(12-02-2021, Saat: 23:32)cagdasozkan demiş ki: Hoşgeldiniz. Tecrübe paylaşımınız için de teşekkürler. Yalnız bu blok kırma olayını önceden sezebilmek mümkün mü? Tahminimce nispeten anlık bir olay olduğu için tahmin edilebilmesi zordur diye düşünüyorum.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Euro 4 motorların bazılarında kullanılmış krank milinin alaşımı problem çıkarıyor. Eğer problemli mil ise 159-250 bin km’de mutlaka krank milini kırıyor. Çözümü motoru değiştirmek. Garanti dahilinde bir çok aracın motoru değiştirilmiş. Değiştirilmeyenlerden hatalı olana denk gelinirse insanı madden üzmekte. Motor pert olmadan sadece krank milini neden değiştirmezler bilmiyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(12-02-2021, Saat: 23:32)cagdasozkan demiş ki: Hoşgeldiniz. Tecrübe paylaşımınız için de teşekkürler. Yalnız bu blok kırma olayını önceden sezebilmek mümkün mü? Tahminimce nispeten anlık bir olay olduğu için tahmin edilebilmesi zordur diye düşünüyorum.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Euro 4 motorların bazılarında kullanılmış krank milinin alaşımı problem çıkarıyor. Eğer problemli mil ise 159-250 bin km’de mutlaka krank milini kırıyor. Çözümü motoru değiştirmek. Garanti dahilinde bir çok aracın motoru değiştirilmiş. Değiştirilmeyenlerden hatalı olana denk gelinirse insanı madden üzmekte. Motor pert olmadan sadece krank milini neden değiştirmezler bilmiyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri hocam, bilgilendirme için teşekkürler. Tam olarak merak ettiğim şey şu: motorun başına bu büyük olay gelmeden önce bir işareti, ipucusu var mı? Yoksa hiç hissettirmeden mi başa geliyor. Atıyorum uzun yoldasınız, kırılmadan belirli bir mesafe/süre önce bir sarsıntı, titreme, ses filan oluyor mu?
Çünkü anladığım kadarıyla arkadaş aldığı gün olmuş, yani satanlar bu olayın birkaç gün içerisinde olacağını bilebilirler miydi? Sorusunun cevabını merak ettim
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
O konuda haberim yok doğrusu. Km olarak 200-250 binden sonra kesin kırılır deniyor. Bir çok kişi bu sorunu yaşadığına göre önceden belirti vermiyor olabilir.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(13-02-2021, Saat: 00:04)Nuri_Kongur demiş ki: Euro 4 motorların bazılarında kullanılmış krank milinin alaşımı problem çıkarıyor. Eğer problemli mil ise 159-250 bin km’de mutlaka krank milini kırıyor. Çözümü motoru değiştirmek. Garanti dahilinde bir çok aracın motoru değiştirilmiş. Değiştirilmeyenlerden hatalı olana denk gelinirse insanı madden üzmekte. Motor pert olmadan sadece krank milini neden değiştirmezler bilmiyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri hocam, bilgilendirme için teşekkürler. Tam olarak merak ettiğim şey şu: motorun başına bu büyük olay gelmeden önce bir işareti, ipucusu var mı? Yoksa hiç hissettirmeden mi başa geliyor. Atıyorum uzun yoldasınız, kırılmadan belirli bir mesafe/süre önce bir sarsıntı, titreme, ses filan oluyor mu?
Çünkü anladığım kadarıyla arkadaş aldığı gün olmuş, yani satanlar bu olayın birkaç gün içerisinde olacağını bilebilirler miydi? Sorusunun cevabını merak ettim
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Her zaman olmuyor ancak motorun altında, krankın volant tarafında yağ kaçakları varsa problem olma ihtimali yüksektir ama olmayabilirde yani örneğin karter contalarından kaynaklı yağ kaçakları da olabilir. Bu yüzden her zaman bu forumda söylendiği gibi Subaru aracın hele de dizel Subaru aracın motor, mekanik kontrolleri asla ve asla oto expertiz firmalarında yapılmamalıdır.
Birde Caner Bey motor gücünün %88 çıktığını belirtmişsiniz. Motor performans testi 4 teker roller olan bir firmada yapıldı değil mi yani aksini düşünmek istemiyorum bile.
(12-02-2021, Saat: 17:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Hoş geldiniz. Geçmiş olsun. Mahsuru yoksa yaptığınız masrafı paylaşır mısınız? 2019'da 40000 TL civarı idi. Karşılaştırmak ve diğer arkadaşlara fikir verebilmesi için soruyorum.
Tabiki bilgi veriyim, 2019 ekim ayında, short blok(sandık), zincir seti, yağ pompası, radyatör, v kayış, enjektörler, baskı balata, tüm filtreler, kızdırma bujileri, fren balataları değişti. İşçilik dahil yaklaşık 60bin TL lik bir harcama yaptım. Yalnız o zamanki aracın satış fiyatları 70-90bin TL civarı idi. Değerine oranla yüksek bir harcamaydı ama inat etmiştim.
(13-02-2021, Saat: 17:20)cagdasozkan demiş ki: Nuri hocam, bilgilendirme için teşekkürler. Tam olarak merak ettiğim şey şu: motorun başına bu büyük olay gelmeden önce bir işareti, ipucusu var mı? Yoksa hiç hissettirmeden mi başa geliyor. Atıyorum uzun yoldasınız, kırılmadan belirli bir mesafe/süre önce bir sarsıntı, titreme, ses filan oluyor mu?
Çünkü anladığım kadarıyla arkadaş aldığı gün olmuş, yani satanlar bu olayın birkaç gün içerisinde olacağını bilebilirler miydi? Sorusunun cevabını merak ettim
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Her zaman olmuyor ancak motorun altında, krankın volant tarafında yağ kaçakları varsa problem olma ihtimali yüksektir ama olmayabilirde yani örneğin karter contalarından kaynaklı yağ kaçakları da olabilir. Bu yüzden her zaman bu forumda söylendiği gibi Subaru aracın hele de dizel Subaru aracın motor, mekanik kontrolleri asla ve asla oto expertiz firmalarında yapılmamalıdır.
Birde Caner Bey motor gücünün %88 çıktığını belirtmişsiniz. Motor performans testi 4 teker roller olan bir firmada yapıldı değil mi yani aksini düşünmek istemiyorum bile.
Ekspertizde yağ kaçağı vs. yoktu alt takımda falan en ufak kusur görünmüyordu. Ancak, burası önemli daha önce 2.0TD araç kullanmadığım için motorun yüksek sesle çalışmasını ve ilk çalıştırmada titreme olayını normal kabul etmiştim. Araç toparlandığında anladım ki 1.6 benzinli bir araçtan farkı yokmuş. Hatta araç ilk toplandığında usta getirmişti, ben de bir deneme turu atayım diye araca bindim ve az daha marşa basıyordum ki usta araba çalışıyor zaten dedi. Belki bunlardan bi çıkarım yapabilirsiniz. Sonradan farkına vardığım kadarıyla yüksek motor sesi ve titreme olarak söyleyebilirim.