Merhabalar,
Bir süre önce yola XV ile devam etmeye başlamıştık. Aracımız; 2013 elegance model olup 2014’ün 8 ocak tarihinde trafiğe çıkışlıdır. 92 bin km de satın alarak kendim LPG taktırmıştım. LPG ile kullanmaya başlayalı bin km yi geride bıraktım. Bu süreçteki gözlemlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle araç; klasik tarifi ile tanımlayacak olursak; tam bir aile aracı. Sade ve ihtiyaca göre dizayn / tasarım yapılmış. Sürüşü (tüm Subaru modellerinde olduğu gibi) keyifli ve görüş açıları çok iyi. İç mekan yeterli derecede geniş. Sürücü + 4 yolcu ile rahatlıkla yolculuk yapılabilmekte. Ön koltukta; sürücü ve yolcu omuz aralığı birbirini rahatsız etmeyecek yeterlilikte, arka kolduk diz aralığı uzun boylu yolcuların rahat oturulabileceği genişlikte. Koltukları rahat olup henüz uzun yol yapma fırsatım olmadı ancak şehir içinde trafikte uzun süren yolculuklarda rahatsız edici bir tarafını görmedim. Bagaj bir aile için gayet yeterli genişlikte. Koltuklar 1+2 şeklinde katlanabildiği için bagaj hacmi isteğe göre artırılabilmekte.
Boyutları ve manevra kabiliyeti ile şehir içi trafiğinde çok çok rahat ve seri hareket edilir özellikte.
En merak edilen yakıt konusuna gelir isek; güzergahım ( Ankara’yı Bilen Arkadaşlar için) Mamak-Dikimevi-Sıhhıye-Bahçeli noktaları günlük kullandığım güzergah ve bu noktaların trafiğidir. Şehir içi trafikte araç göstergesinde okumuş olduğum ortalama 8 – 8.5 lt/100 km. LPG yi hep Shell den alıyorum ve hesaplamış olduğum lpg tüketimi: 10-11 lt/100 km. LPG fiyatı; şu an sabit aldığım istasyonda 3,46 tl/lt. Krş hesabı şehirlere/lpg fiyatlarına göre değişeceği için net tüketim şehir içi; 10 – 11 lt lpg. Henüz uzun yola çıkamadığım için uzun yol verileri tam olarak yok ancak 60 km mesafe de ki ilçelere yapmış olduğum yolculuklardaki gözlemlerimde; araç göstergesi 6.5 – 7 lt olup lpg tüketim hesabım 9 lt . Tabiki bu veriler ihtiyaç doğrultusunda ulaşım amaçlı normal kullanım değerleri. Eğer performans ister ve gaz pedalına basar isek tüm Subaru modellerinde olduğu gibi yakıt verilerinin üst limiti açık
Arazi özelliklerinden bahsetmek gerekirse; Altı yeterli derecede yüksek. Yolu olmayan bahçemize ekili ve sürülmüş tarlalar içinden geçerek taşlı ve çamurlu yollardan rahatlıkla girip çıkabiliyorum. 2 çeker hiçbir aracın geçemeyeceği yerlerden hiç takılmadan istediğim noktaya gidip gelebiliyorum. Bu benim beklentimin çok çok ötesinde oldu
Aracın; ani hızlanmalarda, motor hacmi ve cvt özelliği gereği biraz yavaş kaldığı doğrudur ancak bu yine araçtan ne beklediğimize bağlı bence. Ama anlatılanların çok abartılı olduğunu o kadar kötü olmadığını gördüm. Tüm cvt şanjımanlı araçlarda bu durum var ve bu yavaş kalıyor hissi/düşüncesi; aracın oturaklılığı ve sizi sarsmadan hızlanmasından kaynaklandığı düşüncesindeyim. Özellikle rampa tırmanmalarında cvt sayesinde çok başarılı. Dik ve keskin rampaların olduğu yollarda “L” konumu aracın daha canlı olmasını sağlıyor. Bilen arkadaşlarımız vardır belki, elma dağı (kayak merkezi güzergahı) üzerinden dağın diğer tarafına aşan çok dik ve keskin virajların olduğu dağ yolu mevcut bu yolu ihtiyaç oldukça kullanıyorum (dağın güney tarafında tırmanma yarışları yapılmakta.
linki ekliyorum. Subaru 6. Dakikada: https://www.youtube.com/watch?v=3YQAaZvJbk4 ).
bu güzergahta test etme imkanım oldu. Önceki araçlarım olan 4 eat şanzımana sahip impreza ve forester a göre çok daha rahat ve seri tırmanmakta. 4 eat araçlarımda araç; 1 de güçlü olup hızlanıp 2 ye geçiyor, 2 yetersiz kalıp tekrar araç 1. Vitese dönüyor ve sürekli 1-2-1-2 (keskin virajlar ve dik yokuşlar ile beraber araçta eşyaların-yolcuların olması nedeni ile virajlardan yavaş dönmek geekiyor) sürekli bu hareketleri yaparak konforsuz bir yolculuk oluyordu.
Toparlarsak: benim gözlemlerim; bir ailenin ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılayan ekonomik, konforlu, güvenli ve otomobil-jip özelliklerini bir arada sunmasıyla rahatlıkla tercih edilecek bir araç. 326 tl *2 vergisi ve yakıtı ile (piyasa araçlarıyla aynı) oldukça ekonomik. Subaru kalite, güvenlik ve konforu extrası.
Eksileri nelerdir der iseniz:
· CVT şanzımana sahip ve 1.6cc - 114 hp motora sahip olması nedeniyle hızlanmaları bir tık yavaş. Bu karşılaştırmaları 2.0cc - 150 hp motorlar ile değil de kendi sınıfında ki araçlarla yapmak daha doğru olur.
· Lastik yanakları küçük olması ( 55) nedeniyle asfaltta daha konforlu olup arazide biraz sarsıyor. Sürekli arazide gezmeyeceğimiz için bunu da sorun olarak görmüyorum açıkçası.
· Stepne yok ve bu nedenle bagaj havuzu küçük olması nedeniyle lpg tankı mecburen en küçüğünden takıldı ve 250 km de bir depo doldurmak gerekiyor.
Şimdilik aklıma gelen gözlemlerim bunlardır.
Sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim.
Herkese keyifli sürüşler dilerim...
[attachment=938]
[attachment=939]
[attachment=940]
Tırmanma yarışlarından subaru ve dağ yolunun görünümü
[attachment=941]
Bir süre önce yola XV ile devam etmeye başlamıştık. Aracımız; 2013 elegance model olup 2014’ün 8 ocak tarihinde trafiğe çıkışlıdır. 92 bin km de satın alarak kendim LPG taktırmıştım. LPG ile kullanmaya başlayalı bin km yi geride bıraktım. Bu süreçteki gözlemlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle araç; klasik tarifi ile tanımlayacak olursak; tam bir aile aracı. Sade ve ihtiyaca göre dizayn / tasarım yapılmış. Sürüşü (tüm Subaru modellerinde olduğu gibi) keyifli ve görüş açıları çok iyi. İç mekan yeterli derecede geniş. Sürücü + 4 yolcu ile rahatlıkla yolculuk yapılabilmekte. Ön koltukta; sürücü ve yolcu omuz aralığı birbirini rahatsız etmeyecek yeterlilikte, arka kolduk diz aralığı uzun boylu yolcuların rahat oturulabileceği genişlikte. Koltukları rahat olup henüz uzun yol yapma fırsatım olmadı ancak şehir içinde trafikte uzun süren yolculuklarda rahatsız edici bir tarafını görmedim. Bagaj bir aile için gayet yeterli genişlikte. Koltuklar 1+2 şeklinde katlanabildiği için bagaj hacmi isteğe göre artırılabilmekte.
Boyutları ve manevra kabiliyeti ile şehir içi trafiğinde çok çok rahat ve seri hareket edilir özellikte.
En merak edilen yakıt konusuna gelir isek; güzergahım ( Ankara’yı Bilen Arkadaşlar için) Mamak-Dikimevi-Sıhhıye-Bahçeli noktaları günlük kullandığım güzergah ve bu noktaların trafiğidir. Şehir içi trafikte araç göstergesinde okumuş olduğum ortalama 8 – 8.5 lt/100 km. LPG yi hep Shell den alıyorum ve hesaplamış olduğum lpg tüketimi: 10-11 lt/100 km. LPG fiyatı; şu an sabit aldığım istasyonda 3,46 tl/lt. Krş hesabı şehirlere/lpg fiyatlarına göre değişeceği için net tüketim şehir içi; 10 – 11 lt lpg. Henüz uzun yola çıkamadığım için uzun yol verileri tam olarak yok ancak 60 km mesafe de ki ilçelere yapmış olduğum yolculuklardaki gözlemlerimde; araç göstergesi 6.5 – 7 lt olup lpg tüketim hesabım 9 lt . Tabiki bu veriler ihtiyaç doğrultusunda ulaşım amaçlı normal kullanım değerleri. Eğer performans ister ve gaz pedalına basar isek tüm Subaru modellerinde olduğu gibi yakıt verilerinin üst limiti açık
Arazi özelliklerinden bahsetmek gerekirse; Altı yeterli derecede yüksek. Yolu olmayan bahçemize ekili ve sürülmüş tarlalar içinden geçerek taşlı ve çamurlu yollardan rahatlıkla girip çıkabiliyorum. 2 çeker hiçbir aracın geçemeyeceği yerlerden hiç takılmadan istediğim noktaya gidip gelebiliyorum. Bu benim beklentimin çok çok ötesinde oldu
Aracın; ani hızlanmalarda, motor hacmi ve cvt özelliği gereği biraz yavaş kaldığı doğrudur ancak bu yine araçtan ne beklediğimize bağlı bence. Ama anlatılanların çok abartılı olduğunu o kadar kötü olmadığını gördüm. Tüm cvt şanjımanlı araçlarda bu durum var ve bu yavaş kalıyor hissi/düşüncesi; aracın oturaklılığı ve sizi sarsmadan hızlanmasından kaynaklandığı düşüncesindeyim. Özellikle rampa tırmanmalarında cvt sayesinde çok başarılı. Dik ve keskin rampaların olduğu yollarda “L” konumu aracın daha canlı olmasını sağlıyor. Bilen arkadaşlarımız vardır belki, elma dağı (kayak merkezi güzergahı) üzerinden dağın diğer tarafına aşan çok dik ve keskin virajların olduğu dağ yolu mevcut bu yolu ihtiyaç oldukça kullanıyorum (dağın güney tarafında tırmanma yarışları yapılmakta.
linki ekliyorum. Subaru 6. Dakikada: https://www.youtube.com/watch?v=3YQAaZvJbk4 ).
bu güzergahta test etme imkanım oldu. Önceki araçlarım olan 4 eat şanzımana sahip impreza ve forester a göre çok daha rahat ve seri tırmanmakta. 4 eat araçlarımda araç; 1 de güçlü olup hızlanıp 2 ye geçiyor, 2 yetersiz kalıp tekrar araç 1. Vitese dönüyor ve sürekli 1-2-1-2 (keskin virajlar ve dik yokuşlar ile beraber araçta eşyaların-yolcuların olması nedeni ile virajlardan yavaş dönmek geekiyor) sürekli bu hareketleri yaparak konforsuz bir yolculuk oluyordu.
Toparlarsak: benim gözlemlerim; bir ailenin ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılayan ekonomik, konforlu, güvenli ve otomobil-jip özelliklerini bir arada sunmasıyla rahatlıkla tercih edilecek bir araç. 326 tl *2 vergisi ve yakıtı ile (piyasa araçlarıyla aynı) oldukça ekonomik. Subaru kalite, güvenlik ve konforu extrası.
Eksileri nelerdir der iseniz:
· CVT şanzımana sahip ve 1.6cc - 114 hp motora sahip olması nedeniyle hızlanmaları bir tık yavaş. Bu karşılaştırmaları 2.0cc - 150 hp motorlar ile değil de kendi sınıfında ki araçlarla yapmak daha doğru olur.
· Lastik yanakları küçük olması ( 55) nedeniyle asfaltta daha konforlu olup arazide biraz sarsıyor. Sürekli arazide gezmeyeceğimiz için bunu da sorun olarak görmüyorum açıkçası.
· Stepne yok ve bu nedenle bagaj havuzu küçük olması nedeniyle lpg tankı mecburen en küçüğünden takıldı ve 250 km de bir depo doldurmak gerekiyor.
Şimdilik aklıma gelen gözlemlerim bunlardır.
Sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim.
Herkese keyifli sürüşler dilerim...
[attachment=938]
[attachment=939]
[attachment=940]
Tırmanma yarışlarından subaru ve dağ yolunun görünümü
[attachment=941]