2005 138 beygir bildiğim kadarıyla. 2006 sonrası 165. Çok da büyük fark yok hız vb değeri olarak.
2005 tek egzantrikli, 165 beygir olan ise çift egzantrikli.
Kullandığım için, sorumsuzluk anlamında ben tek egzantrikli motordan çok memnundum.
Ortalama yakıtı (1 saat dur kalk trafik) Ümraniye Göztepe arası 11-13 Lt aralığındaydı (Genelde Qashqai’den %15 daha ekonomikti. Qashqai 1,2 benzinliydi)
Eğer yetkili servis, mümkünse az sahipli, lpg siz bulursanız çok iyi seçenek.
Ya da tüm kayıtları mevcut olacak şekilde “bilindik” özel Subaru servisi bakımlı da olabilir.
Lpgli kullanıp memnun olan arkadaşlarımız var ancak benim bir kez yandı, sonrasında ne kadar para harcansa da “ustasına” denk gelince akraba olunuyormuş
Velhasıl, iyi bir Subaru ustasına gösterilip alınabilir.
138 bg lik 2005 model olan 4 ileri, genelde 2’den 3’e geçerken şanzımanda bir sarsma oluyor (Zamanla) Mesela Raci usta (Arıcan Subaru) benimkinde şanzıman yağını sıfırlayıp, motoru soğutup, araç beynine şanzımanı tekrar tanıtınca sorun çözülmüştü. Bazı araçlarda selenoid (Tek ya da 1-3, 2-4 gibi çiftli ya da hepsi, duruma göre) valf değişim ihtiyacı olabiliyor (Şanzımanda vuruntu kötü durumda ise)
Genelde mutlaka 1 ya da 2’nci (nadiren ikisi de) oksijen sensörü değiştirmek gerekebiliyor,
Burç, aks, amortisör vb yürüyen aksamı saymıyorum, onla r zaten yakın zamanda değişmedi ise değişmeli,
Radyatör, borular, termostat, borular vb değişmeli (Yakın zamanda değişmedi ise)
Klima motoru yaş icabı EYT ye ayrılmak isteyebilir, klima kompresörü motoru bozulabilir, ben Japonya’dan orijinal getirtmiştim, (sıcak üflüyordu), 3 haftada geldi, o zaman (Galiba y 2021 ya 2022 sonbaharı) yaklaşık 17 bin TL ye maloldu (Komple klima yönlendiriciler, motor vb)
Ayrıca yine yaş icabı cam tuş takımı / motoru (O dönem orijibali 5500 6000 TL civarına malolmuştu) değişme isteyebilir
Muhtemelen katalizör ya dolmuştur ya da eli kulağındadır (Eğer iptal edildi ise egzoz ve trafik muayenesi tarihlerine dikkat edin, çözümsüz değil ama uğraşırsınız)
Katalizör doldu ise 2’nci oksijen sensörü de bozulmuş olabilir, ki o da Cruise Control ışığını ve motor arıza lambasını yakar, tek dert hız sabtileme devre dışı olur, motor arıza lambası o yüzden yanar. Başka sıkıntısı yoktur ama o arıza lambasını da bilgisyara bağlayıp siliyorlar, birkaç yüz km içinde tekrar yanıyor, haberiniz olsun. (Katalizör değişimi şart. Orijinali (Yetkili servis) 7 bin usd civarında ama yan sanayi var. Ağar Egzos mesela İstanbul’daki iyi bir ihracatçı. Katalizör değişimi sonrası mutlaka bujileri de orijinal olacak şekilde değiştirilmeli, eğer düzensiz ateşleme varsa yeni katalizör de yanıyor

)
Teyp arkasından ses gelirse üzülmemek gerek, gayet basit, şanzıman takozudur, kolay halloluyor.
Ön akslarda zamanla değişim ihtiyacı ortaya çıkar.
Orijinal parçalar kullanılır ise uzun ömürlü ve asla yolda bırakmayacak bir arabadır.
138’liğini ilk sahibinden 135 bin km’de alıp, yukarıda saydıklarımı yaşadıkça değiştirdim (Orijinal parçalar ile yetkili serviste)
Ve 2 yaz önce tek marş ile İstanbul Kavala Selanik gidip geldik ailecek, ağzına kadar bavul yüklü şekilde. Hava da 38 40 derece civarındaydı. Hayatımda hızlanıp yola yapışması bu derece zevk veren salon / sedan sınıf araba çok nadirdir diyebilirim. Tek kelime ile harikulade bir araçtı.
Zaman bulurum, sanayiye, servise gitmekten / uğramaktan sıkılmam, örnek olarak 550 vereceksem yukarıda sayılanlar ile ya da yedek olarak kenarda 200 250 vb ayırırım, derseniz neden olmasın.
Tabii bu tutar, başta motorun içindeki eskiyen parçaların, yürüyen aksamın değişimi / sunroof tamiri ve konular için, komple orijinal halde kullanım için. Yani bir motor dağıtma toplama vb için değil.
Zaten öyle bir derdi de olmaz o motorun kolay kolay.
Muazzam yol tutuş, müthiş bir yaylanma (Sönümlenme) Uzun yolu hissetmeyeceğiniz ve günümüzdeki -çok net söylüyorum- “piyasada tutulan / çok satan” birçok markaya dönüp bakmayacağınız bir araçtır..
2,5 yıl yaklaşık 40 bin km kullandık. Hayran kaldık. Yaş / model yükseltme için sattık. (2014 Forester’a geçtik)
Kenarda bir miktar fazladan param olsa satmaz, ikinci araba olarak zevkim için elimde tutardım
Bu arada aileyi de (Subaru konusunda) kimbilir kaç yıl ikna etmeye uğraştım, ikna etmek / mahalle baskısını yenmek çok zor.