilir acaba?
Söylediğiniz hususun gerçekleşmesi üç faktöre bağlı: 1. Yol durumu (Yol ıslak mıydı?) 2. Lastik durumu (Yeterli diş derinliği var mıydı?) 3. Araç durumu (Subaru'nun viraj performansını sağlayan AWD sistemi düzgün çalışıyor mu?)
Yol ıslaktı fakat daha önce ıslak zeminde böyle bir sorun olmamıştı. Lastikler yeni. Şanzımanda bir ses ve dönüşlerde uğultu var. Bununla bağlantılı olabilir mi?
(24-05-2024, Saat: 17:52)emresa demiş ki: Yol ıslaktı fakat daha önce ıslak zeminde böyle bir sorun olmamıştı. Lastikler yeni. Şanzımanda bir ses ve dönüşlerde uğultu var. Bununla bağlantılı olabilir mi?
Olabilir. Daha önce @ficasso rumuzlu Fikri arkadaşımızın aracı AWD sistemi sorunu yaşamıştı. Uzun araştırmalardan sonra sorun şanzıman beyninde çıkmıştı.
Şanzıman sesinin ve uğultunun sebebi şanzıman beyni olabilir demişti usta. Parçanın adı valve body galiba. Yaşadığım yerde cvt şanzımandan anlayan usta yok. Sorunun sebebi tam olarak şanzıman beyni olduğunu bilsem yurtdışından getirticem ama emin olamıyorum. Arada kaldım. Teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için.