Hoşgeldiniz keyifli forumlar dilerim. Vag grubunun d segmenti araçlarına göre yol sesi ve konfor açısından bir tık geridir subarular. Ama yol tutuş olarak üzerine marka yoktur. Kar kış dağ bayır çamur çimen çakıl taşı farketmez sahibini mutlu eder. Ayrı bir ruhu vardır. Fakat 2.0tsi motordan sonra atmosferik Subaru sizi çekiş olarak mutlu etmeyebilir. Turbolu modellere yonelmeniz daha doğru olur. İstanbul'da servis boldur. Ne kadar temiz alırsanız alın ilk 6 ayda 10 Bn TL ye yakın para harcarsınız. Dolayısı ile bütçenizi ona göre ayarlayın. Geçmişi belli olan bir model alır genel bir bakım yapar kullanırsanız uzulmezsiniz. Almadan önce mutlaka Subaru servisine motor ve mekanik olarak gösterin. Servis konusunda Mehmet arkadaşımız gerekli konuyu paylaşmış.
(10-11-2021, Saat: 18:42)madanadam demiş ki: Foruma hoşgeldiniz. İstanbul tarafonı bilen arkadaşlar yardımcı olacaktır. Forumda da bir konusu olacaktı bulursam yazarım. http://subaruturkiyeforum.com/konu-turki...ght=Servis
Teşekkürler bilgi için.
(10-11-2021, Saat: 18:58)nitro37 demiş ki: Hoşgeldiniz keyifli forumlar dilerim. Vag grubunun d segmenti araçlarına göre yol sesi ve konfor açısından bir tık geridir subarular. Ama yol tutuş olarak üzerine marka yoktur. Kar kış dağ bayır çamur çimen çakıl taşı farketmez sahibini mutlu eder. Ayrı bir ruhu vardır. Fakat 2.0tsi motordan sonra atmosferik Subaru sizi çekiş olarak mutlu etmeyebilir. Turbolu modellere yonelmeniz daha doğru olur. İstanbul'da servis boldur. Ne kadar temiz alırsanız alın ilk 6 ayda 10 Bn TL ye yakın para harcarsınız. Dolayısı ile bütçenizi ona göre ayarlayın. Geçmişi belli olan bir model alır genel bir bakım yapar kullanırsanız uzulmezsiniz. Almadan önce mutlaka Subaru servisine motor ve mekanik olarak gösterin. Servis konusunda Mehmet arkadaşımız gerekli konuyu paylaşmış.
2.0 TSI sahibi olmadım fakat çokça sürdüm, epey verimli ve güzel bir motor olup sevdiğim için kullanıcı adım o yüzden 2.0 tsi hocam.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Çok fazla performans aramıyorum, bakalım nasip hangisi olursa. Dediğiniz gibi marka ne olursa olsun mutlaka 5-10 bin fazladan ayırmak gerekiyor böyle araçlar için.
Merhabalar, Ben vag grubunun bir çok arabasını kullandım. R lar,S ve RS serileri ve Cupra’lar bu araçların tepkileri bir birine çok benzer. Tepkileri bıraktım iç aksamlarda bile bir çok parçası birdir. @nitro37 Mehmet abinin dediği gibi ses yalıtımı iyi değildir. Ama yol tutuş ,motor ve egzoz sesi kıyaslanamayacak şekilde iyidir. Bu arada aracı aldığınızda kullanmak için can atıyorsunuz. Subaru her mevsim de farklı güzeldir. Hiç sıkılmayacağınız bir markadır.
Ben de şimdiye kadar yapmadığım genel, ağır bakım masraflarını imprezama yaptım. Fakat bana sunduklarının yanında yapmış olduğum veya yapmak zorunda olduğum -sürpriz olmayan yapılması beklenen- harcamalar da beni hiç rahatsız etmedi. Mehmet abinin dediği gibi bence en önemlisi alırken bilen ustasına iyi baktırmak.
Subaru alırken beklentiler çok önemlidir. TSİ veya TDI motorlu ve DSG şanzımanlı araçların performansını atmosferik subarularda yakalayamazsınız. Turbolu modeller ise yakıt tüketimi olarak tsi motora göre yüksektir. Ancak Subaru bir kez kullanınca vazgeçemeyeceğiniz bir araçtır. Hatta ailede bir subaru varsa ve herekese araç lazımsa ikinci bir araç düşünebilirsiniz yeterki subarumu elimden almasınlar diye , kar, yağmur çamur demeden her türlü koşulda çok rahat ilerler ve yol tutuşu mükemmeldir. Boxer motorun sesi sizi cezbeder ve sürekli yüksek devirlerde gezmek istersiniz.
Bakım maliyeti olarak piyasadaki çoğu araçla hemen hemen aynıdır. Sadece ustasına yaptırmak lazım.
Burda sizin beklentiniz çok önemli. Kar yağışı alan bir bölgedeyseniz, araba karda gitsin istiyorsanız herhangi bir Subaru modelini edebilirsiniz. Arazide gitsin, diyorsanız Forester veya Outback alabilirsiniz. Her türlü yol koşulunda araba biraz daha güvenle yere tutunsun diyorsanız herhangi bir Subaru'yu alabilirsiniz. Ama standart bir kullanıcıyım, macera aramam diyorsanız Subaru'ya bulaşmayın, değmez. 1.6 atmosferik bir Subaru ile Doblo'dan, Fluence'tan selektör yeyip sağ şeride geçmeniz gerekebilir. Kalkışlarda, ara hızlanmalarda zayıf kalabilir. Bu sizin için önemliyse en az 2.0 motorlu, hatta mümkünse turbo bir model almanız gerekebilir. Bu sefer yakıt tüketimi devreye giriyor. Bu sefer LPG devreye giriyor. LPG'de standart bir benzinli motorun arızasını X tl'ye çözebilirken Subaru'nun arızasını çözmek için 5X harcamanız gerekir. Bunları göz önünde bulundurun. Ben şu anda 140 bin TL'ye araç alacak olsam öncelikle Esp'li, benzinli, tam otomatik, mükün olan en güçlü motora sahip bir Japon arabası alırdım mesela
Herkesin de dediği gibi beklentiler... Benim sahibi olduğum araçlar imzamda yazıyor. Oraya bakılınca benim beklentimin her zaman güçlü motor olduğu sanırım anlaşılıyordur Şuan ki aracımı daha öncekilerle kıyaslarsam eğer,
Konfor = Volvo S60 Sessizlik = Volvo S60 Güç = Subaru Güvenlik = Subaru Yol tutuş = Subaru Yakıt ekonomisi = Subaru (Evet ) Eğlenme (kar,çamur,dağ,orman,kumsal vs) = Subaru Sosyal Ortam = Subaru