Sosyal medyada subaru sever bir abimizin 2007 forester'ını görüp çok beğendim. Biraz sohbet ettik kendisiyle. Görsel acıdan çok şık çok harika bir araç yapmış. Kopyalamak için müsaade istedim. Sözün özü bana 2007 model forester için 5cm yükseltme takozu (get lastiği) ve ön arka yani iki çift 2.5 cm spacer (flanş) gerekli. Ancak takozları nerden bulurum kime yaptırırım bilmiyorum. Spacerlarda internette çok pahalı. Elinde olan, tedarik edebilecek olan varsa iletişime geçerlerse memnun olurum. Saygılarımla.
@mertustabasi 3 cm kadar yükseltmede herhangi bi sorun olmuyor get veya amortisör çanaklarından yapılabiliyor ama sonrası biraz daha masraflı oluyor. Spancer uygulamaları çok tavsiye edilmiyor aracın yükü bijonlara bindigi için 0 ofset jant tercih edilebilir
Amortisör kuleleri sökülecek tornacıya verilecek istediğiniz yükseklikte get yaptırılır. Ben zamanında çiftini 120ye yaptırmıştım. Ama orijinal yüksekliğe getirmek için yaptırmıştım malum Kyb amortisör orijinal yaylarla kullanılınca 6,5cm alçalıyordu aracın arkası. Normalde extra işlem olmadan 3cm yükseltmekte sıkıntı yok hatta amortisör çanaklarından yükselttirin kaynakla hiç sıkıntı olmaz konfor bile değişmez hatta bir tık iyileşir. Ama 5cm ya da daha üstü yükseltmelerde salıncakların altına da takoz ister arkaya yoksa arka tekerleklerin kamber ayarı bozulur ve tekerler içe doğru çaplaşır.
Spacer ın profesyonel olanı ise 750 tl ile başlar bijon dahil onu istanbulda tekbilek torna var sahibi de bir subaru sever ve sti kullanıcısıdır instagram da hesabı vardı bulursunuz onunla görüşün. Spacer ın tek eksi yanı fazla dışa aldığınızda tekerlerden müthiş rüzgar sesi gelir. Yoksa araç üreticileri de sizin kadar önemsiyor görüntüyü ama konfor bakımından tekerlekleri içeride tutarak yol ve rüzgar seslerini davlumbazda tutarak konforunuzu artırmayı hedefliyorlar. Tekerler dışta ya da dışa yakın olan araçlara dikkat edin yükse performanslı ve spor araçlardır çoğu. Mesela Subaru BRZ tüm modellerden daha çok motor sesi alır içeri çünkü motor sesi oldukça güzeldir zaten bildiğimiz üzre ama bunu kullanıcının daha çok hissetmesini istemişlerdir. Tekerler de çamurluğa sıfır hizadadır hemen hemen. Yani bu işin bir ayarı var ona göre dışarı alın tekerleri tabi Rocketbunny body kitiniz varsa birer karış da dışa alabilirsiniz.
Merhabalar forum arkadaşlarım ve forester TD kullanıcıları daha önce yazmıştım DPF sorunumdan kurtulamamıştır iptal ettirdim şükür fakat iş bununla bitmedi chip turning yazılım yapılması gerekti araba duman yaptığı için onuda yaptırdım yagida değişmek gerekti onuda 5#30 motul ve filtreyi de değiştim usta dedi abi yakıt tasarrufu düşünürsen küçük bir HP arttırımı ve NM tork arttirirsak %8#10 civarı yakıt tasarrufun olur dedi onuda yaptırdım sonuç şu anda güzel herhangi bir arıza lambası da yakmıyor egr yazılımla iptal edildi fakat arabadan sokulmedi ilerleyen zamanlarda yine bilgi paylaşırız,dip gaz yaptığın anda veya Sabah ilk soğuk çalıştığı an az bir duman yapıyor sonra normale dönüyor .